Η Κρι Κρι μπαίνει ξανά στη μάχη με επενδύσεις €20 εκατ. ευρώ

Περί τα 20 εκατ. ευρώ πρόκειται να δαπανήσουν οι μέτοχοι της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι για να ανακατασκευάσουν την παραγωγική μονάδα γιαουρτιού που καταστράφηκε ολοσχερώς στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου.

Περί τα 20 εκατ. ευρώ πρόκειται να δαπανήσουν οι μέτοχοι της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι για να ανακατασκευάσουν την παραγωγική μονάδα γιαουρτιού που καταστράφηκε ολοσχερώς στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου. Μόνο που η νέα μονάδα, η οποία θα τεθεί σε λειτουργία από το καλοκαίρι, θα έχει διπλάσια παραγωγική δυναμικότητα από την καταστραφείσα.

Οπως ανέφερε ο κ. Παναγιώτης Τσίναβος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μιλώντας προς «Το Βήμα», τα 6 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από ομολογιακό δάνειο – αξίζει να σημειωθεί ότι ο δανεισμός της εταιρείας είναι ελάχιστος -, 6 εκατ. ευρώ από την ένταξη της επένδυσης στον αναπτυξιακό νόμο και τα υπόλοιπα θα είναι η ίδια συμμετοχή των μετόχων.
Στήριξη από τους λιανέμπορους


Και πρόσθεσε ότι από τις πρώτες ημέρες μετά την καταστροφή οι λιανέμποροι όχι μόνο εντός αλλά και εκτός Ελλάδας στήριξαν την εταιρεία. Μία από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι η βρετανική Waitrose – πρόκειται για την τέταρτη σε μέγεθος αλυσίδα σουπερμάρκετ – με την οποία είχε συμφωνία η Κρι Κρι να της παράγει ελληνικό γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας. Μετά την καταστροφή η βρετανική αλυσίδα δέχθηκε να βάλει στα ψυγεία της το επώνυμο προϊόν της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας και όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή της νέας μονάδας να αποκτήσει και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας – η αγορά του ελληνικού γιαουρτιού στη Βρετανία ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ, ενώ το greek style yogurt αντιστοιχεί στο 80% της αγοράς.
Σίγουρα λοιπόν το χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν του 2013 θα μείνει αξέχαστο όχι μόνο στον κ. Τσινάβο αλλά και σ’ όλους τους ανθρώπους της εταιρείας. Η ολοσχερής καταστροφή από την πυρκαγιά της παραγωγικής μονάδας του γιαουρτιού αποτέλεσε βαρύ πλήγμα για ολόκληρη την περιοχή. Αλλά όχι μόνο δεν απολύθηκε κανείς από τους 300 εργαζομένους της, αλλά δεν έγινε και καμία μείωση των αμοιβών τους. Το στοκ ενός μηνός που διέθετε η επιχείρηση βοήθησε μέχρι να αναζητηθούν γαλακτοβιομηχανίες που θα μπορούν με τις δικές της προδιαγραφές να παράγουν φασόν τα προϊόντα της.
«Χτίζονται θέσεις» στις ξένες αγορές


Βέβαια, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών για τη βιομηχανία, το 2014 θα είναι «μια χρονιά συντήρησης», δεδομένου ότι το γιαούρτι της σήμερα παράγεται για λογαριασμό της στα εργοστάσια της Δέλτα και της Μεβγάλ. Αυτό φάνηκε κι από τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου του έτους, που οι πωλήσεις της παρέμειναν στα επίπεδα του αντίστοιχου διαστήματος του 2013 – περί τα 12 εκατ. ευρώ.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας οι πωλήσεις της εταιρείας τρέχουν με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 13%. Κι όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Τσινάβος, «το 2015 θα είναι το μεγάλο μπουμ για την Κρι Κρι». Στη διάρκεια του 2013 οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν στα 68,129 εκατ. ευρώ έναντι 57,828 εκατ. ευρώ το 2012, σημειώνοντας αύξηση κατά 17,8% – στη διάρκεια του οποίου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 24% έναντι του 2011. Και φυσικά οι πωλήσεις πλέον του γιαουρτιού αντιστοιχούν στο 65% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας και του παγωτού στο 35%.
Ωστόσο, όπως λέει ο κ. Τσινάβος, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις «χτίζοντας θέσεις» στις ξένες αγορές τόσο με το γιαούρτι όσο και με το παγωτό. Παράλληλα, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της ευρωπαϊκής αγοράς και τον μύθο που περικλείει πλέον το ελληνικό γιαούρτι, λανσάρισε εφέτος το greek frozen yogurt. Η εντυπωσιακότερη ίσως αγορά στην οποία έχει τοποθετήσει τα προϊόντα της η Κρι Κρι είναι της Σενεγάλης, στη Δυτική Αφρική, όπου έχει τοποθετήσει τα παγωτά της σε δίκτυο 300 σημείων στην πρωτεύουσα της χώρας Ντακάρ. Ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη η προσπάθεια για την τοποθέτηση των παγωτών της στη Ρωσία κι όπως λέει ο κ. Τσινάβος, πρόκειται να ολοκληρωθεί εντός του 2015.
Με την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης η εταιρεία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη της εξαγωγικής της δραστηριότητας, επιχειρώντας να διατηρήσει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Κι όπως δηλώνει ο σερραίος επιχειρηματίας, «το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε όλοι είναι ο συνεχώς αυξανόμενος διεθνής ανταγωνισμός, με αποτέλεσμα η εγχώρια παραγωγή να συρρικνώνεται. Μόνη διέξοδος για όλους μας είναι οι αγορές του εξωτερικού. Μόνο έτσι θα αντισταθμίσουμε τις απώλειες που ήδη έχουμε υποστεί από την ελληνική αγορά, ιδιαίτερα την περίοδο που διανύουμε».
Ετσι στη διάρκεια του 2013, οι εξαγωγές σε 20 χώρες ξεπέρασαν τα 12 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 17% των συνολικών της πωλήσεων. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στην προκειμένη περίπτωση είναι το γεγονός ότι στο διάστημα αυτής της πενταετίας ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των εξαγωγών ανέρχεται στο 26%.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk