Ευθυγραμμίζονται για την κοινή ανάπτυξη των διασυνδεδεμένων οχημάτων χωρίς οδηγό οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι πάροχοι ηλεκτρονικών επικοινωνιών της Ευρώπης, οι εκπρόσωποι των οποίων εγκαινίασαν τον διάλογο των δύο κλάδων στο 66ο Motor Show της Φραγκφούρτης, υπό την αιγίδα του επιτρόπου για το Ψηφιακό Θεματολόγιο κ. Γκίντερ Έτινγκερ.
Σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση των δύο κλάδων, η αυτοματοποιημένη και διασυνδεδεμένη οδήγηση θα αποτελέσει «πυλώνα της βιομηχανικής αναγέννησης της Ευρώπης».
«Το όχημα του μέλλοντος είναι μέρος ενός διασυνδεδεμένου κόσμου, όπου τα υπερταχεία δίκτυα παρέχουν πρόσβαση στην επικοινωνία, την υψηλότερη ασφάλεια, τις βελτιωμένες περιβαλλοντικές προδιαγραφές, τη διασκέδαση, τη γνώση και τις προσωπικές επαφές, σε οποιονδήποτε, οπουδήποτε και οποτεδήποτε» αναφέρουν στην κοινή διακήρυξη. Τόσο από την κοινωνική όσο και από την οικονομική άποψη, η ευκαιρία είναι τεράστια, σημειώνεται.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η διασυνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη οδήγηση θα έχει σημαντική οικονομική επιρροή, η οποία, σύμφωνα με την KPMG, μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο θα φτάσει τα 71 δισ. ευρώ ως το 2030, ενώ άλλες μελέτες προβλέπουν μία παγκόσμια αγορά 44 εκατ. αυτοκινήτων-ρομπότ ως το ίδιο έτος.
Τα θετικά κοινωνικά οφέλη που αναμένονται από αυτή την τεχνολογική εξέλιξη, σημειώνεται, είναι, σύμφωνα με τους ερευνητές, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σε όλη την αλυσίδα παραγωγής αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας, η αυξημένη οδική ασφάλεια, η μείωση της θνησιμότητας στους δρόμους, η αυξημένη απόδοση στα καύσιμα και οι μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, η μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και η μεγαλύτερη άνεση των χρηστών.
«Υπάρχουν στρατηγικές προκλήσεις για τη δυνατότητα της Ευρώπης να εφαρμόσει τη διασυνδεσιμότηα και την αυτοματοποίηση σε όλα τα περιβάλλοντα. Η ολοκλήρωση μίας πλήρως εφαρμοσμένης Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς στην ΕΕ και η ανάπτυξη ευρυζωνικότητας υψηλών ταχυτήτων θα πρέπει να τεθούν σε προτεραιότητα. Παράλληλα, το σύνολο του ευρωπαϊκού τομέα αυτοκίνησης πρέπει να εξελιχθεί με ταχύ βηματισμό. Η φιλοδοξία είναι να διατηρηθεί, αλλά και να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο η ηγετική θέση της Ευρώπης σε αυτό τον τομέα» αναφέρεται στην κοινή διακήρυξη.
Η ΕΕ σκοπεύει να αυξήσει την συμβολή της βιομηχανίας από το 16% στο 20% του ΑΕΠ έως 2020, σημειώνεται. Η αυτοματοποιημένη και διασυνδεδεμένη οδήγηση θα έχει ρόλο-κλειδί στην επαναβιομηχανοποίηση της Ευρώπης, χάρη σε σταθερές αγορές και τεχνολογική ηγεσία.
Για αυτό τον λόγο, συνεχίζει η διακήρυξη, οι ευρωπαϊκοί κλάδοι της αυτοκίνησης και των τηλεπικοινωνιών, υπό την ενθάρρυνση του επιτρόπου Έτινγκερ, συνήλθαν για να ξεκινήσουν τον διάλογο για αυτή τη συνεργασία.
Ο διάλογος θα επικεντρωθεί στους εξής στρατηγικούς στόχους:
– Τη θέση σε προτεραιότητα της διασυνδεσιμότητας, της κάλυψης του δικτύου και της αξιοπιστίας
– Τη διευκόλυνση της αφομοίωσης των τεχνολογιών
– Τη διαβεβαίωση της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας.
Οι βιομηχανίες θα εντοπίζουν τους τομείς όπου απαιτείται περαιτέρω συνεργασία, υποστηρικτικές δημόσιες πολιτικές και ρυθμιστικές παρεμβάσεις, υπογραμμίζει η διακήρυξη.
Τη διακήρυξη υπογράφουν η ACEA [BMW Group, DAF Trucks, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Ford of Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco, Jaguar Land Rover, Opel Group, PSA Peugeot Citroën, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars, Volvo Group), η CLEPA (η κλαδική ένωση των 116 προμηθευτών των αυτοκινητοβιομηχανιών), η ETNO (τα πρώην κρατικά μονοπώλια των τηλεπικοινωνιών της Ευρώπης), η ECTA (η κλαδική ένωση των εναλλακτικών παρόχων των ηλεκτρονικών επικοινωνιών) και η GSMA (η παγκόσμια ένωση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας).



