Από το «Κακό» στο καλύτερο και… ηρωικότερο

Oσοι έτυχε να παρακολουθήσουν γυρίσματα από τη δεύτερη ταινία ζόμπι του Γιώργου Νούσια «Το κακό 2- Στην εποχή των ηρώων» θα έχουν να το θυμούνται. Δεν είναι και λίγο να βλέπεις αιμόφυρτα ζόμπι να περιφέρονται καλοκαιριάτικα στο κέντρο της Αθήνας και μια γυμνόστηθη κοπέλα να τρέχει σαν τρελή στα στενά του Παγκρατίου κυνηγημένη από έναν «ζωντανό νεκρό». Δέκα φορές χρειάστηκε να κληθεί η αστυνομία για να διασφαλίσει την τάξη αλλά και να βοηθήσει όταν χρειάστηκε να κλείσει η Πανεπιστημίου στο ύψος της Μεγάλης Βρεταννίας.

Oσοι έτυχε να παρακολουθήσουν γυρίσματα από τη δεύτερη ταινία ζόμπι του Γιώργου Νούσια «Το κακό 2- Στην εποχή των ηρώων» θα έχουν να το θυμούνται. Δεν είναι και λίγο να βλέπεις αιμόφυρτα ζόμπι να περιφέρονται καλοκαιριάτικα στο κέντρο της Αθήνας και μια γυμνόστηθη κοπέλα να τρέχει σαν τρελή στα στενά του Παγκρατίου κυνηγημένη από έναν «ζωντανό νεκρό». Δέκα φορές χρειάστηκε να κληθεί η αστυνομία για να διασφαλίσει την τάξη αλλά και να βοηθήσει όταν χρειάστηκε να κλείσει η Πανεπιστημίου στο ύψος της Μεγάλης Βρεταννίας. Διαβάζοντας τις πληροφορίες στο press kit της ταινίας μένεις έκπληκτος από τις αναποδιές που προκλήθηκαν στα γυρίσματα του δεύτερου «Κακού», του δεύτερου ελληνικού zombie movie που από την περασμένη Πέμπτη προβάλλεται στις αίθουσες.

« Και όμως, μια ταινία δεν τελειώνει ποτέ » μου είχε πει την περασμένη Δευτέρα ο σκηνοθέτης της, ενώ καθόμασταν στο VΟΧ της πλατείας Εξαρχείων για μια ημίωρη κουβέντα γύρω από το φαινόμενο του «Κακού». Ο Γιώργος Νούσιας, ένας πανέξυπνος τύπος, είχε μόλις μάθει ότι μια πράξη από το «Κακό 2: Στην εποχή των ηρώων» είχε « κάτι γραμμές » και έπρεπε να διορθωθεί. Παρ΄ όλα αυτά παραμένει cool. « Κρύβουμε καλά το άγχος μας » θα πει ο Πέτρος Νούσιας, αδελφός του σκηνοθέτη, και μαζί με τον Κλάουντιο Μπολιβάρ ένας από τους δύο διευθυντές φωτογραφίας της ταινίας (οι τρεις τους, μαζί με τον Λουίζο Ασλανίδη , είναι οι παραγωγοί της). « Είχαμε τόσο άγχος τις προηγούμενες εβδομάδες προσπαθώντας να τελειώσουμε έγκαιρα που νομίζω ότι περίσσεψε…».

Splatter ναι, πλάκα όχι
« Εγραψαν ότι το πρώτο “Κακό” ήταν πλακίτσα» λέει ο Γ. Νούσιας. «Πλακίτσα δεν υπήρξε ποτέ.Δουλειά μας είναι να κάνουμε ταινίες. Και αυτό κάνουμε. Το ότι ασχοληθήκαμε με το σπλάτερ δεν σημαίνει ότι το κάναμε για χαβαλέ ή για να περάσουμε την ώρα μας.Αυτό που είδαμε όμως είναι ότι το “Κακό” άρεσεκυρίως στο σκληροπυρηνικό σπλάτερ κοινό. Το να αρέσει σε αυτούς μια τέτοια ταινία είναι καλό γιατί είναι και αυστηροί κριτές».

Πράγματι, το «Κακό» άρεσε στους φαν του είδους του. Οχι μόνο σε αυτούς όμως. Κατά τη γνώμη μου η πραγματική επιτυχία της ταινίας είναι ότι εκτιμήθηκε ακόμη και από θεατές που δεν παρακολουθούν ταινίες splatter. Ανάμεσά τους και γυναίκες… Δεν εξηγείται άλλωστε διαφορετικά η ύπαρξη ενός σίκουελ, μιας κινηματογραφικής «συνέχειας» του πρώτου «Κακού». Εξαιρετικά σπάνιο κάτι τέτοιο στο φτωχό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο. Αν και η «Λούφα και παραλλαγή- Σειρήνες στο Αιγαίο» είχε πλασαριστεί ως «συνέχεια» της παλαιότερης ταινίας του Νίκου Περάκη, στην πραγματικότητα δεν είναι, αφού έχει παντελώς καινούργιους ήρωες.

« Υπάρχει βέβαια ο Θου-Βου » λέει ο Γ. Νούσιας αναφερόμενος χωρίς τον παραμικρό τόνο ειρωνείας στις δύο ταινίες όπου ο Θανάσης Βέγγος υποδύθηκε τον πιο αστείο κατάσκοπο της κινηματογραφικής Ιστορίας. « Αλλά και εμείς όταν ξεκινούσαμε με το “Κακό 2”, “παίζαμε” με τις ιδέες. Δεν ξέραμε αν θα θέλουμε να είναι μια συνέχεια με τους ίδιους ήρωες ή να είναι απλώς συνέχεια του “Κακού” με διαφορετικούς ήρωες κ.λπ. ».

«Τ ις πρώτες μέρες οι βασικοί χαρακτήρες της ταινίας μπαινόβγαιναν» συμπληρώνει ο Π. Νούσιας. « Μια μέρα λέγαμε να τους κρατήσουμε,την επομένη θέλαμε να φύγουνε.Για να πάμε σε κάτι εντελώς καινούργιο ». Εν τέλει μέσα από την κουβέντα έγινε κάτι από τα δύο. Παρέμειναν αρκετοί ήρωες της πρώτης ταινίας τους οποίους υποδύονται οι ίδιοι ηθοποιοί ( Αργύρης Θανάσουλας, Ανδρέας Κοντόπουλος, Πέπυ Μοσχοβάκου, Μαίρη Τσώνη,Μελέτης Γεωργιάδης ) και φυσικά προστέθηκαν ορισμένοι καινούργιοι, ανάμεσά τους και ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανός Μπίλι Ζέιν. Η συμμετοχή του Ζέιν στην ταινία (υποδύεται έναν αγγελιοφόρο από την Αρχαία Ελλάδα και μιλά αρχαία ελληνικά) επιτεύχθηκε με τη βοήθεια του φίλου του ηθοποιού Χρήστου Χουλιάρα και θα πρέπει να καταλογιστεί ως μία ακόμη επιτυχία του Νούσια.

Το αρχαιοελληνικό στοιχείο
Ο συνδυασμός του στοιχείου της Αρχαίας Ελλάδας στη σύγχρονη Αθήνα (οι ηρωικοί Σπαρτιάτες του Λεωνίδα λαμβάνουν μέρος στην πάλη κατά του Κακού) είναι το πιο έξυπνο εύρημα της δεύτερης ταινίας και εκείνο που τη διαφοροποιεί από την πρώτη. « Υπήρχε το ρίσκο του κιτς και του κακοφτιαγμένου » παραδέχεται ο Γ. Νούσιας που δεν κρύβει τις επιρροές του από τους «300» του Ζακ Σνάιντερ και το «Αpocalypto» του Μελ Γκίμπσον. Ωστόσο η ομάδα πίστεψε στην ιδέα και παρά τα εμπόδια που υπήρχαν (κοστούμια, σκηνικά, η αρχαϊκή γλώσσα) πίστεψαν και στην υλοποίησή της. « Είχαμε την ίδια άγνοια κινδύνου που είχαμε και στην πρώτη ταινία » συμπληρώνει ο Π. Νούσιας.

« Τελικά» λέει κλείνοντας ο Γ. Νούσιας , «το “Κακό 2” ήταν μια ευκαιρία στο είδος που δοκιμάσαμε με λίγα χρήματα την πρώτη φορά να το δοκιμάσουμε με λίγο περισσότερα. Να δούμε τι κότσια έχουμε ». Εχουν και παραέχουν.

Τι μας έλεγε ο Γ. Νούσιας το 2005

Σκηνές από την ταινία-σίκουελ «Το κακό 2- Στην εποχή των ηρώων». Αριστερά (και από αριστερά), οι Ανδρέας Κοντόπουλος, Μαίρη Τσώνη, Μελέτης Γεωργιάδης και Πέπυ Μοσχοβάκου, έτοιμοι να αναμετρηθούν με τους νεκροζώντανους. Δεξιά, ο Δρόσος Σκότης με ένα κεφάλι ανά χείρας

– Γιατί μια ελληνική ταινία ζόμπι; Δεν έχουμε δει αρκετές αγγλόφωνες;

«Αλλά δεν έχουμε δει καμία ελληνόφωνη!». – Ποιες είναι οι αγαπημένες ταινίες σας με ήρωες «ζωντανούς νεκρούς»;

«Το “Βraindead” του Πίτερ Τζάκσον, το “28 μέρες μετά” του Ντάνι Μπόιλ, τα “Ζόμπι δεν είναι χορτοφάγα” του Νταν Ο΄ Μπάνον και το “Το ξύπνημα των νεκρών” του Ζακ Σνάιντερ».

– Ολες οι ταινίες ζόμπι του Τζορτζ Ρομέρο κάτι συμβολίζουν πίσω από τη φρίκη. Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο κακό στην Ελλάδα που θελήσατε να σχολιάσετε με το «Κακό»; «Δεν νομίζω ότι τα κακά της Ελλάδας χρειάζονται ιδιαίτερο σχολιασμό. Ολοι έχουν κάτι να καταδείξουν, οπότε το αφήνουμε στην κρίση του καθενός».

– Ως πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης, τι είναι αυτό που σας φοβίζει περισσότερο;

«Το αν θα είμαι καλύτερος ως δευτεροεμφανιζόμενος».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk