Ηλιακό αεροπλάνο ολοκληρώνει υπερατλαντική πτήση

Τρεις ημέρες μετά την απογείωσή του από τη Νέα Υόρκη, το πειραματικό ηλιακό αεροπλάνο Solar Impulse 2 προσγειώθηκε την Πέμπτη στη Σεβίλλη της νότιας Ισπανίας, ολοκληρώνοντας ένα ακόμα σκέλος της απόπειράς του να πετάξει το γύρο του κόσμου χωρίς καύσιμα.

Τρεις ημέρες μετά την απογείωσή του από τη Νέα Υόρκη, το πειραματικό ηλιακό αεροπλάνο Solar Impulse 2 προσγειώθηκε την Πέμπτη στη Σεβίλλη της νότιας Ισπανίας, ολοκληρώνοντας ένα ακόμα σκέλος της απόπειράς του να πετάξει το γύρο του κόσμου χωρίς καύσιμα.

«Δεν μπορώ να το συνειδητοποιήσω, είναι τόσο φανταστικό» αναφώνησε ο ελβετός πιλότος Μπερτράν Πικάρ, μιλώντας απευθείας με το κέντρο ελέγχου στο Μονακό.

Το αεροπλάνο προσγειώθηκε εν μέσω θερμών χειροκροτημάτων έπειτα από έναν περίπλου 6.272 χιλιομέτρων, την πρώτη υπερατλαντική πτήση με μπαταρίες που αποθηκεύουν ηλιακή ενέργεια.

Το μονοθέσιο Solar Impulse 2 προσγειώθηκε λίγο μετά 07.30 τοπική ώρα στη Σεβίλλη. Είχε απογειωθεί από το Διεθνές Αεροδρόμιο Τζον Φ. Κένεντι γύρω στις 02:30′ τοπική ώρα της 20ης Ιουνίου. Η πτήση των 71 ωρών ήταν το 15ο σκέλος του ταξιδιού του γύρου του κόσμου με το μονοθέσιο αεροπλάνο που πιλοτάρουν εναλλάξ οι ελβετοί αεροπόροι Μπερτράν Πικάρ και Αντρέ Μπόρσμπεργκ.

«Αψογα» είπε ο Πικάρ μετά την προσγείωση, ευχαριστώντας το πλήρωμα των μηχανικών του για τις προσπάθειές τους.

Απευθείας διαδικτυακή κάλυψη με τη βοήθεια καμερών

Οι χρήστες του Διαδικτύου μπόρεσαν να παρακολουθήσουν απευθείας τη διαδρομή, χάρη σε κάμερες που είχαν τοποθετηθεί μέσα στη καμπίνα, πάνω στην ουρά και κάτω από τα φτερά του αεροπλάνου.

Ο 58χρονος Μπερτράν Πικάρ κατάγεται από οικογένεια επιστημόνων και εφευρετών. Ο παππούς του, ο Ογκίστ, ενέπνευσε τον Ερζέ να δημιουργήσει το πρόσωπο του καθηγητή Τουρνεσόλ.

Ο 63χρονος Αντρέ Μπόρσμπεργκ είχε πιλοτάρει προηγουμένως το αεροπλάνο στο μεγαλύτερο ταξίδι του μεταξύ της Ναγκόγια (Ιαπωνία) και του αρχιπελάγους της Χαβάης στον Ειρηνικό: 6.437 χλμ. μέσα σε πέντε ημέρες και πέντε νύχτες.

Βάρους μόλις 1,5 τόνου αλλά μεγάλο όσο ένα Μπόινγκ 747, το αεροπλάνο πετά σε μέση ταχύτητα 50 -70 χλμ την ώρα χάρη σε μπαταρίες συνδεδεμένες σε περίπου 17.000 φωτοβολταϊκά κύτταρα που είναι τοποθετημένα πάνω στα φτερά του.

Η καμπίνα των 3,8 κυβικών μέτρων είναι εξοπλισμένη με φιάλες οξυγόνου για να μπορούν οι πιλότοι να αναπνέουν.

Το ηλιακό αεροσκάφος ξεκίνησε τον περίπλου του στις 9 Μαρτίου 2015 από το Αμπού Ντάμπι (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), έκανε σταθμό στο Μουσκάτ του Ομάν, στο Αχμενταμπάντ και στο Βαρανάσι της Ινδίας, στο Μανταλάι της Μιανμάρ, στο Τσονγκίνγκ και στο Ναντζίνγκ στην Κίνα και μετά στη Ναγκόγια της Ιαπωνίας.

Στη συνέχεια διέσχισε τον Ειρηνικό, κάνοντας έναν μη προγραμματισμένο σταθμό για τεχνικούς λόγους στη Χαβάη και μετά συνέχισε την πτήση του πάνω από τις ΗΠΑ.

«Μπράβο, ήταν υπέροχο αυτό που βλέπαμε» είπε από το Μονακό ο πρίγκιπας Αλβέρτος, ο οποίος πέρασε όλη τη νύχτα στο κέντρο ελέγχο. «Πρέπει να ήταν λίγο περίπλοκο με όλα τα μαχητικά αεροσκάφη και την ισπανική περίπολο [που είχε αναπτυχθεί για να συνοδεύσει το Solar Impulse 2 στο αεροδρόμιο της Σεβίλης» είπε.
Newsroom ΔΟΛ

Science
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk