Είναι μία από τις ελάχιστες ελληνικές παραγωγικές εταιρείες δερμάτινων ειδών που αξιοποιεί τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην κρίση που βιώνει η αγορά και αναπτύσσει το δίκτυό της. Πρόκειται για την εταιρεία ΚΕΜ, η οποία είναι οικογενειακή, νοικοκυρεμένη, με σταθερούς στόχους. Ο ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας κ. Γιώργος Μιχαηλίδης μαζί με τους δύο γιους του επενδύει σε καταστήματα νέας γενιάς που είναι μεγαλύτερα και σε κεντρικότερα σημεία έτσι ώστε να αντέξει τον ανταγωνισμό και την κρίση. Η εταιρεία διαθέτει 65 καταστήματα, εκ των οποίων τα 31 είναι ιδιόκτητα και τα υπόλοιπα franchise σε Ελλάδα, Κύπρο και Αμερική.
Βέβαια η κρίση δεν άφησε ανεπηρέαστη ούτε αυτή την εταιρεία, η οποία παρουσίασε πτώση πωλήσεων 40% από το 2008 ως σήμερα, αλλά η κατάσταση φαίνεται να αναστρέφεται και η εταιρεία να παίρνει πίσω μέρος της απώλειας, όπως ανέφερε ο επιχειρηματίας Γιώργος Μιχαηλίδης. Μάλιστα η ΚΕΜ, η οποία παράγει και εμπορεύεται 400.000 προϊόντα ετησίως, είχε αύξηση πωλήσεων 14% το 2013 και τους δύο πρώτους μήνες του 2014 30% και 6% αντίστοιχα. Οι καταναλωτές λόγω αρνητικής ψυχολογίας δεν ψώνιζαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα αλλά, σύμφωνα με τον ίδιο, η κατάσταση φαίνεται ότι αλλάζει και η ΚΕΜ αναμένεται να αυξήσει τις πωλήσεις της, αφού η αγορά της τσάντας έχει εξυγιανθεί και έχει μικρύνει ήδη πολύ, οπότε τα μερίδια θα μοιραστούν διαφορετικά. Το 1994 υπήρχαν 1.200 ελληνικές παραγωγικές εταιρείες δερμάτινων τσαντών, μικρές και μεγαλύτερες, ενώ σήμερα ο αριθμός τους έχει συρρικνωθεί δραματικά. Ο μεγαλύτερος όμως ανταγωνιστής των ελληνικών εταιρειών τσάντας δεν είναι η κρίση, σύμφωνα με τον κ. Γ. Μιχαηλίδη, αλλά το λαθρεμπόριο και παρεμπόριο τσαντών.
Ενας από τους λόγους που η εταιρεία δεν επηρεάστηκε τραγικά από την κρίση, όπως προσθέτει ο ίδιος επιχειρηματίας, είναι ότι προχωρεί με συντηρητικά βήματα καθώς, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος, «απλώνομαι ως εκεί που φθάνει το πόδι μου». Γι’ αυτό ίσως και η εταιρεία σκοπίμως δεν αναπτύχθηκε πολύ στο εξωτερικό. Η ΚΕΜ έχει δύο καταστήματα σε Κύπρο και τρία στην Αμερική από το 1998 με τη μορφή franchise, καθώς ο ίδιος πιστεύει ότι η σημερινή ελληνική κατάσταση (νομοθεσία, φορολογία, γραφειοκρατία κτλ.) δεν επιτρέπει μεγάλα ανοίγματα ούτε σε Ελλάδα ούτε στο εξωτερικό. Το 2008 η εταιρεία είχε ιδρύσει την ΚΕΜ USA και σκόπευε να αγοράσει ένα ιδιόκτητο πενταώροφο κατάστημα στη Νέα Υόρκη, αλλά την τελευταία στιγμή δεν προχώρησε.
Οχι μόνο στο εξωτερικό αλλά και στη χώρα μας ο επιχειρηματίας Γιώργος Μιχαηλίδης προτιμά τη συντηρητική ανάπτυξη και, αν δεν αλλάξουν οι προϋποθέσεις για έναν επιχειρηματία, δεν πρόκειται να επεκταθεί άλλο ευρέως αλλά θα προσπαθήσει να διατηρήσει τα μερίδια που κατέχει. Αν κάτι αλλάξει, προσθέτει ο ίδιος, τότε η ΚΕΜ θα είναι από τις πρώτες εταιρείες που θα διευρύνει το δίκτυο παρουσίας της. Πάντως την επόμενη τριετία η εταιρεία στοχεύει να αποκτήσει ή να αντικαταστήσει πέντε καινούργια καταστήματα νέας γενιάς (μεγαλύτερα και σε κεντρικά σημεία) στην Ελλάδα προκειμένου να είναι πιο σύγχρονα αλλά και να έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν το νέο «παιδί» της εταιρείας που είναι τα υποδήματα.
Σημειώνεται ότι η παραγωγή γίνεται σε ιδιόκτητο εργοστάσιο στον Ταύρο όσον αφορά τα δερμάτινα είδη, ενώ τα συνθετικά κατασκευάζονται σε συνεργασία με την ΚΕΜ στην Κίνα λόγω κόστους.
Με οργάνωση πολυεθνικής- Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά το 1976, όταν ο επιχειρηματίας Γιώργος Μιχαηλίδης είχε ένα κατάστημα στην Καλλιθέα και κατασκεύαζε τσάντες, ενώ το 1986 ιδρύθηκε η ΚΕΜ από μετατροπή της προϋπάρχουσας ατομικής επιχείρησης του βασικού φορέα της. Ο επιχειρηματίας είχε μια σχετική εμπειρία από τον πατέρα του Κυριάκο Μιχαηλίδη που εμπορευόταν δερμάτινα είδη. Αλλωστε το όνομα ΚΕΜ προέρχεται από τα αρχικά του πατέρα του. Αναφέρεται ότι στο παρελθόν ο Γιώργος Μιχαηλίδης είχε αποκτήσει ένα κατάστημα με αθλητικά είδη. Από αυτό πήρε ιδέες για ένα σύγχρονο μάρκετινγκ στις ΚΕΜ, ήτοι από τα αθλητικά στις τσάντες, καθώς ο δεύτερος χώρος εκείνη την εποχή έπασχε σε αυτό το ζήτημα. Οπότε ο επιχειρηματίας ίδρυσε μια ελληνική εταιρεία, με πολυεθνική όμως εικόνα σε επίπεδο οργάνωσης, ποιότητας υλικών και σχεδίων.
Μέσα σε μια δεκαετία η εταιρεία αύξησε 200 φορές τον αρχικό τζίρο της. Σταθμός της πορείας, η χρονιά 1992-93, όταν σημείωσε αύξηση 70%. Την περίοδο της κρίσης επηρεάστηκε σε επίπεδο τζίρου αλλά έκλεισε μόνο ένα κατάστημα και άνοιξε πέντε καινούργια.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ