Τα δύο πρόσωπα του Πάνου Μουζουράκη

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ

Γεννήθηκε στην Ελβετία, οι γονείς του είχαν μεταναστεύσει εκεί. Ο μικρός Πάνος επέστρεψε στην Ελλάδα σε ηλικία οκτώ ετών. Η προσαρμογή δεν ήταν εύκολη. «Ημουν πολύ κακός μαθητής. Λόγω της αλλαγής χώρας, από την Ελβετία στην Ελλάδα, το “είναι” το έγραφα με “ι” και “ε”. Τελείως αγράμματος, και παρέμεινα και τελείως αναλφάβητος» έχει δηλώσει χαρακτηριστικά, μια παραδοχή που, το δίχως άλλο, ενισχύει και το ροκ, αντισυμβατικό προφίλ του.

Παρακολουθώντας σήμερα τον αεικίνητο κύριο Μουζουράκη, σε μια επιπέδου talent show ελληνική απομίμηση του Τζιμ Κάρεϊ, δύσκολα μπορείς να φανταστείς ότι υπήρξε ένα μοναχικό και ντροπαλό παιδί. Στα δεκαπέντε του χρόνια, πάντως, επήλθε η μεταστροφή. «Ημουν μέλος σε μια αντιρατσιστική οργάνωση γιατί ήθελα να κοινωνικοποιηθώ. Μετά τη συνάντηση βρισκόμασταν στην πλατεία, όπου τα υπόλοιπα παιδιά μιλούσαν μεταξύ τους και εγώ ήμουν μόνος μου. Κάποια στιγμή έρχεται μια κοπέλα και μου λέει: “Τι θα πιεις; Ρετσίνα ή μαυροδάφνη;”. Στην πρώτη γουλιά είχα γίνει λιώμα και οι αναστολές και τα ταμπού έφυγαν. Αρχισα να χοροπηδάω, να κάνω τον καραγκιόζη». Εκείνη η παιδική παρόρμηση τον ακολουθεί πιστά μέχρι σήμερα. Σίγουρα στην αρχή ήταν γοητευτική, η επανάληψη όμως καταντά σαφώς κουραστική, ειδικά αν δεν είσαι πια 15. Η συνάντησή του με την Ακροδεξιά, πάντως, είχε και συνέχεια. Το 2009 είχε δεχθεί επίθεση έξω από νυχτερινό κέντρο με αφορμή ένα κακόγουστο αντεθνικό παραλήρημα, χωρίς ειρμό και πολιτική υπόσταση.

Εκρυβε μια γνήσια καλλιτεχνική φλέβα μέσα του. Περίπου στα 20 χρόνια του, με μόλις λίγα ευρώ στην τσέπη και οδηγώντας ένα παλιό οικογενειακό Datsun, κατέβηκε από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, κυνηγώντας μια καριέρα στο μουσικό στερέωμα και παρακαλώντας για μια οντισιόν. «Ηθελα να μάθω αν αξίζω ή να συνεχίσω να πλένω πιάτα» έχει δηλώσει. Τελικά, ο υπεύθυνος οντισιόν στο κλαμπ του Σταυρού του Νότου τού προσέφερε δουλειά.

Ο Πάνος έμεινε εκεί σχεδόν επί τέσσερις συνεχείς σεζόν, για να συνεργαστεί στη συνέχεια με τον Διονύση Σαββόπουλο, να πρωταγωνιστήσει σε πολλές μουσικές παραστάσεις και να δοκιμάσει και τις ικανότητες τους στην υποκριτική, συμμετέχοντας στο σίριαλ «Singles». Αυτό ήταν το ραντεβού του και με τη μεγάλη αναγνωρισιμότητα.

Κάπως έτσι, ο «εναλλακτικός» Πάνος Μουζουράκης προχώρησε σταδιακά προς τον mainstream εαυτό του. Συμμετείχε σε σίριαλ του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, ενώ πρωταγωνίστησε σε βιντεοκλίπ τραγουδιού που εμπνεύστηκε ο σοβαρός μουσικοσυνθέτης Αντώνης Κανάκης. Μαζί με την ηθοποιό Μαρία Σολωμού αποτελούν το «ροκ» ζευγάρι της διπλανής πόρτας – σήμα κατατεθέν κάθε πολυκατοικίας…

ΑΝΤΙΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ

Εφέτος το καλοκαίρι ένα από τα θέματα που απασχόλησε έντονα τους μεσημεριανούς πανελίστες ήταν η παράσταση «Hangover IV», σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα, η οποία έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές ημέρες στο Θέατρο Αθηνά. «Ο πρώην της Μαρίας Σολωμού, Μάριος Αθανασίου, συμπρωταγωνιστεί με τον νυν, Πάνο Μουζουράκη» ήταν οι υπέρτιτλοι των ρεπορτάζ. Η λεζάντα είχε γίνει. Δυστυχώς για εκείνον, όμως, είχε γίνει μόνο η λεζάντα. Καθώς ο ίδιος, ανήκει στην κατηγορία των καλλιτεχνών που, προφανώς χωρίς να το θέλει απασχολούν περισσότερο με την προσωπική τους ζωή, παρά με την επαγγελματική πορεία τους.

Ο ίδιος, μόνο άμοιρος ευθυνών δεν είναι, καθώς το τηλεοπτικό κοινό έχει γίνει πολλάκις μάρτυρας δημόσιων δηλώσεων λατρείας στις οποίες προβαίνει για τη σύντροφό του. Παράλληλα, βέβαια, είναι απαραίτητο όλα αυτά να καλύπτονται από ένα πέπλο εκκεντρικότητας και άρνησης των κοινωνικών συμβάσεων. Ετσι, για παράδειγμα, μπορεί να φτάσει στο στούντιο με αρκετά λεπτά καθυστέρηση, επειδή απλώς ήταν αφηρημένος, να επιδοθεί σε δηλώσεις με φανερή έλλειψη ειρμού και να επινοεί συνεχώς κάθε είδους μπαλαφάρα προκειμένου να τραβήξει την προσοχή. Πράγματι αυτού του είδους η χαριτωμένη «ιδιορρυθμία» θα ήταν καλοδεχούμενη, αν δεν ξεπηδούσε από καναπέδες πρωινών εκπομπών, από ένα αμιγώς λάιφσταϊλ περιβάλλον με πλατινέ παρουσιάστριες που ξεκαρδίζονται με τις μούτες του Πάνου.

Πάντως, πρέπει να του αναγνωριστεί ότι δεν στερείται ταλέντου, καθώς διαθέτει μια ιδιαίτερη φωνή, ενώ κάποια από τα τραγούδια του ακούγονται ευχάριστα. Το κύριο πρόβλημα, λοιπόν, με τον συμπαθή κατά τα άλλα κύριο Μουζουράκη είναι ότι φαίνεται να μη διαθέτει πάντα την αίσθηση του μέτρου, αφού συμπεριφέρεται συνεχώς σαν αφηνιασμένος έφηβος σε πενθήμερη εκδρομή στη Ρόδο. Αυτό είναι το αμπαλάζ τουλάχιστον.

Τους προσεχείς μήνες πρόκειται να τον δούμε σε ένα ενδιαφέρον πείραμα. Αφού έχασε την ευκαιρία του να συμμετάσχει στη ροκ όπερα «Δαίμονες» με την Αννα Βίσση, θα πρωταγωνιστήσει με τη Νατάσσα Μποφίλιου στο μιούζικαλ «Εβίτα», όπου θα ενσαρκώσει τον Τσε. Τίποτα πλέον δεν είναι ιερό στην Ελλάδα, ούτε καν ο Τσε. Ζούμε τις τελευταίες ημέρες της Πομπηίας, αγκαλιά με τα είδωλα που μας αξίζουν.

Αδέκαστη

*Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 23 Ιουνίου 2013

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
BHMAgazino
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk