Η πολιτεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ και συνδικαλίστρια στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) κυρία Πέτη Πέρκα αναλαμβάνει τη θέση της γενικής γραμματέως στο πρώην υπουργείο Υποδομών, με αρμοδιότητα τις Μεταφορές, τις Υποδομές και τα Δίκτυα, 100 ημέρες μετά τις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με απόφαση του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα και του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η κυρία Πέρκα διορίζεται στη θέση του γενικού γραμματέα «επί θεμάτων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».
Σημειωτέον ότι με άλλη απόφαση του Πρωθυπουργού και του αναπληρωτή υπουργού ορίζεται ο κ. Δημήτρης Τζώρτζης, ένα έμπειρο στέλεχος της αγοράς, στη θέση του γενικού γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
Είχε προηγηθεί προ μηνός ο διορισμός του κ. Γιώργου Δέδε, ο οποίος θεωρείται φιλικά προσκείμενος στον κ. Σπίρτζη, στη θέση του γενικού γραμματέα Υποδομών, με αρμοδιότητα τα δημόσια έργα και τις παραχωρήσεις.
Και κάπως έτσι, τρεις μήνες μετά τις εκλογές, το πρώην υπουργείο διαθέτει γενικούς γραμματείς.
Νομική υπέρβαση
Η κυρία Πέρκα, η οποία αρχικά προοριζόταν να αναλάβει θέση αναπληρώτριας γενικής γραμματέως Μεταφορών, βρέθηκε αναβαθμισμένη χάρη σε μία νομική ακροβασία που έγινε προκειμένου να ξεπεραστεί μία σημαντική νομική εμπλοκή.
Και αυτό διότι λόγω της απορρόφησης των πρώην υπουργείων Υποδομών, Τουρισμού και Ναυτιλίας από το υπουργείο Οικονομίας, προέκυψε νομοθετικό κενό, καθώς απουσίαζαν -και εξακολουθούν να απουσιάζουν- οι νέοι οργανισμοί των συγχωνευθέντων υπουργείων.
Έτσι, παρά το ότι η κυρία Πέρκα προοριζόταν να αναλάβει τη ΓΓ Μεταφορών, τέτοια οργανωτική μονάδα δεν υπάρχει όσο δεν εκδίδεται νέο προεδρικό διάταγμα που να την ορίζει, και προκειμένου ο διορισμός της να «κουμπώσει» με την υφιστάμενη κατάσταση και να μπορεί να υπογράφει έγγραφα, ανέλαβε την πρώην κεντρική Γενική Γραμματεία του πρώην υπουργείου.
Υπουργικές διαφωνίες
Στο μεταξύ, η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί μία «νίκη στα σημεία» του κ. Σπίρτζη, ο οποίος είχε διαφωνία με τον προϊστάμενό του υπερυπουργό Οικονομίας κ. Γιώργο Σταθάκη για τον τρόπο λειτουργίας του συγκεκριμένου κυβερνητικού χαρτοφυλακίου.
Και αυτό διότι ο πρόεδρος του ΤΕΕ επιδίωκε να οριστούν γενικοί γραμματείς στους τρεις τομείς του υπουργείου, ενώ ο κ. Σταθάκης ζητούσε αναπληρωτές γενικούς γραμματείς, που θα συντονίζονταν από τον «υπερ-γενικό» του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Τουρισμού και Ναυτιλίας κ. Μάνο Μανουσάκη.
Η κυρία Πέρκα αντικαθιστά τον τεχνοκράτη και ειδικό σε θέματα Μεταφορών κ. Νίκο Σταθόπουλο, διευθυντή ερευνών στο Εθνικό Κέντρο Ερευνών στη Γαλλία (CNRS) και πρώην υπεύθυνο ανάπτυξης του Δημόσιου Φορέα Συγκοινωνιών του Παρισιού, RATP για την Ανατολική Ευρώπη.
Σημειωτέον ότι ο κ. Σταθόπουλος, ο οποίος είχε οριστεί γενικός γραμματέας Μεταφορών στην κυβέρνηση του κ. Αντώνη Σαμαρά, είχε εμπλακεί σε παρόμοιο νομοθετικό κενό όταν το πρώην υπουργείο Υποδομών είχε απορροφηθεί από το υπουργείο Ανάπτυξης και χρειάστηκαν τρεις μήνες προκειμένου να εκδοθεί προεδρικό διάταγμα με τον νέο οργανισμό και οριστεί επίσημα στη θέση του ΓΓ Μεταφορών.
Υπεύθυνη για το πόρισμα στις Σκουριές
Η κυρία Πέρκα είναι διπλωματούχος πολιτικός μηχανικός του ΑΠΘ, με μεταπτυχιακό στα συγκοινωνιακά. Έχει εργαστεί στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα, έχει διατελέσει αντιπρόεδρος και ΓΓ των Μηχανικών του Δημοσίου, μέλος της αντιπροσωπείας του ΤΕΕ και μέλος της ΔΕ του ΤΕΕ-ΤΚ Μακεδονίας και υπεύθυνη για το πόρισμα ενάντια στην εξόρυξη χρυσού στη Χαλκιδική.
Ήταν υποψήφια βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ το 2009 και το 2012, υποψήφια ευρωβουλευτής το 2014, και υποψήφια στη Φλώρινα στις εθνικές εκλογές του 2015. Σήμερα είναι μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ και συντονίστρια του τμήματος Υποδομών, μέλος της Διοίκησης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας με ευθύνη στον τομέα Ενέργειας, Δημοσίων Έργων, ΤΑΙΠΕΔ και παρακολούθησης του νομοθετικού έργου.



