Αύξηση μεριδίων αγοράς και κερδοφορία παρουσίασε η αυτοκινητοβιομηχανία Volvo Car Ελλάς το 2014, παρά την κρίση, ενώ για το 2015 αναμένει ακόμη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων. Τα τελευταία πέντε χρόνια η θυγατρική στην Ελλάδα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, υπό τη διοίκηση του κ. Γιάννη Πετούλη, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, έχει εμφανίσει μια πιο μοντέρνα εικόνα, με καλύτερη απήχηση, ακολουθώντας την αυξητική πορεία του ομίλου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ο κ. Πετούλης σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής» μιλάει για το νέο πρόσωπο της εταιρείας. Οπως είναι γνωστό, ο σουηδικός όμιλος πέρασε στο Zeehang Geely Holding Group, με έδρα την Κίνα. Η επιχείρηση αναπτύσσεται, έχει ιδρύσει εργοστάσια στην Κίνα και στοχεύει σε σημαντική αύξηση πωλήσεων στην ασιατική αγορά.
Ποια είναι η πορεία της Volvo στην Ελλάδα, ειδικά την περίοδο της κρίση;
«Τα τελευταία πέντε χρόνια έγιναν πολλά όσον αφορά τη βελτίωση της εικόνας της μάρκας στην ελληνική αγορά. Ηταν πολύ δημιουργική περίοδος για μένα και τους συνεργάτες μου και με την ευκαιρία των νέων μοντέλων, που ήταν όντως καταπληκτικά, καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια πολύ θετική εικόνα για τη Volvo στην ελληνική αγορά. Μια εικόνα που δεν έχει σχέση με τη μάλλον συντηρητική εντύπωση του παρελθόντος, είναι πιο νέα, πιο φρέσκια, πιο μοντέρνα. Η εμπορική πορεία της Volvo στην Ελλάδα ήταν πολύ αξιόλογη. Καταφέραμε να αυξήσουμε τα μερίδιά μας σημαντικά. Από 0,7% έχουμε φτάσει σε μερίδιο αγοράς 2,6%».
Ποια είναι τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα;
«Η Volvo διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα διανύει την καλύτερη περίοδο της ιστορίας της. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο περασμένος μήνας ήταν ο 20ός στη σειρά που η μάρκα παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων. Το 2014 οι πωλήσεις της Volvo στην Ευρώπη παρουσίασαν αύξηση 10,7%, σχεδόν διπλάσια από αυτήν των ανταγωνιστών μας. Τη χρονιά που πέρασε η Volvo πούλησε παγκοσμίως 465.866 αυτοκίνητα, ενώ οι προβλέψεις για τη χρονιά που διανύουμε αγγίζουν τις 500.000. Πολύ σημαντικό είναι όμως ότι τα νούμερα αυτά συνδυάζονται και με αύξηση της κερδοφορίας της εταιρείας. Σε σχέση με το 2013 η κερδοφορία της Volvo το 2014 αυξήθηκε κατά 17,4% φτάνοντας τα 2,3 δισ. σουηδικές κορόνες, περίπου 250 εκατ. ευρώ. Αλλά και στην Ελλάδα η εταιρεία παρουσιάζει κερδοφορία, κάτι εξαιρετικά σημαντικό, με δεδομένο το οικονομικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργούμε».

Ποια είναι η προσέγγιση του νέου ιδιοκτήτη και ποιες οι επενδύσεις που σχεδιάζει;
«Χαίρομαι ιδιαίτερα για αυτή την ερώτηση. Οταν η Volvo πέρασε στην ιδιοκτησία του Zeehang Geely Holding Group, με έδρα την Κίνα, πολλοί αναρωτήθηκαν ποιο θα ήταν το μέλλον της μάρκας. Πρόκειται για έναν επενδυτικό όμιλο που στα πέντε χρόνια εμπλοκής του έχει δώσει άλλον αέρα στο σουηδικό brand. Αφενός, του επέτρεψε να αναπτυχθεί αυτόνομα και ανεξάρτητα, χωρίς να αποτελεί το premium παρακλάδι ενός μαζικού κατασκευαστή. Με απόλυτο σεβασμό στη “σουηδικότητα” της μάρκας, οι νέοι ιδιοκτήτες παρέχουν το γόνιμο έδαφος για ανάπτυξη νέων μοντέλων και νέων τεχνολογιών αναγνωρίζοντας ότι η επιτυχία της Volvo είναι αυτή ακριβώς η διαφορετικότητά της, όπως εκφράζεται μέσα από τα σχεδόν 90 χρόνια ιστορίας της και τις αμέτρητες επιτυχίες της. Αφετέρου, του προσέφερε άφθονη χρηματοδότηση για ανάπτυξη νέων μοντέλων, καθώς ο όμιλος έχει την υποστήριξη της China Development Bank, μιας τράπεζας που έχει ξεπεράσει σε μέγεθος την Παγκόσμια Τράπεζα και θεωρείται η πιο ισχυρή παγκοσμίως. Πρώτο δείγμα αυτής της δυναμικής είναι η επένδυση 11 δισ. δολαρίων ΗΠΑ σε υποδομές της Volvo στη Σουηδία, μεγάλο μέρος των οποίων χρησιμοποιήθηκε στην εξέλιξη του νέου XC90».
Στο πλαίσιο ανάπτυξης της Volvo στην Ασία δημιουργήσατε νέα εργοστάσια στην Κίνα.
«Η Volvo Cars έχει θέσει ως στόχο ως το 2020 να έχει φτάσει σε επίπεδο πωλήσεων 800.000 νέων αυτοκινήτων τον χρόνο, πρακτικά δηλαδή να διπλασιάσει σχεδόν τις πωλήσεις της σε πέντε χρόνια. Αυτός ο φιλόδοξος στόχος θα επιτευχθεί μόνο αν η Volvo έχει σημαντική παρουσία και στην αγορά της Κίνας, την πλέον αναπτυσσόμενη στον κόσμο, όπως συμβαίνει με όλους τους ανταγωνιστές της. Για τον λόγο αυτόν έχουν ήδη δημιουργηθεί δύο εργοστάσια στην Κίνα, με ένα τρίτο στα σκαριά. Η παραγωγή αυτών των εργοστασίων προορίζεται για διάθεση στην Κίνα και πιθανώς κάποιες γειτονικές της χώρες καθώς οι ασιατικές αγορές αρέσκονται σε επιμηκυμένες εκδόσεις των μοντέλων, για παράδειγμα στην Ασία διατίθεται το Volvo S60L, μια πιο μακριά έκδοση του επιτυχημένου μας οικογενειακού σεντάν, του S60.
Είναι πολύ σημαντικό ότι η Volvo λόγω του νέου ιδιοκτησιακού καθεστώτος συμπεριλήφθηκε στη λίστα προμηθευτών του κρατικού μηχανισμού της χώρας, που συνεπάγεται ότι οι προοπτικές ανάπτυξης των πωλήσεων της μάρκας στη χώρα είναι σχεδόν απεριόριστες. Και μια και ο λόγος για την Κίνα, τα εκεί εργοστάσια της Volvo λειτουργούν με σουηδούς μάνατζερ και προδιαγραφές και έχουν ήδη επιτύχει δείκτες ποιότητας εφάμιλλους αυτών της Ευρώπης. Κάτι πολύ σημαντικό για τη Volvo καθώς ως παγκόσμια μάρκα θέλει να προσφέρει την ίδια κορυφαία ποιότητα σε κάθε χώρα του πλανήτη. Με την ευκαιρία, να διευκρινίσω ότι η Ευρώπη θα συνεχίσει να καλύπτεται από τα εργοστάσια της Volvo στη Σουηδία και το ένα εργοστάσιο της μάρκας στο Βέλγιο. Ολα τα Volvo που πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι ευρωπαϊκής κατασκευής».

Πώς σχολιάζετε την προοπτική της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου το 2015;
«Η ελληνική αγορά περνά μια δύσκολη περίοδο αλλά, παρότι κινήθηκε πολύ χαμηλά, δείχνει μικρά αισιόδοξα σήματα ανάπτυξης. Είναι φυσικό, γιατί η ανάγκη αντικατάστασης αυτοκινήτου υπάρχει, αλλά για λόγους κυρίως οικονομικούς αναβάλλεται. Θέλω να ελπίζω ότι θα συνεχιστεί αυτή η αυξητική τάση. Εμείς στη Volvo το 2015 θέλουμε να επιτύχουμε την καλύτερη χρονιά μας σε πωλήσεις τα τελευταία πέντε χρόνια. Ηδη τα μοντέλα μας ξεκίνησαν πολύ καλά και πιστεύουμε ότι το νέο XC90, όπως και οι νέες εκδόσεις Cross Country στα S60 και V60, θα δώσουν μια νέα δυναμική στη Volvo».


XC90
Το τεχνολογικό ατού της Volvo

Το νέο XC90 είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo τα τελευταία χρόνια που έχει σχεδιαστεί, εξελιχθεί και κατασκευαστεί αποκλειστικά και στο σύνολό του από τη Volvo και είναι ο προάγγελος των μοντέλων που θα ακολουθήσουν, σημειώνει ο κ. Πετούλης μιλώντας για το «ατού της εταιρείας» τη νέα χρονιά.

Πολύς λόγος γίνεται διεθνώς για το νέο XC90. Πού οφείλεται αυτό;
«Το νέο XC90 είναι ένα μοναδικό αυτοκίνητο που δείχνει απτά πώς εννοεί η Volvo την αυτοκίνηση: μια μοναδική εμπειρία για οδηγό και επιβάτες υπό το πρίσμα της σκανδιναβικής φιλοσοφίας. Δηλαδή, γνήσια σκανδιναβικό design που συνδυάζει απλότητα, ομορφιά, λειτουργικότητα, premium υλικά, τεχνολογία για τον άνθρωπο. Καθαρά ανθρωποκεντρική προσέγγιση, γιατί η φιλοσοφία της Volvo είναι να κάνει τη ζωή μας καλύτερη. Και φυσικά πάνω απ’ όλα πρωτοπορία στην ασφάλεια –το νέο XC90 παρουσιάζει σε παγκόσμια πρώτη δύο νέες τεχνολογίες ασφάλειας. Ξέρετε, η Volvo έχει έναν μεγαλεπήβολο στόχο για τον οποίο έχει δεσμευτεί δημόσια: ότι ως το 2020 θα έχει αναπτύξει όλες τις απαραίτητες τεχνολογίες ώστε να μην υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός οδηγού ή επιβάτη σε ατύχημα στο οποίο εμπλέκεται αυτοκίνητο Volvo. Αυτή τη δέσμευση την έχει ονομάσει “Vision 2020” (Οραμα 2020)».

Τι προτεραιότητες έχει η διοίκηση της Volvo Car Hellas;
«Η μάρκα σε τέσσερα χρόνια θα είναι μια πλήρως ανανεωμένη μάρκα. To νέο XC90 που θα λανσαριστεί το 2015 σε τέσσερα χρόνια θα είναι το παλαιότερο μοντέλο της μάρκας μας. Τα επόμενα μοντέλα μας είναι υπέροχα αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών και με ιδανική φιλοσοφία για την Ελλάδα: αποκλειστικά με 1,500 ή δίλιτρους κινητήρες, τετρακίνηση σε μικρά κυβικά, υβριδική τεχνολογία παντού (συνδυασμός ηλεκτρικού μοτέρ και κινητήρα βενζίνης ή diesel) και πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων (CO2). Ο μοναδικός χαρακτήρας της μάρκας (σουηδικότητα, απέριττο design, παροιμιώδης αξιοπιστία και αντοχή στον χρόνο, ασφάλεια στο μέγιστο) θα είναι πάντα εκεί.
Αλλά και για τους πελάτες που μας εμπιστεύτηκαν δημιουργούμε νέα προγράμματα service για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους. Σε λίγο οι πελάτες μας θα έχουν τον προσωπικό τεχνικό τους. Το Personal Service Technician είναι ένα νέο πρόγραμμα σέρβις που θα χαροποιήσει όλους τους κατόχους Volvo».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ