Ποσόν 58,4 εκατ. ευρώ δέσμευσε το υπουργείο Υποδομών για τη δημοπράτηση του οδικού έργου Αμαλιάδα – Δουναίικα, το οποίο αποτελεί το δεύτερο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, που αφαιρέθηκε το 2013 από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και θα εκτελεστεί ως δημόσιο έργο.
Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη, που αναρτήθηκε στη «Δι@ύγεια», η τεχνική περιγραφή του έργου είναι:
* Αυτοκινητόδρομος μήκους 8,96 χλμ. από τη χιλιομετρική θέση 57+400 έως τη χιλιομετρική θέση 66+360 που διαμορφώνεται με νέα χάραξη. «Στην περιοχή από ΧΘ 57+400 μέχρι ΧΘ 64+600 έχουν εκτελεστεί, κατά τόπους, ημιτελείς χωματουργικές εργασίες από άλλον ανάδοχο» αναφέρεται.
* Ανισόπεδος κόμβος Αμαλιάδας (ΧΘ 62+679).
* Νέοι και αναβαθμιζόμενοι παράπλευροι και κάθετοι δρόμοι.
* Λοιπά συνοδά έργα όπως αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης – ασφάλισης – περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα, έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισμού, τηλεφωνοδότησης, δικτύων άρδευσης – πυρόσβεσης κ.λπ.
* Εργασίες Πρασίνου.
* Προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων.
* Εργασίες που υπολείπονται στα κατασκευασμένα και ημικατασκευασμένα τεχνικά.
* Εκτέλεση κάθε είδους χωματουργικών εργασιών, τεχνικών έργων, έργων ευστάθειας πρανών κ.λπ.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 58,4 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. Στην εργολαβία θα υπάρχει δικαίωμα προαίρεσης (option) για την εκτέλεση εργασιών για την προσαρμογή της κάθετης οδού του ανισόπεδου κόμβου Αμαλιάδας στη νέα προβλεπόμενη από το σχέδιο πόλεως οδό, προϋπολογισμού έως 1,6 εκατ. ευρώ.
Για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος η κυβέρνηση ακύρωσε τον προηγούμενο σχεδιασμό για δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου σε μία εργολαβία και επέλεξε τη μέθοδο της «σαλαμοποίησης», καθώς θα εκτελεστεί με οκτώ επιμέρους ξεχωριστές εργολαβίες. Μάλιστα, ήδη έχει προκηρυχθεί η πρώτη, δηλαδή το τμήμα Δουναίικα – Πύργος.
Ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών δεν θα προχωρήσει σε κοινοποίηση στον ανάδοχο της εγκριτικής απόφασης του αποτελέσματος του διαγωνισμού πριν από την οριστική έγκριση φακέλου μεγάλου έργου από τις Βρυξέλλες –όρος που έχει τεθεί από το υπουργείο Οικονομίας.
Σημειωτέον ότι η Νίκης έχει εντάξει στον προϋπολογισμό του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων ποσόν ύψους 475 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.



