«Πακέτο» με τη δημιουργία καζίνο βλέπει την επένδυση στο Ελληνικό ο νικητής του διαγωνισμού, ο όμιλος της Lamda. Η εταιρεία επιβεβαίωσε με ανακοίνωσή της προς τις Χρηματιστηριακές Αρχές ότι η λειτουργία καζίνου στις εγκαταστάσεις του Ελληνικού αποτελεί βασική προϋπόθεση –μεταξύ άλλων –για τη μεταβίβαση των μετοχών που θα σφραγίσει την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης.

Την ίδια στιγμή η τρόικα θέτει ως προαπαιτούμενο για τη δόση την έναρξη της διαδικασίας για τον ΟΛΠ θέλοντας να πιέσει την κυβέρνηση για να ξεκολλήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις.
Στην επιστολή της η Lamda απαριθμεί τις βασικές προϋποθέσεις και αιρέσεις για την ολοκλήρωση του ντιλ ανάμεσα στις οποίες «η διενέργεια ανεξάρτητου δημόσιου διαγωνισμού για τη χορήγηση άδειας καζίνου στο ακίνητο». Σύμφωνα με τον εντεταλμένο σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Ανδρέα Ταπραντζή, η άδεια για το καζίνο μπορεί να παραχωρηθεί μόνο μέσω διεθνούς διαγωνισμού από το υπουργείο Οικονομικών ενώ το Δημόσιο δεν έχει αναλάβει καμία συγκεκριμένη δέσμευση έναντι του επενδυτή.
Από την άλλη πλευρά ωστόσο ο ίδιος επισημαίνει ότι «η δυνατότητα να συμπεριληφθεί και η χρήση του καζίνου στην ανάπτυξη του Ελληνικού συνδέεται με το μεγάλο ρίσκο της επένδυσης.

Οι επενδυτές ζήτησαν αυτή τη δυνατότητα γιατί τα καζίνα αυξάνουν την επισκεψιμότητα και την τουριστική κίνηση, συμβάλλοντας στο να μετατραπεί η ευρύτερη περιοχή σε διεθνή πόλο έλξης».
Και φέρνει ως παράδειγμα το Μονακό «το οποίο χρησιμοποιείται συχνά από πολλούς για να αναδειχθούν οι δυνατότητες του Ελληνικού».

«Τρέχουν» για ΟΛΠ


Την ίδια στιγμή πονοκέφαλος για την κυβέρνηση είναι το γεγονός ότι η τρόικα συμπεριέλαβε στα προαπαιτούμενα για την επόμενη δόση την υποχρέωση της κυβέρνησης να προχωρήσει ο διαγωνισμός για τον ΟΛΠ παρά τις γνωστές αντιδράσεις που ήδη σημειώνονται και εντός της κυβέρνησης, και από την πλευρά βουλευτών του ΠαΣοΚ. Μάλιστα κατά την ενημερωτική συνεδρίαση που έγινε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής οι αντιδράσεις για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ προέρχονταν από όλα τα κόμματα (και από τη Νέα Δημοκρατία).
Για τη ΔΕΠΑ και τα ΕΛΤΑ, κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι οι καθυστερήσεις δεν είναι ευθύνη του Ταμείου. Παραθέτουν ως παραδείγματα την αδυναμία προώθησης της αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ λόγω των νέων συνθηκών που επιβάλλει η ευρωπαϊκή ενεργειακή νομοθεσία για τις ΕΠΑ, τα προβλήματα εταιρειών όπως η ΛΑΡΚΟ ή τα ΕΛΤΑ ή η ΕΓΝΑΤΙΑ (τα οποία πρέπει να ρυθμιστούν πριν από την ιδιωτικοποίησή τους), η καθυστέρηση νομοθετικών ρυθμίσεων για διάθεση μετοχών και οι προσφυγές στο ΣτΕ, όπως αυτή για την ΕΥΑΘ.

€2,3 δισ. ο πήχης για το 2015
Το υπουργείο Οικονομικών και το ΤΑΙΠΕΔ δέχονται πιέσεις από την τρόικα για επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων. Στην αναθεωρημένη συμφωνία ο στόχος για τα φετινά έσοδα «χαμήλωσε» από τα 3,6 δισ. ευρώ στο 1,5 δισ. ευρώ, ενώ για το 2015 ο πήχης τοποθετείται στα 2,3 δισ. ευρώ.
Για φέτος οι βασικές πηγές εσόδων αναμένονται από τα ακίνητα, το μερίδιο στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΤΕ (10%) και των ΕΛΠΕ (35%), τα περιφερειακά αεροδρόμια, τα 12 λιμάνια, τα τρένα (ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO), τις μαρίνες και την ΕΥΑΘ. Παράλληλα, ως το τέλος του έτους αναμένεται ότι θα μεταφερθούν 1.000 ακίνητα στο ΤΑΙΠΕΔ μέσα από ένα σύνολο 3.000.
Ο στόχος για το 2015 προκύπτει κυρίως από τα λιμάνια και το «Ελ. Βενιζέλος» καθώς και από την καταβολή των 300 εκατ. ευρώ για το Ελληνικό, εφόσον ολοκληρωθούν έγκαιρα οι διαδικασίες.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Γιάννης Εμίρης υποστηρίζει ότι τα έσοδα από τις συμφωνίες που έχουν ήδη κλείσει θα ανέλθουν σε 5 δισ. ευρώ. Το 2013 τα έσοδα ανήλθαν σε 1,3 δισ. ευρώ, ενώ από τον Αύγουστο του 2011, όταν και άρχισε η λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ, ως σήμερα έχουν εισπραχθεί 2,7 δισ. ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ