Στην πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς υπολογιστών πέρασε η κινεζική Lenovo το δεύτερο τρίμηνο του 2015, αφήνοντας στη δεύτερη θέση την αμερικανική Apple.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, η Lenovo απέσπασε την πρώτη θέση στη διεθνή αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών (desktops, notebooks and tablets) το 2ο τρίμηνο του 2015, πωλώντας λίγο λιγότερα από 16 εκατομμύρια PCs, περίπου 240.000 περισσότερα από την Apple, γεγονός που της εξασφάλισε μερίδιο αγοράς 15%.
Τα στοιχεία της Canalys δείχνουν ότι οι συνολικές πωλήσεις της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών υποχώρησαν κατά 12%, σε ετήσια βάση, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, κατερχόμενες στα 109,2 εκατ. συσκευές, με τις υποκατηγορίες των επιτραπέζιων PCs, των notebooks και των tablets να καταγράφουν διψήφια ποσοστά μείωσης.
Οι Apple, HP και Dell ακολούθησαν τη Lenovo, βελτιώνοντας τα μερίδια τους στη φθίνουσα αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Από την πλευρά της, η Samsung, η οποία συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα των «ισχυρών» της παγκόσμιας αγοράς, είδε το μερίδιο της να υποχωρεί, κυρίως, ως αποτέλεσμα των επιβραδυνόμενων πωλήσεων στον τομέα των tablets.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας, Apple και Lenovo ηγήθηκαν των αγορών, όπου έχουν την έδρα τους, τις ΗΠΑ και την Κίνα αντίστοιχα. Η αμερικανική επιχείρηση, όπως παρατηρούν οι ίδιοι, παραμένει εξαρτημένη από τις παγκόσμιες πτωτικές τάσεις της αγοράς των tablets, που βρίσκεται σε πτώση εδώ και τρία συνεχή τρίμηνα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πωλήσεις της «ναυαρχίδας» της Apple στο συγκεκριμένο τομέα, το iPad, κατήλθαν σε 10,9 εκατ. συσκευές το εξεταζόμενο διάστημα, αντιπροσωπεύοντας το 70% των παγκόσμιων πωλήσεων PCs της αμερικανικής εταιρείας, ευρισκόμενες σε συνεχή πτώση από το 4ο τρίμηνο του 2013.
Οι αναλυτές αναφέρουν για την κινεζική Lenovo ότι ελέγχει το 30% της κινεζικής αγοράς των PCs, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζει να «χτίζει» τη σταθεροποίηση της παρουσίας της στις ΗΠΑ.