Η γερμανική φίρμα δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στις plug-in υβριδικές εκδόσεις που ξεκινούν ήδη από το μέγεθος του γνωστού, νέου A3 και θα επεκταθούν στο νεότερο A5 και το εξίσου νέο Q5 το οποίο αναμένεται να βρεθεί στις εκθέσεις της Audi και στη χώρα μας από τον προσεχή Μάιο.
Κατά τα λεγόμενα του επικεφαλής της Audi, Gernot Dollner «έως το τέλος του 2025 θα λανσάρουμε 10 plug-in εκδόσεις μοντέλων μας. Το πρώτο, Α5 θα αξιοποιήσει την αρχιτεκτονική Premium Platform Combustion».
Βάσει των όσων έχουν γίνει γνωστά, τα Α5 και Q5 θα επωφεληθούν από τους βελτιωμένους δίλιτρους και τετρακύλινδρους κινητήρες της Audi σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ, σε διαμορφώσεις με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις, απόδοση –αρχικά τουλάχιστον–μεταξύ 300 και 367 ίππων και, κυρίως με μπαταρίες που θα εξασφαλίζουν ηλεκτρική αυτονομία η οποία ξεπερνά τα 100 χλμ. Την ίδια ακριβώς PHEV λογική θα ακολουθήσει και το νεότερο A6 Avant το οποίο επίσης βασίζεται στην αρχιτεκτονική PPC.

Από τον plug-in υβριδικό κανόνα δεν πρόκειται να εξαιρεθεί ούτε η νέα γενιά του Q3 η οποία αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στα μέσα της χρονιάς
«Τα PHEV αποτελούν σημαντική μεταβατική τεχνολογία για την φίρμα και τους πελάτες μας εν όψει της μετάβασης στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Gernot Dollner στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της Audi, ενώ συμπλήρωσε ότι οι συγκεκριμένης τεχνολογίας εκδόσεις θα βοηθήσουν τη γερμανική φίρμα να μειώσει το μέσο όρο εκπομπών διοξειδίου άνθρακα του στόλου της «στις ευρωπαϊκές χώρες όπου η μετάβαση στην αμιγή ηλεκτροκίνηση συντελείται με διαφορετικούς ρυθμούς».
Παράλληλα όπως αποκάλυψε ο ίδιος η Audi σκοπεύει να «αναθεωρήσει» το πλάνο για τον πλήρη τερματισμό παραγωγής αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2032 που είχε ανακοινωθεί το 2024.

Η συγκεκριμένη τακτική της αύξησης των plug-in υβριδικών εκδόσεων γίνεται ολοένα και πιο συνήθης στην αυτοκινητοβιομηχανία εν μέσω χαμηλής αποδοχής για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και καθώς τα PHEV αποτελούν ιδανικό ενδιάμεσο κρίκο για την επίτευξη των μεσοπρόθεσμων ευρωπαϊκών στόχων τους για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Ενδεικτικό είναι ότι περίπου το 60% της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων PHEV για το 2024 αφορούσε τους premium κατασκευαστές με την Audi να διαθέτει 71.344 αντίστοιχης τεχνολογίας οχήματα σε σύνολο 956.851 πωλήσεων PHEV.

Σε κάθε περίπτωση αξίζει να σημειωθεί ότι από 1 Ιανουαρίου 2026 πρόκειται να αυστηροποιηθούν τα πρωτόκολλα δοκιμών και έγκρισης τύπου PHEV για την Ευρώπη καθώς πλέον θα υπάρχει μια παράμετρος που ονομάζεται «μεταβλητή χρήσης». Επί της ουσίας κατά τις δοκιμές από όπου προκύπτουν οι εκπομπές ρύπων ενός οχήματος θα συνυπολογίζεται και μια μεταβλητή η οποία θα επιχειρεί να αποτυπώσει το κατά πόσο τα plug-in υβριδικά κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, με βάση τη συχνότητα φόρτισής τους σε πραγματικές συνθήκες και χρήση. Συνοπτικά το νέο αυτό πρωτόκολλο με δεδομένη τη συγκεκριμένη παράμετρο οι ονομαστικές τιμές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αλλά και κατανάλωσης των PHEV αναμένεται τουλάχιστον να διπλασιαστούν. Ακόμα και έτσι όμως τα μεγέθη τους θα υπολείπονται δραστικά των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
