Επιστολή εταιρειών security για κινδύνους στην ασφάλεια των αεροδρομίων

Επιστολή-«βόμβα» για την ασφάλεια στα αεροδρόμια έστειλαν την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου οι επικεφαλής των εταιριών Brinks, G4S και ICTS κκ. Ι. Μαυραπόστολος, Π. Κοντολέων και Π. Καμπούρογλου, στον διοικητή της ΥΠΑ κ. Δημήτρη Κούκη, με την οποία κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τη διαφαινόμενη αδυναμία παροχής υπηρεσιών στους αερολιμένες λόγω αναστολής λειτουργίας της Σχολής Πολιτικής Αεροπορίας.

Επιστολή-«βόμβα» για την ασφάλεια στα αεροδρόμια έστειλαν την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου οι επικεφαλής των εταιριών Brinks, G4S και ICTS κκ. Ι. Μαυραπόστολος, Π. Κοντολέων και Π. Καμπούρογλου, στον διοικητή της ΥΠΑ κ. Δημήτρη Κούκη, με την οποία κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τη διαφαινόμενη αδυναμία παροχής υπηρεσιών στους αερολιμένες λόγω αναστολής λειτουργίας της Σχολής Πολιτικής Αεροπορίας.
Στην επιστολή, η οποία κοινοποιείται στον υπουργό Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), οι τρεις επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες ασφαλείας σε ελληνικά αεροδρόμια με περίπου 2.000 εργαζομένους εκφράζουν τον βαθύ προβληματισμό τους λόγω της αδυναμίας της ΥΠΑ «να λειτουργήσει τη Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας (ΣΠΟΑ), η οποία, ως γνωστόν, είναι ο μοναδικός φορέας εκπαίδευσης και πιστοποίησης του προσωπικού αεροπορικών υπηρεσιών ασφαλείας».
«Η ΣΠΟΑ έχει λειτουργήσε εντός του 2014 μόνο έξι τμήματα των 25 ατόμων, γεγονός που έχει δημιουργήσει ήδη τεράστιο πρόβλημα στη στελέχωση των επιχειρησιακών απαιτήσεων» αναφέρεται στην επιστολή.
«Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευθέντες 150 νέοι υπάλληλοι καλούνται να καλύψουν τα κενά που δημιουργούν α) η έξοδος από την απασχόληση 200 περίπου εργαζομένων (ποσοστό περίπου 10% επί του συνόλου των 2.000 εργαζομένων) και β) οι αυξημένες απαιτήσεις, λόγω της αύξηση της τουριστικής κίνησης (+15% σε σχέση με το 2013), που υπολογίζονται σε περίπου 150 πρόσθετες θέσεις» σημειώνεται.
«Συμπερασματικά, ενώ οι ανάγκες επιβάλλουν την εκπαίδευση τουλάχιστον 350 νέων υπαλλήλων, την οποία οι εταιρείες μας έχουν επανειλημμένως και εναγωνίως ζητήσει με έγγραφά τους από την Υπηρεσία σας, η ΣΠΟΑ τους τελευταίους 10 μήνες έχει εκπαιδεύσει μόλις 150, με αποτέλεσμα μόνο μέχρι σήμερα να υπάρχει έλλειψη 200 νέων υπαλλήλων» αναφέρεται.
Όπως υπογραμμίζουν οι τρεις εταιρείες, «το πρόβλημα θα πολλαπλασιαστεί στο άμεσο μέλλον δεδομένου ότι θα συνεχιστεί η έξοδος του προσωπικού και, σύμφωνα με όλες τις προβλέψεις, το 2015 θα αυξηθεί περαιτέρω η τουριστική κίνηση στους αερολιμένες».
Έτσι, τονίζουν, η ελλιπής στελέχωση στα σημεία ελέγχου και φύλαξης των αεροδρομίων:
– «Δημιουργεί πρόβλημα στην εξυπηρέτηση (ουρές, καθυστερήσεις κτλ.) των επιβατών (με αλγεινές επιπτώσεις στην ταξιδιωτική εμπειρία των τουριστών)»,
– «Ταλαιπωρεί σημαντικά το περιορισμένο σε αριθμό υπάρχον προσωπικό ασφαλείας που πασχίζει να καλύψει το σύνολο των επιχειρησιακών απαιτήσεων σε συνθήκες πίεσης και κούρασης» και
– «Εγκυμονεί, έτσι, κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων και την οικονομική και πολιτική θέση της χώρας».
Όπως αναφέρουν οι τρεις εταιρείες, υπάρχει απώλεια εσόδων τόσο για το Δημόσιο, καθώς δεν εισπράττει την αποζημίωση εκπαίδευσης ποσού 658 ευρώ που καταβάλλει κάθε εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας για κάθε άτομο που εκπαιδεύεται από την ΥΠΑ, όσο και για τις εταιρείες οι οποίες δεν μπορούν να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες, ελλείψει προσωπικού, με αποτέλεσμα τον περιορισμό του τζίρου τους.
«Η κατάσταση έχει φθάσει στο «μη περαιτέρω» και απαιτούνται οι εκ μέρους σας ενέργειες ώστε να λειτουργήσει άμεσα η ΣΠΟΑ τουλάχιστον με τρεις σειρές εκπαίδευσης εντός του 2014 και άλλες τρεις εντός του πρώτου διμήνου του 2015 για τη μερική κάλυψη των σημερινών αναγκών» σημειώνεται στην επιστολή.
«Εφόσον δεν καταστεί άμεσα δυνατή η άρση των λόγων αναστολής λειτουργίας της ΣΠΟΑ (ικανοποίηση οικονομικών αιτημάτων εκπαιδευτών) και με δεδομένο ότι αποσπασματικά μέτρα είναι αδύνατον να καλύψουν τις διογκούμενες ανάγκες εκπαίδευσης» αναφέρουν οι τρεις επιχειρήσεις, είναι αναγκαίο να επανέλθει παλαιότερη ρύθμιση που έδινε τη δυνατότητα στις εταιρείες να εκπαιδεύουν μόνες τους το προσωπικό τους, κατόπιν πιστοποίησής τους από την ΥΠΑ.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση, συνεχίζουν, «συνάδει πλήρως με την ευρωπαϊκή πρακτική, αποσυμφορεί την ΣΠΟΑ και δίνει χρόνο στους επιθεωρητές» της ΥΠΑ «να αφιερωθούν στα καθήκοντά τους, που είναι η τήρηση και συνεχής βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας των αεροδρομίων μας».
«Επιθυμούμε να καταστήσουμε σαφές ότι βρισκόμαστε στη «δωδεκάτη ώρα» και ότι οι εταιρείες μας έχουν εξαντλήσει όλες τις δυνατότητές τους ως προς την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών στα αεροδρόμια της χώρας» καταλήγουν οι τρεις επικεφαλής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από το φθινόπωρο του 2013 τουλάχιστον τρεις εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας σε κρατικά αεροδρόμια έχουν υποβάλει αιτήσεις προς την αρμόδια διεύθυνση της ΥΠΑ (Δ15) για την εκπαίδευση προσωπικού ασφαλείας που ανέρχεται σε περίπου 800 άτομα (400 για βασική εκπαίδευση και 400 για επαναληπτική). Όπως αναφέρουν στελέχη εταιρειών, έκτοτε και ως σήμερα, η ΣΠΟΑ έχει πραγματοποιήσει μόλις το 1/5 των εκπαιδεύσεων και μάλιστα με σημαντική καθυστέρηση.
Όπως αναφέρουν, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η εκπαίδευση πραγματοποιείται από υπαλλήλους της ΥΠΑ στο πλαίσιο και άλλων καθηκόντων τους, όμως δεν τους καταβάλλεται αποζημίωση. Παρόλο που το θέμα πλέον χρονίζει, καθώς μετρά τουλάχιστον τρία χρόνια, τα συναρμόδια υπουργεία ακόμη αναζητούν φόρμουλα.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Ibiza, Mykonos και .... Πλάκα Το δημοφιλέστατο νησί της Ισπανίας με τους κορυφαίους DJ μοιάζει τόσο μακρινό αυτή τη δύσκολη λόγω COVID-19 εποχή. Ακόμα... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk