Μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές της Ευρώπης είναι για το PayPal η Ελλάδα, σύμφωνα με την Γκάνα Γιεβτουσένκο, επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης του PayPal στην Κεντρική και στην Ανατολική Ευρώπη και υπεύθυνη για τη χρηματοδοτική καινοτομία και τις στρατηγικές συνεργασίες στην περιοχή. H PayPal που ιδρύθηκε το 1998, ανήκει στο eBay και αποτελεί μία από τις κορυφαίες εταιρίες στον χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών διεθνώς,παρέχοντας γρήγορες και ασφαλείς συναλλαγές για δεκάδες εκατομμύριαπελάτες σε 203 αγορές.
Οπως λέει στο «Βήμα», η κυρία Γιεβτουσένκο οι χρήστες του PayPal στη χώρα μας ανέρχονται σε εκατοντάδες χιλιάδες. «Στην Κεντρική και στην Ανατολική Ευρώπη έχουμε 3,5 εκατ. πελάτες. Η Ελλάδα είναι μία από τις πλέον δυναμικές αγορές μας» εξηγεί και τονίζει ότι η ανάπτυξη του PayPal στη χώρα μας «τρέχει» με ετήσιο ρυθμό ως και 40%. Οπως σημειώνει, η εταιρεία βλέπει όλο και μεγαλύτερη χρήση του Διαδικτύου στην Ελλάδα τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τους εμπόρους, καθώς και τα δύο μέρη αναζητούν ευκαιρίες στην ανοιχτή αγορά.
Σύμφωνα με την κυρία Γιεβτουσένκο, τα μεγέθη του ηλεκτρονικού εμπορίου ανέρχονται σε 1,5 δισ. ευρώ, ωστόσο πολλοί καταναλωτές ακόμη προτιμούν να χρησιμοποιούν ρευστό, αν και το 60% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει το PayPal. Σε επίπεδο διείσδυσης της αγοράς, λέει η κυρία Γιεβτουσένκο, ποσοστό 20% ως 30% των καταναλωτών αξιοποιεί το PayPal σε σταθερή βάση.
«Εμείς ως PayPal δουλεύουμε εντατικά για να συνεργαστούμε με μεγάλους και μικρούς εμπόρους» λέει η κυρία Γιεβτουσένκο. «Συνεργαζόμαστε με on line εταίρους όπως η Atcom, με ξενοδοχεία και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό» συνεχίζει. Οπως υπογραμμίζει, ανάμεσα στους συνεργάτες του PayPal στην Ελλάδα συγκαταλέγονται το webhotelier, η Airtickets, τα Public, η Mediamarkt, η Apivita, η Κορρές και πολλές άλλες εταιρείες.
Σύμφωνα με την κυρία Γιεβτουσένκο, καθότι το ηλεκτρονικό εμπόριο και η παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών αναπτύσσονται συνεχώς, είναι προς το συμφέρον των μικρών επιχειρήσεων να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα του PayPal προκειμένου να βρουν περισσότερους πελάτες και να κάνουν γνωστότερα τα προϊόντα τους στο διαδικτυακό κοινό.
«Εχουμε μια μεγάλη βάση δεδομένων 155 εκατ. πελατών, οι οποίοι χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες μας. Μέσω του μάρκετινγκ και της διαφήμισης και άλλων εργαλείων που διαθέτουμε μπορούμε να τους φέρουμε στους συνεργάτες μας» εξηγεί.
Οι καταναλωτές, προσθέτει, αναζητούν καλές τιμές και συμφέρουσες συναλλαγές και έτσι «γίνονται πιο ανοιχτοί, ενώ όλο και περισσότεροι έμποροι μπαίνουν στο Διαδίκτυο για να φτάσουν σε ένα ευρύτερο κοινό». Παράλληλα, όλο και περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις δημιουργούνται στο ψηφιακό παρά στο φυσικό περιβάλλον και εμπορεύονται τρόφιμα, βιβλία, είδη μόδας και άλλα, τονίζει.
Ενας άλλος λόγος για να χρησιμοποιήσει μια μικρή επιχείρηση το PayPal είναι, σύμφωνα με την κυρία Γιεβτουσένκο, η αύξηση των εσόδων. «Η διαδικασία της πληρωμής είναι τόσο απλή» τονίζει και σημειώνει ότι επιτρέπει τη μεγιστοποίηση των εσόδων σε αυτή τη μετάβαση από το φυσικό στο ψηφιακό περιβάλλον. Παράλληλα, συνεχίζει, ένας τρίτος λόγος είναι η ασφάλεια των συναλλαγών που εγγυάται το PayPal, το οποίο προστατεύει τόσο τον έμπορο όσο και τον πελάτη.
Το 2015, όπως λέει, η εταιρεία θα εστιάσει ακόμη περισσότερο στον τουρισμό και σε συνεργασίες με αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχεία, αλλά και θα προχωρήσει σε επέκταση συνεργασιών με τράπεζες και τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, όπως η Wind.
Παράλληλα, η κυρία Γιεβτουσένκο υπογραμμίζει ότι οι έλληνες χρήστες του PayPal «αγκάλιασαν» την πρωτοβουλία της εταιρείας για τη δωρεάν επιστροφή προϊόντων που αγοράστηκαν μέσω της πλατφόρμας της εταιρείας. «Είδαμε πολλή κίνηση. Υπάρχει ανάγκη για μια τέτοια υπηρεσία» σημειώνει και τονίζει ότι εφεξής οι καταναλωτές θα γνωρίζουν ότι μέσω του PayPal θα έχουν προστασία.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



