Συνεχίζεται με επιτυχία η επιχείρηση ανέλκυσης του Costa Concordia

Την επόμενη φάση στην επιχείρηση για το ναυάγιο του Costa Concordia ξεκίνησαν τα συνεργεία, με σκοπό την πλήρη ανέλκυσή του ώστε να μπορεί να ρυμουλκηθεί για το τελευταίο του ταξίδι.

Την επόμενη φάση στην επιχείρηση για το ναυάγιο του Costa Concordia ξεκίνησαν τα συνεργεία, με σκοπό την πλήρη ανέλκυσή του ώστε να μπορεί να ρυμουλκηθεί για το τελευταίο του ταξίδι.

Animation: Πώς εξελίσσεται η επιχείρηση του Costa Concordia

Δύο χρόνια μετά την πρόσκρουση στις ακτές του ιταλικού νησιού Τζίλιο και το θάνατο 32 ανθρώπων, το κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia σηκώθηκε ένα μέτρο πάνω από την υποβρύχια πλατφόρμα που το συγκρατούσε για σχεδόν ένα χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι το σκάφος επιπλέει, ωστόσο τα περισσότερα καταστρώματα παραμένουν ακόμα βυθισμένα.

Η επιχείρηση ανέλκυσης δεν αντιμετωπίσει σημαντική καθυστέρηση, το ναυάγιο δεν αποκλείεται να μπορεί να ρυμουλκηθεί το Σάββατο.

Το πλοίο είχε ανορθωθεί πέρυσι με μία πρωτοφανή διαδικασία και παρέμενε όρθιο πάνω στην πλατφόρμα που είχε κατασκευαστεί στο βυθό για να το υποστηρίξει.

Το πρωί της Δευτέρας, τα συνεργεία ξεκίνησαν να γεμίζουν με αέρα τις τεράστιες δεξαμενές που έχουν δεθεί στις δύο πλευρές του πλοίου.

Λίγες ώρες αργότερα, το πλοίο των 145.000 τόνων, διπλάσιο σε μέγεθος από τον Τιτανικό, ανασηκώθηκε ένα μέτρο και επέπλευσε, αν και το μεγαλύτερο τμήμα του παραμένει κάτω από την επιφάνεια του νερού. Οι μηχανικοί επρόκειτο στη συνέχεια να ελέγξουν τη δομική ακεραιότητα του κύτους, πριν συνεχίσουν να διοχετεύουν αέρα και ανυψώσουν το σκάφος κατά ακόμα 18 μέτρα.

Η διαδικασία εκτιμάται ότι θα διαρκέσει έξι με επτά μέρες και στη συνέχεια το σκάφος θα ρυμουλκηθεί με χαμηλή ταχύτητα μέχρι τη Γένοβα όπου θα διαλυθεί.

Η Greenpeace και άλλες περιβαλλοντικές οργανώσεις ανησυχούν πάντως για ενδεχόμενη διαρροή τοξικών ουσιών κατά τη ρυμούλκηση.

Το Costa Concordia βυθίστηκε στην περιοχή ενός από τα μεγαλύτερα θαλάσσια καταφύγια της Ευρώπης, στην οποία ζουν μεταξύ άλλων φάλαινες και δελφίνια.

Πρόθεση των συνεργείων πριν την καταστροφή του πλοίου θα είναι να ερευνηθεί για εξονυχιστικά το ναυάγιο τον εντοπισμό της μοναδικής σορού από τα 32 θύματα που δεν έχει ανασυρθεί. Πρόκειται για έναν σερβιτόρο του κρουαζιερόπλοιου, τον ινδό Ρούσελ Ρέμπελο.

Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk