Μετά από επί μακρόν διαβουλεύσεις ευρωπαίων αξιωματούχων με την αυτοκινητοβιομηχανία και τους σχετικούς κλάδους, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται στις 5 Μάρτιου να παρουσιάσει ένα συντεταγμένο σχέδιο το οποίο θα εστιάσει στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής παραγωγής μπαταριών αλλά και στην ενθάρρυνση αντικατάστασης των εταιρικών στόλων αυτοκινήτων από ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής, το σχέδιο θα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αντικατάσταση του στόλου εταιρικών αυτοκινήτων κάθε είδους τα οποία αποτελούν το 60% της ευρωπαϊκής αγοράς, με αμιγώς ηλεκτροκίνητα προκειμένου να εξυπηρετηθεί το ζητούμενο της ηλεκτροκίνησης και της περιβαλλοντικής ατζέντας της ΕΕ. Επίσης αναμένεται να αναζητηθεί ένας συντεταγμένος τρόπο και νέα κίνητρα για το καταναλωτικό κοινό ούτως ώστε να υιοθετήσουν ευκολότερα τα EV οχήματα. Στις προτάσεις επίσης συγκαταλέγεται και η απαλλαγή των βαρέων ηλεκτρικών οχημάτων από έμμεσους φόρους όπως π.χ. τα διόδια.

Σε ό,τι αφορά το κρίσιμο ζήτημα των μπαταριών οι οποίες ως γνωστόν αντιστοιχούν στο 30-40% της τιμής ενός ηλεκτρικού οχήματος και μέχρι στιγμής προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από χώρες εκτός ΕΕ, το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φέρεται να προβλέπει την επιβολή προδιαγραφών σε ό,τι αφορά τα «συστατικά» των συστοιχιών ούτως ώστε να γίνει υποχρεωτικό ένα μέρος τους να έχει ευρωπαϊκή προέλευση.

Σε συνδυασμό με επιδοτήσεις και νέα κίνητρα σε εταιρείες που ασχολούνται με την παραγωγή μπαταριών και περιφερειακών συστημάτων σχετικών με τις μπαταρίες, στην Ευρώπη, η Κομισιόν ευελπιστεί να ενισχύσει την ευρωπαϊκή παραγωγή μπαταριών –έστω και σε συνεργασία με ξένους επενδυτές και εταιρείες από τις οποίες οι «παίκτες» της γηραιάς ηπείρου θα μπορούσαν να αποκομίσουν τεχνογνωσία. Ενισχύσεις αναμένονται επίσης και στον κλάδο ανακύκλωσης των μπαταριών.

Αυτό που μένει να αποδειχθεί είναι αν εκτός από τα παραπάνω θα προβλεφθεί και η μερική αναθεώρηση της πολιτικής που προβλέπει ιδιαίτερα υψηλά πρόστιμα φέτος (υπολογίζονται συνολικά σε 15 δισεκατομμύρια ευρώ) για όσες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καταφέρουν να πιάσουν τους στόχους που αφορούν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.