Ισως να διαθέτει ένα μοναδικό ρεκόρ. Ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ καθηγητής κ. Γιώργος Σκόδρας μετράει στο «κοντέρ» του 92 μηνύσεις σε βάρος του από την εποχή που διατηρούσε τα ηνία της Εταιρείας Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης. Διατηρεί όμως στο αρχείο του ισάριθμα βουλεύματα της Δικαιοσύνης με τα οποία δικαιώθηκε πανηγυρικά.
Ο θεωρούμενος «γαλάζιος» κ. Σκόδρας και προτεινόμενος από τον υπουργό Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη έλαβε προ ημερών το «πράσινο φως» από την Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής για τη θέση του επικεφαλής της Εγνατίας Οδού. Ο άλλοτε ισχυρός άνδρας της ΕΥΑΘ αναλαμβάνει την Εγνατία σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη φάση, καθώς τα έργα του οδικού άξονα, που ήταν το βασικότερο αντικείμενο της εταιρείας, έχουν ολοκληρωθεί, ενώ βρίσκεται στην τελική ευθεία η παραχώρηση του ομώνυμου οδικού άξονα σε ιδιώτες επενδυτές από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Ετσι η εταιρεία αναζητεί ρόλο για το μέλλον. «Το όραμα και η κατεύθυνση στην οποία έχει λειτουργήσει η εταιρεία και ειδικότερα στην περίοδο που είναι μπροστά μας στο μέλλον» είπε στους βουλευτές «είναι η διαχείριση και η υλοποίηση έργων υποδομής τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό αξιοποιώντας κοινοτικούς και εθνικούς πόρους, στοχεύοντας ταυτόχρονα στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος».
Η Εγνατία διατηρεί από το 2010 ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο διαχείρισης έργων σε όλη τη χώρα, ενώ δραστηριοποιείται στο εξωτερικό. Σύμφωνα όμως με τον κ. Σκόδρα, «υπό την ομπρέλα του Δημοσίου δεν έχει αναπτυχθεί αυτό που λέμε στο επιχειρείν εταιρική κουλτούρα ή εν πάση περιπτώσει βρίσκεται σε περιορισμένο στάδιο».

Οπως αναγνωρίζει, η Εγνατία βρίσκεται υπό την «ολοκληρωτική εξάρτηση» από το Δημόσιο και μάλιστα, καθώς οι συμβάσεις που διαθέτει σήμερα ολοκληρώνονται το 2015, «ενδεχομένως να τεθεί θέμα βιωσιμότητας της εταιρείας». «Χρέος κάθε διοίκησης είναι να κάνει την εταιρεία βιώσιμη και μάλιστα αυτοσυντηρουμένη και όχι να περιμένει πάντοτε από τον κρατικό προϋπολογισμό, ο οποίος είναι πεπερασμένος. Ενδεχομένως να μπορεί και να πρέπει να αξιοποιηθεί σε διαφορετικούς τομείς» είπε στα μέλη της Επιτροπής ΔΕΚΟ.
Και κάπως έτσι η Εγνατία «πρέπει να σπεύσει να καλύψει το κενό και να προχωρήσει στη σύναψη νέων συμβάσεων». Τι συμβάσεις θα μπορούσαν να είναι αυτές; Η Εγνατία μπορεί, σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα, να είναι «θεσμικός τεχνικός σύμβουλος του κράτους σε θέματα υλοποίησης επενδύσεων», «να αποτελέσει την εξειδικευμένη εποπτική αρχή για τη λειτουργία των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων», αλλά και να αποτελέσει «μηχανισμό παροχής τεχνικής βοήθειας και επιτάχυνσης υλοποίησης των έργων υποδομής των τελικών δικαιούχων και ιδίως στο ΕΣΠΑ».

Επίσης ο επικεφαλής της εταιρείας θεωρεί ότι η Εγνατία μπορεί να λειτουργήσει ως τεχνικός σύμβουλος μεγάλων έργων τόσο σε ενταγμένες ή προς ένταξη χώρες στην ΕΕ όσο και σε Βόρεια Αφρική, Αραβικό Κόλπο και Ασία.

«Η εταιρεία είναι παρούσα σε έξι χώρες ανά τον κόσμο και αυτό θα πρέπει στο πλαίσιο της εξωστρέφειας της εταιρείας να ενταχθεί»
τόνισε ο κ. Σκόδρας και προσέθεσε ότι η εταιρεία μπορεί να εμβαθύνει σε πρωτοπόρες τεχνολογικές εφαρμογές, να εισαγάγει τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, να αναπτύξει δίκτυα τηλεπικοινωνιών αλλά και τεχνολογίες αιχμής σε θέματα αλπικής ασφάλειας, προστασίας του περιβάλλοντος και ενημέρωσης των οδηγών.
Ο καθηγητής, ο οποίος συμμετείχε στο διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας την περίοδο 2004-2007, έγινε ευρύτερα γνωστός από τη θητεία του ως προέδρου και διευθύνοντος σύμβουλος της ΕΥΑΘ την περίοδο 2005-2009. Τότε είχε μπει για τα καλά στο στόχαστρο των συνδικαλιστών της εταιρείας με τους οποίους βρισκόταν σε διαρκή διένεξη. Μάλιστα είχε δεχθεί βίαιη επίθεση από αγνώστους έξω από το σπίτι του. Επίσης είχε δεχθεί εντονότατη κριτική από την τότε αξιωματική αντιπολίτευση, με τους βουλευτές του ΠαΣοΚ να καταθέτουν σωρεία ερωτήσεων στη Βουλή.
Οταν ο κ. Σκόδρας ανέλαβε την ΕΥΑΘ, η εταιρεία ήταν διαρκώς ζημιογόνος. «Καταφέραμε χωρίς ούτε ένα ευρώ κρατική χρηματοδότηση να την κάνουμε την πιο κερδοφόρα εταιρεία στη χώρα. Το περιθώριο καθαρού κέρδους της εταιρείας μετά από φόρους, μετά από αποσβέσεις, μετά από τα πάντα, έφτασε το 21%, το οποίο είναι απίθανο» είπε στη Βουλή.
Ο κ. Σκόδρας, σύμφωνα με το βιογραφικό του, είναι αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Είναι διπλωματούχος χημικός μηχανικός και κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στη Χημική Μηχανική από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Είναι υπεύθυνος για το Εργαστήριο Καθαρών Ενεργειακών Τεχνολογιών και Ενεργειακής Πολιτικής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εχει περισσότερες από 150 δημοσιεύσεις σε πρακτικά συνεδρίων και επιστημονικά περιοδικά, έχει εκπονήσει 128 μελέτες και αποτελεί ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

HeliosPlus