Η σύλληψη το 1998 σε ξενοδοχείο κοντά στη Χαλκίδα ενός καταζητούμενου ισπανού στρατιωτικού, πρώην στενού συνεργάτη του στρατηγού Αντόνιο Τεχέρο που είχε προσπαθήσει να ανατρέψει τη δημοκρατική κυβέρνηση της ιβηρικής χώρας το 1981, ήταν αυτή που οδήγησε τελικά στον πρώτο εντοπισμό της ύποπτης δράσης του 61χρονου επονομαζόμενου «Ελληνα Εσκομπάρ» Αλέξανδρου Αγγελόπουλου.

Ο Αγγελόπουλος συνελήφθη προ μερικών ημερών για δεύτερη φορά – η πρώτη ήταν τον Ιούλιο του 2024 – να επιχειρεί να μεταφέρει τουλάχιστον 4-5 τόνους κοκαΐνης από την Κολομβία στην Ευρώπη. Φαίνεται δε ότι ο ίδιος αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους διακινητές ναρκωτικών παγκοσμίως και βασικό «πυλώνα» στη γέφυρα μεταφοράς κοκαΐνης από τη Νότιο Αμερική προς τη Μεσόγειο ή στα λιμάνια του Βελγίου. Μάλιστα, το χρονικό της σύλληψης του Αγγελόπουλου άρχισε να στήνεται όταν ο συνεργάτης του στρατηγού Τεχέρο, που αναζητείτο τότε από τις ισπανικές αρχές ως διακινητής κοκαΐνης από την Κολομβία, ζήτησε από τους έλληνες αστυνομικούς που τον συνέλαβαν να παραδώσουν τις οικοσκευές του σε έναν νεαρό φίλο του από την Ελλάδα. Ο οποίος δεν ήταν άλλος από τον 34χρονο τότε Αλέξανδρο Αγγελόπουλο. Η αναφορά αυτή ήταν που έστρεψε το ενδιαφέρον των ελληνικών αστυνομικών αρχών στο πρόσωπό του.

Ξεκίνημα με λαθραία τσιγάρα και όπλα

Ο νεαρός τότε «Μέγας Αλέξανδρος» της… κοκαΐνης, όπως τον αποκάλεσαν αργότερα, μόλις είχε ξεκινήσει τις επαφές του με παράνομα κυκλώματα ως ναυτικός σε λάντζες ανεφοδιασμού πλοίων, τα οποία μετέφεραν λαθραία τσιγάρα αλλά και όπλα από την Αλβανία στην Ιταλία κι αργότερα μέσω γνωριμιών που απέκτησε στην Αμβέρσα όπου διατηρούσε μπαρ. Ο ίδιος χρησιμοποιούσε ως βασικό συνεργάτη για να αποκτήσει επαφές στη Νότιο Αμερική έναν 72χρονο ιδιοκτήτη ελληνικού εστιατορίου στο Αμστερνταμ και ιδιοκτήτη ξενοδοχείου στην Πρέβεζα που είχε συλληφθεί το 2001 για μεταφορά 200 κιλών κοκαΐνης με το πλοίο «Σατούρν» και ο οποίος είχε διαρκείς επαφές με έναν Ελληνα που διέμενε στην Κολομβία με το ψευδώνυμο «Αρκούδος». Ο 72χρονος συνελήφθη αργότερα στη Βιέννη. Το εν λόγω βασικό μέλος του κυκλώματος είχε επαφές από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 με έλληνες και τούρκους βαρόνους ναρκωτικών από τους οποίους ο ένας είχε εξαφανισθεί το 1997 έξω από χαρτοπαικτική λέσχη στην Αθήνα.

Το κύκλωμα μεταφοράς τεράστιων ποσοτήτων ναρκωτικών από τη Νότιο Αμερική προς την Ευρώπη, όπως είναι γνωστό, αποκαλύφθηκε προ μερικών ημερών με τον εντοπισμό στη θαλάσσια περιοχή της Μαρτινίκας του αλιευτικού «Ουρανία», μήκους 27 μέτρων, το οποίο ήταν φορτωμένο με τόνους κοκαΐνης, παρακολουθείτο από τις ελληνικές κι αμερικανικές αρχές και έπεσε τελικά στα χέρια του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού. Πρωταγωνιστής της υπόθεσης φέρεται 61χρονος με το ψευδώνυμο «Χοντρός» που διέμενε στην περιοχή των Νέων Πόρων Πιερίας και ο οποίος τις περιόδους 1998-2004 καθώς και την τελευταία διετία – ύστερα από παραμονή στις φυλακές για 21 χρόνια – είχε επιχειρήσει να δημιουργήσει πανομοιότυπα συστήματα μεταφοράς κοκαΐνης από τα καρτέλ της Νοτίου Αμερικής στην Ευρώπη με κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Οι επαφές με πολιτικούς

Ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, που είχε αποφυλακισθεί με υφ’ όρον απόλυση το 2024 και κινδυνεύει πλέον να καταρρίψει κάθε ρεκόρ παραμονής στις φυλακές της χώρας (απειλείται με νέα ισόβια κάθειρξη), είχε παλιότερα επαφές με πολλούς πολιτικούς κι εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης κυρίως στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας. Επίσης ήταν πρόεδρος και χρηματοδότης της ερασιτεχνικής ομάδας «Ποσειδώνας Νέων Πόρων» της περιοχής του, η οποία παρ’ ολίγον το 2004 να ανέλθει στην τότε Α’ Εθνική. Περιγράφεται δε ότι κυκλοφορούσε με πολλά πολυτελή αυτοκίνητα, μετέφερε χύδην σε μαύρες σακούλες τεράστιο αριθμό χαρτονομισμάτων, ότι άναβε τσιγάρα με 500ευρα ή έδινε φιλοδωρήματα χιλιάδων ευρώ. Φέρεται επίσης να είναι ο πρώτος στα ελληνικά εγκληματολογικά χρονικά που «ξέπλενε» τεράστια χρηματικά ποσά μέσω δελτίων του ΟΠΑΠ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των ελληνικών αρχών, ο 61χρονος από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 παρέλαβε τη σκυτάλη από άλλους έλληνες πλοιοκτήτες και ιδιώτες οι οποίοι με τα πλοία «China Breeze», «Suerte», «Satturn», «Winner», «Cork» αλλά και με το ιστιοπλοϊκό «Πλούτων» είχαν εντοπισθεί να μεταφέρουν τεράστιες ποσότητες κοκαΐνης από τη Νότιο Αμερική. Με τον «Ελληνα Εσκομπάρ» της Πιερίας να χρησιμοποιεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 στόλο από αλιευτικά που ξεκινούσαν τα δρομολόγιά τους από τη Μηχανιώνα και κατευθύνονταν από τη Νότια Αμερική προς τα παράλια της Δυτικής Αφρικής.

Οι διάλογοι που έχουν καταγράψει τα συστήματα παρακολουθήσεων των ελληνικών κι αμερικανικών αρχών και έχει στη διάθεσή του «Το Βήμα» είναι ενδεικτικοί. Οπως σημειώνεται στα έγγραφα της ΕΛ.ΑΣ. και σε κατάθεση αξιωματικού που συμμετείχε στις σχετικές έρευνες «από την τεχνική επιτήρηση προέκυψε επίσης ότι τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης ήταν αρκετά φειδωλά στις τηλεφωνικές τους συνδιαλέξεις μιλώντας με υπονοούμενα, κώδικες. Για παράδειγμα, αναφέρονταν πολλές φορές με ψευδώνυμα, ο αρχηγός του κυκλώματος αναφερόταν πολλές φορές ως “παχουλός”, “Αλέκος”, “δήμαρχος”, “καπετάνιος”, ο (προαναφερόμενος) 73χρονος ως “Μικέλ” ή “Δον Μικέλ”, ένας συνεργός τους ως “Γιώργος ο Αιγύπτιος”, άγνωστοι αλβανοί υπήκοοι ως “τηγάνια tefal”, “κεφάλια tefal” κ.ά.».

Σε μία εκ των συνομιλιών του ο 61χρονος έλληνας βαρόνος της κοκαΐνης ακούγεται να ρωτά τον 73χρόνο «σύνδεσμό» του με τα καρτέλ της Κολομβίας «αν μπορεί να ταξιδέψει “κάτω” για να συναντήσει μια επαφή του», ενώ ο συνομιλητής του απαντά θετικά.

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχετικό έγγραφο της ΕΛ.ΑΣ. για το θέμα «στη συνομιλία αυτή πιθανόν να αναφέρονταν σε δυνατότητα του 73χρονου να μεταβεί σε χώρα της Λατινικής Αμερικής, (ο Αλ. Αγγελόπουλος δεν μπορεί να βγει από τη χώρα λόγω περιοριστικού όρου), όπως και εξακριβώθηκε, καθώς στις 26 Ιουνίου 2025 ταξίδεψε από την Ολλανδία στην Κολομβία και επέστρεψε εκ νέου στην Ολλανδία στις 8 Ιουλίου 2025».

Ακόμη στη δικογραφία μνημονεύεται ότι ο έλληνας καθοδηγητής του κυκλώματος «φαίνεται ακόμη και σήμερα ενεργό μέλος σε διάφορες εταιρείες, οι οποίες ξεκίνησαν τη δραστηριότητά τους από το 1998 έως το 2003 και μετά τη σύλληψή του το 2004, δεν άνοιξε εκ νέου νέα στο όνομά του, καθόσον έχει δεσμευμένα περιουσιακά στοιχεία. Γι’ αυτό άνοιγε εταιρείες σε φιλικά ή συγγενικά του πρόσωπα».

«VMS καπελωμένο με μολύβι»

Τέλος, εντυπωσιακό είναι ότι ο αρχηγός του κυκλώματος ρωτούσε συνεργούς του αν το ελληνικό υπουργείο και το Κέντρο Παρακολούθησης Αλιείας (ΚΠΑ) μπορεί να «δει» τα ιταλικά πλοία στο «VMS» (Δορυφορικό Σύστημα Παρακολούθησης Πλοίων). Στο ερώτημα αυτό ο συνεργός του απαντούσε ότι θεωρητικά το Κέντρο μπορεί να το κάνει, πρακτικά όμως δεν τα βλέπει, καθώς έχει προβλήματα λειτουργίας. Σε συνέχεια αυτού, ο 61χρονος ρωτά αν το ευρωπαϊκό ΚΠΑ «βλέπει» τα ελληνικά καράβια όταν αυτά, για παράδειγμα, ταξιδεύουν στη Μεσόγειο, στη Μάλτα ή στην Αφρική. Με τον ίδιο συνεργό του να απαντά ότι για να τα δει το Ιταλικό Κέντρο Παρακολούθησης Αλιείας θα πρέπει ο Ιταλός να έχει τους κωδικούς του συστήματος του Ελληνα, δηλαδή αν το «VMS» είναι κλειστό ή «αν το έχεις καπελωμένο με μολύβι, δεν σε βλέπει κανένας, ούτε Ευρωπαίος ούτε κανείς»!