Η αμερικανοτραφής φίρμα αποκαλύπτει τη νέα, και ριζικά διαφορετική τεχνολογικά (και όχι μόνο) γενιά του Compass η οποία φιλοδοξεί χάρη στα πιο «ευρωπαϊκά» χαρακτηριστικά της που εστιάζουν περισσότερο στην καθημερινή χρηστικότητα παρά στις σκληροτράχηλες off-road περγαμηνές, όπως ίσχυε στο παρελθόν, να εδραιώσει την θέση της σε μια ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία που αντιστοιχεί στο 25% της αγοράς της γηραιάς ηπείρου.

Υπό το νέο σκεπτικό του, το νέο Jeep Compass που βασίζεται στην αρχιτεκτονική STLA Medium του ομίλου Stellantis, θα είναι διαθέσιμο σε e-aHybrid, Plug-in Hybrid και τρεις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις  με την τετρακίνηση να αποτελεί προνόμιο αποκλειστικό προνόμιο μίας εκ των ηλεκτρικών εκδόσεων.

Αναλυτικότερα, εφαλτήριο για τις επιλογές του νέου Compass αποτελεί η έκδοση e-Hybrid, με απόδοση 145 ίππους η οποία συνδυάζει τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων με ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ ενσωματωμένο στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων και παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt.

Τις επιλογές εκδόσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ολοκληρώνει η plug-in υβριδικής τεχνολογίας έκδοση όπου συνδυάζονται ένας τετρακύλινδρος 1,6 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 17,9 kWh εξασφαλίζοντας συνδυαστική απόδοση 195 ίππων καθώς και κρίνοντας από αντίστοιχες υλοποιήσεις του ομίλου Stellantis, ηλεκτρική αυτονομία περίπου 70 χλμ.

Η αμιγής ηλεκτροκίνηση θα είναι διαθέσιμη σε τρεις παραλλαγές με την πρώτη να υιοθετεί ένα ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 73 kWh εξασφαλίζοντας ισχύ 213 ίππων και αυτονομία περίπου έως 500 χλμ. Η ενδιάμεση ηλεκτρική έκδοση υιοθετεί επίσης έναν, αλλά ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 230 ίππων και μεγαλύτερη μπαταρία 97 kWh εξασφαλίζοντας αυτονομία έως και 650 χλμ.

Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η αμιγώς ηλεκτρική και τετρακίνητη έκδοση η οποία επωφελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία τροφοδοτούνται από μπαταρία 73 kWh.

Σύμφωνα με τις επίσημες συστάσεις της Jeep το παραπάνω ηλεκτρικό σύνολο συνδέεται με τους πίσω τροχούς μέσω μειωτήρα με σχέση μετάδοσης 14/1, στοιχείο που αυξάνει το μέγεθος ροπής που φτάνει στους τροχούς έως τα 3.100 Nm. Κατ΄επέκταση η επίμαχη έκδοση με τα διακριτικά 4Χe, υπόσχεται ότι μπορεί να αντεπεξέλθει σε ανωφερείς κλίσεις έως και 20% ακόμα και με μηδενική πρόσφυση στους εμπρός τροχούς.

Σε ό,τι αφορά την φόρτιση των ηλεκτρικών εκδόσεων, αξίζει να σημειωθεί ότι πραγματοποιείται με ισχύ έως 160 kW κάτι που για την μπαταρία των 73 kWh σημαίνει επαναφόρτιση έως το 80% σε 28 λεπτά και για τις εκδόσεις με τη μεγαλύτερη μπαταρία αναπλήρωση της ενέργειας σε έως 30 λεπτά.

Παρά τον διαφορετικό προσανατολισμό του μοντέλου η Jeep τονίζει ότι οι εμπροσθοκίνητες εκδόσεις δεν έχουν απεμπολήσει τις εκτός δρόμου ικανότητες τους χάρη στην τετραγωνισμένη σχεδίαση και την απόσταση των 20,0 εκατοστών από το έδαφος. Τα συγκεκριμένα μεγέθη εξασφαλίζουν στο Compass γωνία προσέγγισης 15 μοιρών και διαφυγής 26 μοιρών ενώ το SUV μοντέλο μπορεί να προσπελάσει ακόμα και υδάτινα εμπόδια βάθους έως 47 εκατοστών.

Τα αντίστοιχα μεγέθη για την τετρακίνητη έκδοση διαμορφώνονται σε 27 μοίρες για τη γωνία προσέγγισης και σε 31 μοίρες για τη γωνία διαφυγής ενώ βελτιωμένη είναι και η ικανότητα της να αντιπαρέρχεται υδάτινα εμπόδια χάρη και στην ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με τις εμπροσθοκίνητες εκδόσεις.

Κοινή συνισταμένη όλων των εκδόσεων αποτελεί το σύστημα Selec-Terrain καθώς και η χαρακτηριστική σχεδίαση που προστατεύει το αμάξωμα περιμετρικά όταν ο οδηγός επιλέξει λιγότερο φιλόξενα πεδία. Η τετρακίνητη έκδοση διαθέτει ως standard και σύστημα υποβοήθησης κατάβασης.

Όπως και να έχει, αν και προφανώς όλα έχουν αλλάξει, η σχεδίαση που έχουμε συνηθίσει να αναγνωρίζουμε ως Jeep αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς –αν και εκσυγχρονισμένη όπως επιβάλλει η εξέλιξη.

Έτσι, αναλόγως και την έκδοση τα χαρακτηριστικά επτά, κάθετα στοιχεία της γρίλιας τονίζονται από μια «διακεκομμένη» σειρά LED που λειτουργούν ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα εξαιρετικά λεπτά πλέον, φωτιστικά σώματα.

Το πίσω τμήμα έχει αποκτήσει επίσης τη δική του οριζόντια λωρίδα LED, μέρος της οποίας αποτελεί το φωτιζόμενο πια σήμα της Jeep. Η τετρακίνητη έκδοση διαθέτει μια πιο στοχοπροσηλωμένη σχεδίαση διαθέτοντας πιο ανθεκτικά σε μικροφθορές προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και ανάλογης λογικής προφυλακτήρες.

Όπως εύκολα υποθέτει κανείς πλήρως ανασχεδιασμένο είναι το εσωτερικό το οποίο αποπνέει την γνώριμη στιβαρότητα των Jeep αλλά και ως απόρροια των συνολικά μεγαλύτερων διαστάσεων του μοντέλου (μήκος 4,55 μ.) υπόσχεται μεγαλύτερη ευρυχωρία και πρακτικότητα. Έτσι οι επιβάτες του πίσω καθίσματος έχουν στη διάθεσή τους 5,5 εκατοστά επιπλέον για τα κάτω άκρα τους ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 45 λίτρα ξεκινώντας πλέον από τα 550 λίτρα. Να σημειωθεί ότι υπάρχουν επίσης 34 λίτρα αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό του ενώ σε αντίθεση με ανάλογου μεγέθους κατασκευές του ομίλου, το Compass θα προσφέρεται αποκλειστικά ως πενταθέσιο.

Σε επίπεδο ψηφιακού εξοπλισμού, επίκεντρο αποτελεί μια νέα οθόνη αφής για το infotainment με διαγώνιο 16,0 ιντσών που για λόγους ευκολίας συνδυάζεται και με φυσικούς διακόπτες στο κάτω μέρος της. Χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται ο περιστροφικός επιλογέας και διακόπτης για τα προγράμματα οδήγησης. Πίσω από το τιμόνι το οποίο επίσης διαθέτει φυσικούς διακόπτες βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,0 ιντσών.

Για τα παραπάνω υπάρχει δυνατότητα για ενημερώσεις OTA (Over The Air) ενώ τα συστήματα υποβοήθησης δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την κατηγοριοποίηση του μοντέλου στο 2 επίπεδο σε ό,τι αφορά την ημιαυτόνομη οδήγηση. Στον προαιρετικό εξοπλισμό συγκαταλέγονται επίσης συστήματα όπως το Head-up Display, η υποβοηθούμενη, αυτόματη αλλαγή λωρίδας, τα LED Matrix φώτα και η δυνατότητα εισόδου χωρίς κλειδί με το smartphone να αντικαθιστά το φυσικό κλειδί.

Σε ό,τι αφορά τη διαθεσιμότητά του, η αρχή θα γίνει από την έκδοση λανσαρίσματος First Edition το αμέσως επόμενο διάστημα.