H ιαπωνική φίρμα παρουσιάζει την ανανεωμένη εκδοχή του Toyota Aygo X, επιφυλάσσοντας πολύ περισσότερες αλλαγές από ότι συνήθως περιλαμβάνει η εθιμοτυπική διαδικασία.

Για την ακρίβεια, εκτός από τις συνήθεις σχεδιαστικές αναβαθμίσεις το Aygo X παραλαμβάνει υβριδική τεχνολογία από το μεγαλύτερο Yaris. Μοναδική απώλεια η δυνατότητα επιλογής ενός μηχανικού κιβωτίου καθώς όλες οι παραλλαγές του ανανεωμένου Aygo X που θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές του 2026 θα εφοδιάζονται με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT.

Εκτός από την επιπλέον ισχύ που συνεπάγεται η προσθήκη της υβριδικής έκδοσης η οποία αποδίδει 116 ίππους, η υβριδική τεχνολογία μειώνει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του μοντέλου οι οποίες συρρικνώνονται σε 86 γρ./χλμ.

Επιπλέον, η σπορ προσανατολισμού έκδοση GR Sport η οποία θα διαθέτει μια διαφορετική ρύθμιση σε ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης σε συνδυασμό με άλλες σπορ πινελιές, θα φέρει πλέον την σφραγίδα της Gazoo Racing η οποία θα επιμεληθεί τα αναβαθμισμένα στοιχεία της.

Σε ό,τι αφορά τη σημαντικότερη αλλαγή του μοντέλου, το Aygo X θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμο με τον κινητήρα 116 ίππων που εφοδιάζει την τρέχουσα γενιά του Yaris Hybrid. Πρόκειται για ένα αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο με επίκεντρο ένα τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρου ο οποίος συνδυαστικά με την υβριδική τεχνολογία αποδίδει 116 ίππους και 144 Nm ροπής.
Η ισχύς μεταδίδεται παραδοσιακά στους μπροστινούς τροχούς με τη συνδρομή ενός αυτόματου κιβωτίου e-CVT. Η επιτάχυνση της έκδοσης από 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 10,0 δευτερόλεπτα, χρόνος που συνιστά βελτίωση σχεδόν πέντε δευτερολέπτων σε σχέση με τη μέχρι σήμερα γνωστή, μη υβριδική αυτόματη έκδοση του μοντέλου. Αντιστοίχως στην προηγούμενη εκδοχή του μοντέλου οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ξεκινούσαν από τα 109 γρ./χλμ. ενώ πλέον αυτές έχουν μειωθεί κατά σχεδόν 18% σε 86 γρ./χλμ.

Προκειμένου να καταστεί εφικτή η τοποθέτηση του υβριδικού συνόλου στον χώρο που προοριζόταν για τον κινητήρα 1,0 λίτρου, οι σχεδιαστές της Toyota αναθεώρησαν όλο το μπροστινό μέρος του μοντέλου που έχει αυξηθεί σε μήκος κατά 7,6 εκατοστά.
Πλην του αυξημένου μεγέθους ο σχεδιασμός των φώτων, του καπό και της γρίλιας συνηγορούν σε μια ακόμα πιο επιβλητική εμφάνιση η οποία ενισχύεται από τους νέου σχεδιασμού τροχούς 17 ή 18 ιντσών.

Όπως και πριν το Aygo X χαρακτηρίζεται από τη διχρωμία μαύρου χρώματος και του χρώματος της επιλογής του ιδιοκτήτη ενώ στην παλέτα του μικρότερου Toyota έχει προστεθεί και μια νέα κίτρινη απόχρωση για την έκδοση GR Sport.

Στα ενδότερα, η κεντρική κονσόλα έχει ανασχεδιαστεί πλήρως προκειμένου να κάνει χώρο για το σύστημα ψύξης της μικρής μπαταρίας που τοποθετείται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Εκεί πλέον βρίσκεται ένα ηλεκτρικό χειρόφρενο και πιο μπροστά ένα σύστημα επαγωγικής φόρτισης smartphones καθώς δύο θύρες USB-C. Στις χρηστικές προσθήκες συγκαταλέγονται επίσης ηλεκτρικά αναδιπλούμενη καθρέπτες αλλά και ένα νέο σύστημα φίλτρου σωματιδίων για τον κλιματισμό το οποίο προέρχεται από μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας.

Σε ό,τι αφορά το κορυφαίο εξοπλιστικό επίπεδο GR Sport το οποίο πλέον φέρει την σφραγίδα της Gazoo Racing, διαθέτει μια ειδικά για την περίσταση ρυθμισμένη ανάρτηση με νέα ελατήρια και αμορτισέρ καθώς και ένα νέο σύστημα διεύθυνσης. Τη διαφορετικότητά της υπογραμμίζουν τροχοί 18 ιντσών με διαφορετικό σχεδιασμό, μια διαφορετική γρίλια καθώς και νέα καθίσματα με το λογότυπο GR. Τις αλλαγές του ανανεωμένου Aygo Χ συμπληρώνει η παρουσία δισκόφρενων και στον πίσω άξονα αντί ταμπούρων.

Εκτός από την ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα το Aygo X παραλαμβάνει δύο νέες οθόνες 7,0 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και για το infotainment με το δεύτερο να επωφελείται από αναβαθμισμένο λογισμικό. Σημαντικές είναι οι προσθήκες και σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας καθώς η σουίτα Toyota Safety Sense καθώς όλα τα συστήματα από την αυτόνομη πέδηση και την υποβοήθηση διατήρηση της πορείας έως την αναγνώριση οδικής σήμανσης έχουν βελτιώσει τη λειτουργικότητά τους. Επίσης όλα τα συστήματα είναι πλέον αναβαθμίσιμα μέσω Over-The-Air Updates συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ασφαλείας.
Παράλληλα έχει προστεθεί το Emergency Driving Stop το οποίο αναλαμβάνει να σταθμεύσει το αυτοκίνητο ασφαλώς αν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται καθώς και το Proactive Steering Assist το οποίο παρεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης, σε περίπτωση ενδεχόμενης πρόσκρουσης και εφόσον ο οδηγός δεν αντιδράσει κανείς έγκαιρα.
Σε όρους πρακτικότητας με μήκος 3,776 μ. πλάτος 1,74 μ. και ύψος 1,525 μ. το νέο Aygo Χ προσφέρει όγκο πορτ μπαγκάζ από 231 λίτρα.