Renault 5

Με τις χαρακτηριστικές γραμμές που αποτίουν φόρο τιμής στο παρελθόν, αλλά με μια προσέγγιση στις λεπτομέρειες που αντικατοπτρίζει τις πολλαπλές ερμηνείες του μοντέλου, το αναγεννημένο ως ηλεκτρικό Renault 5 υπερβαίνει τα στεγανά της supermini κατηγορίας, ενσαρκώνοντας ένα νέο είδος lifestyle με ουσία.

Πλην της αισθητικής, σχεδιασμένη εξ αρχής και με κριτήριο τις απαιτήσεις ενός αμιγώς ηλεκτρικού concept είναι και η αρχιτεκτονική AmpR Small, η οποία εγγυάται μια εξαιρετικά αποδοτική και ευρύχωρη διάταξη. Ετσι, αν και το μήκος του R5 διαμορφώνεται σε μόλις 3,92 μέτρα, το μεταξόνιο ανέρχεται σε 2,54 μ., ενώ ο χώρος του πορτμπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 326 λίτρα.

Στην αποδοτική χωροταξία συμβάλλουν και οι νέας τεχνολογίας και πιο compact ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι προσφέρουν δύο επιλογές ισχύος, 120 και 150 ίππων. Παράλληλα, έχουν σχεδιαστεί και με το σκεπτικό ολιστικής βιωσιμότητας καθώς δεν περιέχουν σπάνιες γαίες. Το ίδιο ακριβώς σκεπτικό αντικατοπτρίζει κάθε πτυχή κατασκευής του ηλεκτρικού supermini, καθώς, όπου είναι δυνατόν, έχουν αξιοποιηθεί ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά και πρώτες ύλες.

Διπλή είναι η επιλογή και σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα των μπαταριών με τις οποίες εφοδιάζεται το R5, καθώς οι αγοραστές του μπορούν να επιλέξουν συστοιχίες ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 40 ή 52 kWh με αυτονομία 312 και 410 χλμ. αντίστοιχα. Την αναπλήρωση ενέργειας αναλαμβάνει κύκλωμα 400 V με δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης (V2G) αλλά και φόρτισης τρίτων συσκευών (V2L). Από χρονικής άποψης, με δεδομένο ότι ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας η επαναφόρτιση συντελείται με ισχύ από 80 έως 100 kW, η σύνδεση σε ταχυφορτιστή αναπληρώνει την ενέργεια έως το 80% σε μόλις μισή ώρα.

Οπως ακριβώς περιμένει κανείς από την εξωτερική εικόνα του, το R5 διαθέτει όλες τις ψηφιακές ευκολίες που απαιτεί η εποχή. Ετσι, η κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών βασίζεται στο σύστημα OpenR Link τελευταίας γενιάς που ενσωματώνει υπηρεσίες Google και πλείστες εφαρμογές, ενώ ο ψηφιακός βοηθός Renο εγγυάται μια πιο φυσική αλλά και αποτελεσματική εμπειρία αλληλεπίδρασης. Στην εξίσωση συνυπολογίστε και μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) τα οποία συναντάμε συνήθως σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα.

Να σημειωθεί ότι χάρη στην προσέγγιση της Renault το R5 έχει βάρος μόλις 1.500 κιλά, στοιχείο που, συνδυαστικά και με την ασυνήθιστη για την κατηγορία, αλλά απολύτως ευπρόσδεκτη, ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, υπόσχεται οδηγική συμπεριφορά αντάξια του θρύλου που έχει δημιουργήσει το παρελθόν του μοντέλου.

Παρά το γεγονός ότι το νέο R5 υπερβαίνει τα μέτρα της κατηγορίας του σε κάθε πτυχή του, με δεδομένη την αρχική τιμή των 26.900 ευρώ και εργοστασιακή εγγύηση πέντε ετών (ή 100.000 χλμ.), δεν αγνοεί μία από τις σημαντικές παραμέτρους της, όντας και προσιτό.

Renault 4

Ξεκινώντας αντιστρόφως, από την αθέατη πλευρά του, όπως ίσως ήδη υποθέτει κανείς, η τεχνολογική αφετηρία για το νεότερο R4 είναι ίδια με το παραπάνω R5. H αρχιτεκτονική AmpR Small φιλοξενεί ίδιας τεχνολογίας κινητήρες, ισχύος 120 ή 150 ίππων, οι οποίοι συνδυάζονται με μπαταρίες Νικελίου –  Μαγγανίου – Κοβαλτίου 40 και 52 kWh. Η αυτονομία για το μεγαλύτερο σε μέγεθος R4 διαφοροποιείται ελάχιστα σε σχέση με το R5, καθώς οι δύο εκδόσεις του προσφέρουν 308 και 409 χλμ. διαδρομών με μία πλήρη φόρτιση. Αυτή απαιτεί μόλις μισή ώρα με τη συνδρομή ταχυφορτιστή DC.H ειδοποιός διαφορά προέρχεται από την τετραγωνισμένη σιλουέτα που τοποθετεί το R4 στην κατηγορία των B-SUV και χάρη στις εξωτερικές διαστάσεις των 4,14 μ. μήκους, 1,80 μ. πλάτους, αλλά και το ύψος του (1,57 μ.) υπόσχεται χρηστικότητα και ευρυχωρία εφάμιλλη του δημοφιλούς προγόνου του.

Διά του λόγου το αληθές, το παραπάνω ύψος και το μεταξόνιο των 2,62 μ. εξασφαλίζουν στους επιβαίνοντες του πίσω καθίσματος 85,3 εκ. καθ’ ύψος καθώς και 16,4 εκ. για τα γόνατά τους. Παράλληλα, με χώρο αποσκευών από 420 λίτρα έως 1.405 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, το R4 αποτελεί ένα από τα πρακτικότερα μοντέλα της κατηγορίας του. Σημειωτέον, το κατώφλι του πορτ μπαγκάζ έχει σχεδιαστεί χαμηλότερο από τα συνήθη μέτρα της κατηγορίας για ευκολότερη φόρτωση, ενώ υπάρχει, επίσης, η δυνατότητα αναδίπλωσης του καθίσματος του συνοδηγού για τη φιλοξενία επιμηκών αντικειμένων, έως 2,2 μέτρα.

Εκτός από τη χρηστικότητα, η ανάλογη ψηφιακή προσέγγιση με το R5, που μεταφράζεται στην παρουσία ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων 7,0 ή 10,1 ιντσών σε συνδυασμό με infotainment 10,0 ιντσών, εγγυάται πλήρη πρόσβαση σε υπηρεσίες και εφαρμογές της Google, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας ψηφιακού βοηθού ελεγχόμενου με φωνητικές εντολές, του avatar Reno με «πρόσβαση» στο ChatGPT, όσο και σε απρόσκοπτη συνδεσιμότητα με τρίτες συσκευές. Επίσης να σημειωθεί ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα συναρμογής και στα υλικά που περιλαμβάνουν και ασυνήθιστες επιλογές, όπως το denim, που συνηγορεί στη νεορετρό αισθητική που αποπνέει η συνολική εικόνα του μοντέλου.

Σε αυτήν οι σχεδιαστές της Renault έχουν φροντίσει να συνδυάσουν παρελθόν και παρόν σε καλοζυγισμένες δόσεις που δεν «προδίδουν» το παρελθόν του, αλλά ούτε και τα ζητούμενα του κοινού του σήμερα, δημιουργώντας ένα σύνολο που εξελίσσει τα γονίδια του Quatrelle σε πιο περιπετειώδεις ατραπούς.

Πλην των όσων συνάγει κανείς από την εικόνα του, αξίζει να σημειωθεί ότι το R4 διαθέτει εξίσου διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα και γόνατα MacPherson στον μπροστινό σε μια υλοποίηση που όμως έχει προσαρμοστεί στην απόσταση των 18,1 εκ. από το έδαφος. Δικαιώνοντας την περιπετειώδη εμφάνισή του, το R4 διαθέτει το σύστημα Extended Grip που με την επιλογή ενός από τα δύο εξειδικευμένα προγράμματα οδήγησης (Snow και All Terrain) είναι σε θέση να αντιμετωπίσει και λιγότερο φιλόξενες επιφάνειες και συνθήκες. Τέλος, θεωρήστε εξίσου δεδομένο ότι εκτός από όλα τα παραπάνω, το R4 δεν πρόκειται να προδώσει τα γονίδια προσιτότητάς του, με βάση τις τιμές που έχουν ανακοινωθεί για την ευρωπαϊκή αγορά.