Λαϊκό δικαστήριο στο Twitter

Ντίλαν Φάροου εναντίον Γούντι Αλεν, ήτοι το πρώτο διεθνές λαϊκό δικαστήριο στο Twitter.

Ντίλαν Φάροου εναντίον Γούντι Αλεν, ήτοι το πρώτο διεθνές λαϊκό δικαστήριο στο Twitter. Οι κατηγορίες; Απαγγέλθηκαν στην αρχή με «τιτιβίσματα» από τη Μία Φάροου και μετά με μια ανοιχτή επιστολή της κόρης της σε μπλογκ αρθρογράφου των «New York Times». Εκεί η 28χρονη σήμερα Ντίλαν έγραψε πώς ο θετός πατέρας της Γούντι την κακοποίησε σεξουαλικά στην ηλικία των επτά ετών. «Με ανέβασε στη σοφίτα, μου είπε να ξαπλώσω μπρούμυτα για να βλέπω το ηλεκτρικό τρενάκι του αδελφού μου και με κακοποίησε…».
Αυτό ήταν. Το Internet πήρε φωτιά. Ποιος λέει αλήθεια και ποιος ψέματα; Είναι επικίνδυνος παιδόφιλος ο Γούντι ή μήπως θύμα της εκδικητικής μανίας της Μία, η οποία τον μισεί από τότε που την απάτησε με μια άλλη θετή κόρη της και βάζει την Ντίλαν να τον καταστρέψει λίγο πριν από τα Οσκαρ;
Χωρισμένη στα δύο, η παγκόσμια κοινή γνώμη δικάζει με πάθος online, στο Twitter, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα μπλογκ και στα σχόλια ηλεκτρονικών εκδόσεων, με εκατομμύρια κλικ σε αστρονομικές ταχύτητες.
Η σεξουαλική κακοποίηση της Ντίλαν δεν είναι σημερινή καταγγελία. Είχε αποκαλυφθεί για πρώτη φορά το 1993, στη διάρκεια του άσχημου χωρισμού του Αλεν από τη Μία Φάροου και του δικαστικού αγώνα για την επιμέλεια των τριών, φυσικών, παιδιών τους.
Αιτία ήταν βέβαια η ερωτική σχέση του Γούντι με τη Σουν-Γι Πρεβέν, επίσης θετή κόρη της Φάροου, όταν εκείνη ήταν 19 ετών και εκείνος 56. Είναι ακόμη παντρεμένοι και έχουν υιοθετήσει δύο παιδιά.

«Πού είναι το σκάνδαλο; Ερωτεύτηκα μια κοπέλα. Σε ποιον αρέσουν οι μεγάλες; Την παντρεύτηκα και είμαστε ακόμη μαζί».
Το είπε ο Γούντι σε μία από τις πολλές φορές που τον κατηγόρησαν ότι έχει «πρόβλημα ωριμότητας». Κάτι που ακούγεται, κατά κόρον, σήμερα, με σκοτεινά υπονοούμενα. Γιατί η συμπάθεια της διαδικτυακής κοινής γνώμης είναι με το μέρος του υποτιθέμενου θύματος και όχι του φερόμενου ως θύτη.
Και όμως, τότε είχε γίνει επισταμένη έρευνα. Κατέληξε στο ότι δεν υπήρχαν αποδείξεις για κακοποίηση, ότι η Ντίλαν δεν μπορούσε να διακρίνει εύκολα τη φαντασία από την πραγματικότητα και ότι πιθανώς την είχε κατευθύνει η μητέρα της. Κατηγορίες δεν απαγγέλθηκαν ποτέ.
Ο 78χρονος Γούντι εξακολουθεί να αρνείται τα πάντα, μιλώντας για «ντροπή». Δεκάδες μάρτυρες υπεράσπισης παρήλασαν στο πλευρό του, ανάμεσά τους ο Μόουζες Φάροου, άλλο ένα από τα, ούτε λίγο ούτε πολύ, 14 (βιολογικά και υιοθετημένα) παιδιά της Μία.
Η Ντίλαν, η μητέρα της και ένας ακόμη αδελφός, ο Ρόναν Φάροου, είπαν ότι αγανάκτησαν από τις τιμές που αποδόθηκαν στον Γούντι στις Χρυσές Σφαίρες και από την υποψηφιότητα της τελευταίας ταινίας του «Θλιμμένη Τζάσμιν» για τρία Οσκαρ. Θέλουν, λένε, να δείξουν το πραγματικό του πρόσωπο στον κόσμο.
Αλλά για καθετί που ακούγεται υπάρχουν δέκα που το ανατρέπουν. Ο Γούντι είναι διεστραμμένο τέρας που κακοποιεί κοριτσάκια; Πώς αποδεικνύεται αυτό; Και τι είναι η 69χρονη Μία, που «κάνει συλλογή παιδιών», όπως άλλες ανισόρροπες μαζεύουν γάτες στο σπίτι; Την ενοχλεί που ο Γούντι ερωτεύθηκε μια 19χρονη; Ξεχνάει ότι στα 25 της ξελόγιασε τον παντρεμένο 50άρη μουσικό Αντρέ Πρεβέν, με τον οποίο υιοθέτησαν την Σουν-Γι; Ετσι η Σουν-Γι τής ξέμεινε σαν κόρη μετά και από αυτό το διαζύγιο.

«Αντί να πάει στα Οσκαρ, ο Γούντι πρέπει να πάει στη φυλακή!»
λένε οι μεν. «Το δήθεν έγκλημα ερευνήθηκε και ούτως ή άλλως έχει παραγραφεί» λένε οι άλλοι.
Ισχύει το τεκμήριο της αθωότητας για τον εμβληματικό νεοϋορκέζο σκηνοθέτη; Γιατί όχι και για την Ντίλαν; Εκτός αν ζούμε στην «κουλτούρα του βιασμού», όπου εκείνη που διατυπώνει την κατηγορία δεν θεωρείται ειλικρινής, μέχρις αποδείξεως του εναντίου.
Το μόνο σίγουρο; «Βλέπουμε αυθαιρεσία, άφθονη παραπληροφόρηση και αχαλίνωτα συναισθηματικά ξεσπάσματα γύρω από μια τεράστια αβεβαιότητα» λέει στο «Βήμα» η Μαίρη Ελίζαμπεθ Γουίλιαμς, αμερικανίδα συγγραφέας και αρθρογράφος στο Salon.com.

ΕΡΙΚ ΣΑΣΟΝ
«Κυριαρχεί η κουλτούρα της σπασμωδικής οργής»
«Ζούμε στην εποχή της στιγμιαίας ενημέρωσης. Αν σχολιάσεις κάτι που συνέβη πριν από 72 ώρες, θεωρείσαι ξεπερασμένος. Το πρόβλημα είναι η κουλτούρα της σπασμωδικής οργής που κυριαρχεί στο Internet»
λέει στο «Βήμα» ο Ερικ Σάσον, αμερικανός συγγραφέας και αρθρογράφος στο περιοδικό «The New Republic».

«Τα ΜΜΕ πρέπει να ταΐζουν ένα κοινό που φαίνεται να έχει μια ακόρεστη όρεξη για άμεσο, αιχμηρό σχολιασμό. Υπάρχει μεγάλη πίεση, ειδικά online, για σχόλια και συζητήσεις που διακινούνται με την ταχύτητα της αστραπής. Οι νηφάλιες σκέψεις και οι μετρημένες στήλες δεν έχουν πέραση – εδώ χρειάζονται έντονα δογματικές απόψεις, που θα προκαλέσουν χιλιάδες κλικ, και άλλα, ακόμη πιο παθιασμένα, σχόλια»
τονίζει. Και καταλήγει: «Ετσι μεγάλο μέρος όσων διαβάζουμε φαντάζουν χοντροκομμένα, δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς και αποκαλύπτουν περισσότερα για τις προκαταλήψεις του καθενός παρά για την πραγματικότητα σχετικά με το θέμα».

Φοβερά μυστικά

ΚΛΑΟΥΣ ΚΙΝΣΚΙ

Ο πατέρας μου, ο βιαστής μου…
Μόλις πέρυσι, στα 60 της, μίλησε η Πόλα Κίνσκι για τη σεξουαλική κακοποίηση που υπέστη στα παιδικά της χρόνια από τον διάσημο γερμανό ηθοποιό. «Αρχισε να με αγγίζει και να με φιλάει με ανοιχτό το στόμα όταν ήμουν πολύ μικρή, περίπου πέντε ή έξι ετών. Το έκρυβα επειδή φοβόμουν» είπε. Το πιο ανατριχιαστικό; Ο πατέρας της, ο οποίος έκανε σεξ μαζί της από τότε που ήταν εννέα ετών, της έλεγε ότι «είναι φυσιολογικό, όλοι οι μπαμπάδες το κάνουν αυτό με τις κόρες τους». Ο Κλάους Κίνσκι πέθανε το 1991, στα 65 του.
ΡΟΜΑΝ ΠΟΛΑΝΣΚΙ

Φυγόδικος εδώ και 37 χρόνια
Λος Αντζελες, 1977. Ο Ρόμαν Πολάνσκι κατηγορείται για τη σεξουαλική κακοποίηση της 13χρονης Σαμάνθα Γκέιμερ, σε ένα σκάνδαλο που συγκλονίζει το Χόλιγουντ. Στο δικαστήριο το κορίτσι περιέγραψε πώς ο διάσημος σκηνοθέτης την πότισε σαμπάνια και της έδωσε υπνωτικά χάπια, και μετά, προτού χάσει εντελώς τις αισθήσεις της, τη σοδόμισε. Λίγο πριν από την ανακοίνωση της ετυμηγορίας, αντιμέτωπος με 50 χρόνια στη φυλακή, ο Πολάνσκι το σκάει για την Ευρώπη. Ο 80χρονος σκηνοθέτης είναι ακόμη φυγόδικος στις ΗΠΑ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk