Οικονομική αναστροφή επιχειρεί η Peugeot, προκειμένου να αποφύγει τον γκρεμό προς τον οποίο ολοταχώς οδεύει. Επειτα από διαβουλεύσεις και προετοιμασίες μηνών, έπειτα από την καταρράκωση της μετοχής του ομίλου και τις τεράστιες ζημιές, ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα το σχέδιο διάσωσης του δεύτερου σε πωλήσεις, μετά τη γερμανική Volkswagen, κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Διασώστες για τον γαλλικό όμιλο PSA Peugeot Citroen είναι, όπως αναμενόταν, οι γάλλοι φορολογούμενοι απευθείας, οι… κινέζοι φορολογούμενοι μέσω της Dongfeng Motor, η ισπανική τράπεζα Santander και η αγορά με την αύξηση κεφαλαίου και την έκδοση ομολόγων που σχεδιάζει ο όμιλος.
Αδυναμία
Η οικογένεια Πεζό, η οποία ελέγχει (αλλά όχι για πολύ ακόμη) το 25,4% του μετοχικού κεφαλαίου του ομίλου και το 38,1% των δικαιωμάτων ψήφου στο διοικητικό συμβούλιο, είχε διαμηνύσει προς πάσα κατεύθυνση ότι δεν μπορεί να συμμετάσχει με κάποιο ουσιαστικό ποσό στη σχεδιαζόμενη αύξηση κεφαλαίου. Μετά την εκ βάθρων αναδιάρθρωση της PSA Peugeot Citroen, η γαλλική κυβέρνηση, η υπό πλήρη κρατικό έλεγχο κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Donfeng Motor (η οποία θα ενισχυθεί για την επένδυσή της στην Peugeot από το κρατικό fund της επαρχίας Χουμπέι, όπου εδρεύει) και η οικογένεια Πεζό θα κατέχουν η καθεμία μερίδιο 14% του ομίλου. Το υπόλοιπο 58% των μετοχών θα είναι διασπαρμένο στην αγορά.
Στόχος των ραγδαίων εξελίξεων στον όμιλο PSA Peugeot Citroen, οι οποίες σημειωτέον ότι προβλέπουν και αλλαγή διοίκησης με την τοποθέτηση στο αξίωμα του διευθύνοντος συμβούλου του πορτογάλου μάνατζερ Κάρλος Ταβάρες (πρώην «νούμερο 2» στη Renault), είναι η αναστροφή μιας καταστροφικής πορείας που απεικονίστηκε ξεκάθαρα στα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο όμιλος την περασμένη Τετάρτη.
Τα κεφάλαια
Μια κεφαλαιώδης εκκρεμότητα που επείγει να ρυθμιστεί έχει να κάνει με το «χρηματοδοτικό όχημα» του ομίλου, την τράπεζα Banque PSA Finance. Στόχος της κυβέρνησης του Παρισιού είναι η Banque PSA Finance να λειτουργήσει ως μέρος του γαλλικού τραπεζικού συστήματος. Γι’ αυτό όμως θα χρειαστεί κεφάλαια που ίσως φθάνουν τα 6 δισ. ευρώ. Αυτά θα τα παράσχει η γαλλική κυβέρνηση κυρίως υπό μορφή εγγυήσεων αλλά και με ένεση ρευστότητας. Εταίρος της γαλλικής κυβέρνησης στη διάσωση της τράπεζας της Peugeot συμφώνησε να είναι η ισπανική Santander.
Οι τελικές, καθοριστικές για το μέλλον της ιστορικής γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, συμφωνίες θα υπογραφούν μεταξύ της γαλλικής κυβέρνησης, της Dongfeng και της οικογένειας Πεζό στις 26 Μαρτίου με την ευκαιρία της επίσκεψης που θα πραγματοποιήσει στη Γαλλία ο κινέζος πρόεδρος Ξι Ζινπίνγκ. Θα υπογραφούν δηλαδή με φόντο τα χαμογελαστά πρόσωπα των προέδρων της Γαλλίας και της Κίνας –και αυτή ίσως θα είναι μια καθησυχαστική εικόνα για τους δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους στον γαλλικό όμιλο.
Πρόκληση για τον Ολάντ
Η μεγαλύτερη πρόκληση για την κυβέρνηση του Παρισιού και για τον ίδιο τον γάλλο πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ, ο οποίος βλέπει τη δημοτικότητά του να έχει κατρακυλήσει στο ναδίρ, είναι η διάσωση της μονάδας παραγωγής στο Ολνέ. Η απερχόμενη διοίκηση της Peugeot υπό τον Φιλίπ Βαρέν (θα παραδώσει το τιμόνι της εταιρείας στον Ταβάρες στις 31 Μαρτίου) είχε αποφασίσει το κλείσιμο της μονάδας και την απόλυση 8.000 εργαζομένων –ο Ολάντ είχε υποσχεθεί πέρυσι πως θα πράξει ό,τι είναι δυνατόν για να αποτραπεί η εξέλιξη αυτή. Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως ο όμιλος αναζητεί και νέο πρόεδρο, διότι ο Τιερί Πεζό συμφώνησε στο πλαίσιο του τριμερούς ελέγχου του ομίλου (εξίσου από αυτόν, από το γαλλικό κράτος και από την Dongfeng) να παραδώσει την καρέκλα του σε κάποιο ουδέτερο πρόσωπο. Το όνομα του επόμενου προέδρου θα ανακοινωθεί εν ευθέτω χρόνω –σύμφωνα με τον «Figaro» ο πρώην μάνατζερ της αεροδιαστημικής EADS Λουί Γκαλουά «έχει ξεκινήσει εκστρατεία για να την εξασφαλίσει».
Η μεγαλύτερη πρόκληση για την κυβέρνηση του Παρισιού και για τον ίδιο τον γάλλο πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ, ο οποίος βλέπει τη δημοτικότητά του να έχει κατρακυλήσει στο ναδίρ, είναι η διάσωση της μονάδας παραγωγής στο Ολνέ. Η απερχόμενη διοίκηση της Peugeot υπό τον Φιλίπ Βαρέν (θα παραδώσει το τιμόνι της εταιρείας στον Ταβάρες στις 31 Μαρτίου) είχε αποφασίσει το κλείσιμο της μονάδας και την απόλυση 8.000 εργαζομένων –ο Ολάντ είχε υποσχεθεί πέρυσι πως θα πράξει ό,τι είναι δυνατόν για να αποτραπεί η εξέλιξη αυτή. Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως ο όμιλος αναζητεί και νέο πρόεδρο, διότι ο Τιερί Πεζό συμφώνησε στο πλαίσιο του τριμερούς ελέγχου του ομίλου (εξίσου από αυτόν, από το γαλλικό κράτος και από την Dongfeng) να παραδώσει την καρέκλα του σε κάποιο ουδέτερο πρόσωπο. Το όνομα του επόμενου προέδρου θα ανακοινωθεί εν ευθέτω χρόνω –σύμφωνα με τον «Figaro» ο πρώην μάνατζερ της αεροδιαστημικής EADS Λουί Γκαλουά «έχει ξεκινήσει εκστρατεία για να την εξασφαλίσει».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



