Θα μπορούσε η τραγωδία της πτήσης 370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών να είναι αποτέλεσμα ανθρώπινης ενέργειας, όπως πολλοί εικάζουν; Όπως γράφει ο Λεζ Έιμπεντ, βετεράνος πιλότος Boeing 777 σε μεγάλη αεροπορική εταιρεία με 29 χρόνια εμπειρία, στο αμερικανικό CNN, δεν έχει νόημα να κατηγορούμε τους πιλότους καθώς όπως εκτιμά ο ίδιος, ήταν αυτοί που προσπάθησαν να σώσουν το αεροπλάνο. Ας υποθέσουμε ότι πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια.
«Η υπόθεση ότι ένα ή περισσότερα άτομα απέκτησαν πρόσβαση στο πιλοτήριο μέσω της πόρτας που προστατεύεται από κωδικό, πώς ακριβώς δικαιολογείται; Ενδεχομένως η είσοδος έγινε μετά το διάσημο πλέον «Εντάξει καληνύχτα» μήνυμα του συγκυβερνήτη 40 λεπτά μετά την απογείωση. Θεωρητικά ένας από τους δύο πιλότους βγήκε για να πάει στη τουαλέτα ή μπήκε ξανά στο πιλοτήριο. Οι τρομοκράτες έσπευσαν ακριβώς τη στιγμή που ήταν ανοιχτή η πόρτα, μία κίνηση που ήταν καλά ενορχηστρωμένη. Αυτό θα απαιτούσε τουλάχιστον δύο ανθρώπους στην πρώτη θέση που θα παρατηρούσαν την ανοιχτή πόρτα. Ο ένας τρομοκράτης θα έπρεπε να εξουδετερώσει τον πιλότο και ο άλλος να μπει στο πιλοτήριο» γράφει ο Έιμπεντ.
Έπειτα οι τρομοκράτες θα υποχρέωναν τον πιλότο να στρίψει το αεροσκάφος προς άλλη κατεύθυνση – ή είχαν οι ίδιοι γνώσεις πιλότου. Επιπλέον για την απενεργοποίηση του συστήματος ACARS χρειάζονταν γνώσεις πέρα εκείνες του πιλότου – μηχανικού και ηλεκτρονικού. «Γιατί να επιλέξουν εκείνη τη στιγμή; Πού πήγαιναν ακριβώς;. Σίγουρα όχι στη μέση του Ινδικού Ωκεανού, καθώς δεν εκπληρώνεται ο στόχος του να προβούν σε κάποιου είδους δήλωση. Και αν πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια που ματαιώθηκε, πώς γίνεται μία ομάδα τρομοκρατών να αποτύχει τόσο πολύ; (…) Ένα σενάριο τύπου 11ης Σεπτεμβρίου με τους επιβάτες να προσπαθούν να εξουδετερώσουν τους τρομοκράτες δεν θα συνέχιζε επί επτά ώρες» γράφει ο πιλότος στο άρθρο του. Τώρα αναφορικά με τη θεωρία ότι ένας ή και οι δύο πιλότοι εμπλέκονται στην εξαφάνιση του αεροσκάφους. «Αν συμμετείχαν και οι δύο πιλότοι» αναφέρει ο Έιμπεντ, «θα επρόκειτο για μία προσεκτικά σχεδιασμένη συνωμοσία μεταξύ των δύο».
Ωστόσο, δεν υπάρχουν στοιχεία που να καταδεικνύουν κάτι τέτοιο. Δεν είχαν άλλες σχέσεις πέρα από την επαγγελματική, τουλάχιστον δεν έχει διαπιστωθεί κάτι τέτοιο από τις μέχρι στιγμής έρευνες. Αν εμπλέκεται μόνο ο ένας πιλότος, τότε πώς εξουδετέρωσε τον άλλον; Πάλεψαν; Και τι έγινε μετά; Αν οι απότομες εναλλαγές, που αναφέρθηκαν, στο ύψος του αεροπλάνου είναι αληθείς, μόνο ένας ερασιτέχνης θα μπορούσε να έχει δείξει τέτοια έλλειψη ικανοτήτων.

«Και γιατί ο ένας από τους δύο πιλότους να θέλει να καταλάβει ένα 777; Και πάλι ποιος είναι ο σκοπός να πετάει ένα αεροσκάφος μέχρι να του τελειώσουν τα καύσιμα στη μέση του Ινδικού Ωκεανού;»
αναρωτιέται ο Έιμπεντ, Και καταλήγει: «Αυτοκτονία; Ο θάνατος με αεροπλάνο δείχνει τραβηγμένη υπόθεση αυτή τη στιγμή. Γιατί να περιμένει μέχρι να φθάσει στη μέση του Ινδικού Ωκεανού για να δηλώσει κάτι; Γιατί να μην το επιχειρήσει μετά την απογείωση;… Ή πριν την προσγείωση στο Πεκίνο; Ήταν ανθρώπινη ενέργεια; Σίγουρα. Αλλά πιστεύω ως πιλότος με εμπειρία 30 χρόνων ότι η ανθρώπινη ενέργεια ήταν για να σωθεί το αεροσκάφος και οι επιβάτες του, όχι για να διαπραχθεί έγκλημα».