Μπορεί το φιστικοβούτυρο να είναι ένα προϊόν που έχει συνδυαστεί με την Αμερική, αλλά μια ελληνική, οικογενειακή επιχείρηση στις Σέρρες έχει εισέλθει στην αγορά, με στόχο να παράγει και να εμπορεύεται αυτό το προϊόν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πρόκειται για την εταιρεία Ελληνικός Καρπός, ο ιδιοκτήτης της οποίας Χρήστος Αγριανίδης και η οικογένειά του, μέσα από τη χρόνια ενασχόλησή τους με ξηρούς καρπούς, διαπίστωσαν ένα κενό στην ελληνική αγορά σχετικά με το φιστικοβούτυρο και το 2012 αποφάσισαν να το καλύψουν. Σήμερα η ελληνική εταιρεία εμπορεύεται περισσότερους από 700 τόνους φιστίκι, το οποίο και διανέμει σε σουπερμάρκετ και μεγάλα καταστήματα delicatessen.
Η εταιρεία δημιουργήθηκε το 2000 και εδρεύει στην Αμμουδιά Σερρών, ενώ από τα πρώτα κιόλας βήματα ακολουθεί παραδοσιακούς τρόπους παρασκευής ξηρών καρπών σε μεγάλη ποικιλία. η φιλοσοφία της πηγάζει από το γεγονός ότι το τελικό προϊόν καταλήγει σε ανθρώπους που θέλουν να γευθούν κάτι υγιεινό και ποιοτικό, όπως αναφέρει ο κ. Αγριανίδης.
Το ελληνικό φιστικοβούτυρο είναι ένα ιδιαίτερο και ποιοτικό προϊόν, καθώς περιέχει μόνο φιστικόψιχα και αλάτι, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα που κυκλοφορούν στην αγορά, έχει υψηλή διατροφική αξία, θεωρείται ότι προστατεύει από διάφορες ασθένειες, όπως καρκίνος, διαβήτης τύπου 2, Αλτσχάιμερ, ενώ η ελληνική παραγωγή είναι μοναδική.
Ενας μικρός φούρνος


Βέβαια η εταιρεία έχει εμπειρία στους ξηρούς καρπούς, και ιδιαίτερα στο φιστίκι, κάτι που εξηγεί και την αναπτυξιακή της πορεία, όπως προσθέτει ο ίδιος. Το φιστίκι είναι ένα προϊόν το οποίο γνωρίζει η οικογένεια Αγριανίδη από τη δεκαετία του ’50. Το 2000 η οικογένεια είχε μια ποσότητα 5 τόνους φιστίκια που δεν μπορούσαν να πουλήσουν σε εμπόρους, γιατί το εισαγόμενο φιστίκι ήταν πολύ φθηνό, και έτσι με έναν μικρό φούρνο πουλούσαν φιστίκια στην περιοχή. Το 2005 όμως η εταιρεία εξέλιξε τα μηχανήματά της, κάνοντας συσκευασίες για τα σουπερμάρκετ με την επωνυμία «Παραγωγός Σερρών», το 2009 επέκτεινε τη διανομή συσκευασμένων ξηρών καρπών σε γειτονικούς νομούς, ενώ χρονολογία-σταθμό αποτέλεσε το 2012, όπου εξέλιξαν το φιστίκι και δημιούργησαν το φιστικοβούτυρο.
Η μεγάλη δυσκολία, προσθέτει ο κ. Αγριανίδης, ήταν «να πείσουμε τους εμπόρους ότι το προϊόν μας είναι ελληνικό και τους παραγωγούς να ξεκινήσουν ξανά να βάζουν φιστίκια στην περιοχή των Σερρών. Πάντως στόχος είναι να παράγουμε προϊόν υψηλής ποιότητας, ελεγμένο, πιστοποιημένο και βασικά ελληνικό».
Νέες καλλιέργειες


Οταν το 2000 ξεκίνησε η εταιρεία το εμπόριο φιστικιού, ο Νομός Σερρών είχε γύρω στα 100 στρέμματα ενώ εφέτος περίπου 3.500 στρέμματα και το επόμενο έτος υπολογίζεται ότι θα φθάσει τα 5.000 στρέμματα, εκ των οποίων το 90% εκμεταλλεύεται η οικογένεια Αγριανίδη.
Το ρίσκο ήταν μεγάλο, συνεχίζει ο επιχειρηματίας, αλλά τελικά «φαίνεται ότι δικαιωνόμαστε, διότι ήδη έχουμε πολλές προτάσεις για εξαγωγή φιστικοβούτυρου στο εξωτερικό. Αυτόν το μήνα θα κλείσουμε συμφωνία για εξαγωγές σε Κίνα και Νορβηγία, ενώ σκοπεύουμε να συμμετάσχουμε σε εκθέσεις τροφίμων για να επεκταθούμε περαιτέρω στο εξωτερικό». Στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται και η προσθήκη νέων προϊόντων, καθώς ήδη κυκλοφόρησαν δύο καινούργιες γεύσεις, το μέλι με κομματάκια φιστικιού και το πίνατς που είναι τηγανισμένο φιστίκι.
Η κρίση, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει επηρεάσει αρκετά και την εταιρεία Ελληνικός Καρπός, αλλά «πιστεύω ότι ο έλληνας καταναλωτής έχει κάνει στροφή στα ελληνικά προϊόντα, και κυρίως στα ποιοτικά, όπως το φιστικοβούτυρο. Είναι ένα καινούργιο προϊόν και ο κόσμος ανταποκρίθηκε θετικά».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ