Πολυτέλεια που αντέχει στην κρίση

Η οικονοµική κρίση κατά κανόνα δεν ευνοεί την επιχειρηµατικότητα. Υπάρχουν όµως και εξαιρέσεις. Ποιος θα µπορούσε να φανταστεί άλλωστε ότι σε µια περίοδο δυσχέρειας και ύφεσης στην εγχώρια οικονοµία οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιποίηση των άκρων – τα γνωστά µανικιούρ και πεντικιούρ – θα γνώριζαν µια απρόσµενη ανάπτυξη… Είναι «µια φθηνή πολυτέλεια», λέει η κυρία Μαρία Μαΐλλη, συνιδιοκτήτρια του δικτύου nail bars «Fairy Nails», καταστηµάτων που έχουν ως κύριο αντικείµενο την περιποίηση των άκρων και άλλες υπηρεσίες οµορφιάς.

Η οικονοµική κρίση κατά κανόνα δεν ευνοεί την επιχειρηµατικότητα. Υπάρχουν όµως και εξαιρέσεις. Ποιος θα µπορούσε να φανταστεί άλλωστε ότι σε µια περίοδο δυσχέρειας και ύφεσης στην εγχώρια οικονοµία οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιποίηση των άκρων – τα γνωστά µανικιούρ και πεντικιούρ – θα γνώριζαν µια απρόσµενη ανάπτυξη… Είναι «µια φθηνή πολυτέλεια», λέει η κυρία Μαρία Μαΐλλη, συνιδιοκτήτρια του δικτύου nail bars «Fairy Nails», καταστηµάτων που έχουν ως κύριο αντικείµενο την περιποίηση των άκρων και άλλες υπηρεσίες οµορφιάς. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2006 στην Αθήνα και από τότε στο δίκτυό της περιλαµβάνει τέσσερα ιδιόκτητα καταστήµατα και 17 µε συνεργασία franchise. «Οι γυναίκες κάνουν οικονοµία σε άλλα πράγµατα, αλλά κρατούν αυτή την “πολυτέλεια”» σηµειώνει η κυρία Μαΐλλη, λέγοντας ότι παρά την κρίση τα τελευταία δύο χρόνια δεν έχει παρατηρήσει «ανησυχητική µείωση» στην κίνηση των καταστηµάτων. Αυτό επιβεβαιώνει στο βιβλίο του «Trading Up» ο σύµβουλος επιχειρήσεων Μάικλ Σιλβερστάιν , πρώην συντάκτης της «United Press International», αναφέροντας ότι η µεσαία τάξη είναι διατεθειµένη να «στερηθεί» κάποια πράγµατα προκειµένου να απολαύσει την πολυτέλεια σε κάποια άλλα.

Η κυρία Μαΐλλη επισηµαίνει ότι την τελευταία χρονιά έχουν ανοίξει πέντε νέα καταστήµατα στο δίκτυό της µε συνεργασία franchise και ως το τέλος του χρόνου θα λειτουργήσει ακόµη ένα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις για το άνοιγµα δύο καταστηµάτων από τη νέα χρονιά. Προσθέτει ότι στο θερινό εξάµηνο, που είναι η «υψηλή» περίοδος, ο τζίρος των καταστηµάτων ήταν σταθερός σε σύγκριση µε την προηγούµενη χρονιά. «Είναι µια φθηνή επένδυση µε άµεση απόδοση» εξηγεί σε ό,τι αφορά την ανοδική τάση της αγοράς τα τελευταία πέντε χρόνια. Από την άλλη, «πολλά από τα συνοικιακά στούντιο αναγκάζονται να κλείσουν γιατί δεν τα βγάζουν πέρα» λέει. Αυτά ξανανοίγουν στη συνέχεια, κάτω από την οµπρέλα ενός δικτύου, αφού «εµείς έχουµε το brand» δηλώνει, µια και εξετάζονται όλες οι παράµετροι για την επιτυχία της επένδυσης, όπως π.χ. η τοποθεσία.

Δυναμική αγορά

Από το 2000 έχουµε σταθερά µια αύξηση της τάξεως του 33% κάθε χρόνο και το 2009 το ποσοστό έφθασε στο 46%, σηµειώνει ο κ. Λ. Μπαρθ, αποκλειστικός αντιπρόσωπος της φίρµας Essie Cosmetics Ltd. στην Ελλάδα και στην Κύπρο, γνωστή για τα βερνίκια νυχιών που διανέµει σε 101 χώρες του κόσµου. Η Ελλάδα είναι η πιο δυναµική αγορά της εταιρείας µετά τις ΗΠΑ, επισηµαίνει ο κ. Μπαρθ, λέγοντας ότι «πριν από 14 χρόνια ξεκινήσαµε µε 60 κοµµωτήρια και σήµερα το πελατολόγιό µας ξεπερνά τις 6.000» επαγγελµατικούς χώρους. Η ανοδική πορεία συνεχίζεται παρά την οικονοµική κρίση, αφού «ακόµη και αν µειώνεται ο όγκος των παραγγελιών στα κοµµωτήρια, αυξάνεται ταυτόχρονα ο αριθµός των κέντρων περιποίησης» , ενώ η δραστηριότητα δηµιουργεί θέσεις απασχόλησης, καθώς απορροφά έναν µεγάλο αριθµό ελληνίδων και ξένων γυναικών που βρίσκουν µια επαγγελµατική διέξοδο, ύστερα από κατάλληλη εκπαίδευση.

Με σπουδές Οικονοµικών και βασίζοντας την ιδέα της στις τάσεις στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη, η κυρία Μαΐλλη εντόπισε ένα κενό στην ελληνική αγορά, παρ’ ότι ήδη λειτουργούσαν αρκετές επιχειρήσεις µε το ίδιο αντικείµενο. «Ανταγωνιστές µας είναι τα κοµµωτήρια και οι κοπέλες που πάνε στα σπίτια» λέει. Η ιδέα που εισήγαγε δηµιουργώντας τα πρώτα nail bars στην Ελλάδα είναι οι υπηρεσίες αυτές να προσφέρονται χωρίς προγραµµατισµένα ραντεβού, «διατηρώντας παράλληλα υψηλά επίπεδα στην καθαριότητα και στην αποστείρωση» . Το µανικιούρ στοιχίζει 16 ευρώ, «µια µέση τιµή στην αγορά» , όπως δηλώνει, ενώ οι τιµές έχουν µείνει οι ίδιες από το 2006. Με την πάροδο του χρόνου αυξήθηκε και η αναγνωρισιµότητα του δικτύου, οπότε, ακόµη και αν µειώνονται οι υπηρεσίες που επιθυµεί µια πελάτισσα, «αντισταθµίζονται από την παράλληλη αύξηση της πελατείας». Την ίδια ώρα αυξάνεται και το µερίδιο αγοράς, καθώς και οι άνδρες έχουν αρχίσει να επιλέγουν αυτές τις υπηρεσίες, ενώ µεγάλες προοπτικές παρουσιάζει και η επαρχία, µε πολλά αιτήµατα για συνεργασία που αξιολογούνται, ενώ λειτουργούν ήδη δύο καταστήµατα στη Θεσσαλονίκη και στη Ρόδο.

«Φαινόμενο» η ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς
Αξιοσημείωτη άνοδος παρατηρείται στον κλάδο σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες

Στη δεύτερη επίσκεψή της στην Ελλάδα από το 2009, η Εσι Γουαϊνγκάρτεν , ιδρύτρια και επικεφαλής της Essie Cosmetics, παραδέχεται ότι η δυναµική της φίρµας στη χώρα συναγωνίζεται αυτή των ΗΠΑ, όπου ξεκίνησε το 1981. Το 2008 οι πωλήσεις στις ΗΠΑ έφθασαν στα 150 εκατ. δολάρια. «Κάθε χρόνο βλέπαµε έναν ρυθµό ανάπτυξης πάνω από 20%, αλλά όταν το 2010 αγγίξαµε το 57%, ήταν τροµακτικό!» δηλώνει. Η διείσδυση των προϊόντων της στην ελληνική επαγγελµατική αγορά από το 1997 αποτελεί «φαινόµενο» για τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου έχει επεκταθεί η αµερικανική φίρµα και παράδειγµα που πλέον ακολουθεί η L’ Oreal, ο γαλλικός κολοσσός καλλυντικών που την εξαγόρασε τον Απρίλιο του 2010, µε στόχο να διευρύνει το µερίδιό του στα βερνίκια νυχιών και στην περιποίηση των άκρων.

«Είναι µια πολυτέλεια που µπορούµε να την αντέξουµε» λέει η Εσι Γουαϊνγκάρτεν, αναφερόµενη στην αξιοσηµείωτη άνοδο που παρατηρείται στον κλάδο των επαγγελµατικών χώρων περιποίησης των άκρων. Τα βερνίκια νυχιών «είναι τα µόνα καλλυντικά που τα απολαµβάνεις όλο το 24ωρο, χωρίς να χρειάζεσαι καθρέφτη, και συµπληρώνουν µια περιποιηµένη εµφάνιση» λέει. Η αγορά της περιποίησης νυχιών είναι η πιο γοργά αναπτυσσόµενη στις ΗΠΑ, πραγµατοποιώντας διψήφια ποσοστά ανόδου σε ετήσια βάση, καθώς ξεπέρασε ακόµη και τα κραγιόν, προϊόν που παραδοσιακά είχε ταυτιστεί µε την «αγορά της κρίσης». Κατά τη διάρκεια της ύφεσης στις ΗΠΑ, σύµφωνα µε στοιχεία της έρευνας «Cosmetics & Toiletries 2009», οι πωλήσεις σε βερνίκια νυχιών ξεπέρασαν ακόµη και αυτές των κραγιόν, καταγράφοντας αύξηση 14,3% σε σχέση µε µείωση 5,3% αντιστοίχως. Μετά τη συµφωνία εξαγοράς από τη L’ Oreal, η επιχειρηµατίας παραµένει επικεφαλής της επαγγελµατικής σειράς, ενώ στις ΗΠΑ η L’ Oreal θα κάνει άνοιγµα της φίρµας και στη λιανική. Η ίδια υποστηρίζει ότι η οµπρέλα της L’ Oreal θα της προσφέρει την υποδοµή στην έρευνα για να εξελίξει τα προϊόντα της. «Για µένα η περιποίηση των άκρων είναι µια κατηγορία που ακόµη δεν έχει αναπτυχθεί» καταλήγει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία