Στρατηγική μελέτη, η οποία θα βρίσκεται στα χέρια του υπουργού Υποδομών, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη τις επόμενες ημέρες, θα προτείνει το μοντέλο χρηματοδότησης για τις νέες επεκτάσεις των Μητροπολιτικών Σιδηροδρόμων της Αττικής.
Αυτό απάντησε ο υπουργός Υποδομών σε ερώτηση του «Βήματος» κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου για την νέα στρατηγική των αστικών συγκοινωνιών των Αθηνών.
Όπως τόνισε ο κ. Χρυσοχοϊδης, οι μελέτες για τις πρώτες φάσεις της γραμμής 4 (Γαλάτσι –Πανεπιστήμιο – Ευαγγελισμός) είναι ώριμες και επαρκείς. «Το ζητούμενο είναι η χρηματοδότηση» είπε και τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την αναζήτηση μίας αποτελεσματικής λύσης.
Σε αυτό θα βοηθήσει η συγκεκριμένη μελέτη, η οποία θα παραδοθεί προσεχώς στο υπουργείο, και θα δίνει κάποιες κατευθύνσεις για τις επόμενες κινήσεις. Δηλαδή για το πως θα χρηματοδοτηθεί η δημιουργία της γραμμής 4, οι επεκτάσεις της γραμμής 2 «και όχι μόνο», όπως είπε ο υπουργός.
Πάντως, ο κ. Χρυσοχοϊδης τόνισε ότι η πρότασή του είναι να «δούμε κάποιες μεγάλες υποδομές μέσα από την συγχρηματοδότηση», που θα φέρουν «μεγάλη ανάπτυξη κι έργα ανταποδοτικού χαρακτήρα».
Όπως εξήγησε η συγχρηματοδότηση δεν αφορά μόνο πόρους από την Κομισιόν, αλλά και χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ και από ιδιωτικά κεφάλαια.