Ενα smart με την ένδειξη BRABUS στο όνομά του θα είναι πάντοτε άξιο καταγραφής στο κόκκινο βιβλίο της αυτοκίνησης, πόσω μάλλον όταν στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για ένα premium compact SUV, αλλά και για το πιο προηγμένο τεχνολογικά, σε επίπεδο ταχυφόρτισης, αυτοκίνητο της ευρωπαϊκής αγοράς.
Σχεδιασμένο από τη βραβευμένη ομάδα της Mercedes-Benz και κατασκευασμένο στην Κίνα με hi-end προδιαγραφές σε κάθε επιμέρους πεδίο (στο πλαίσιο του προγραμματισμού των δύο συνιδιοκτητών της μάρκας, της Mercedes-Benz και της Geely), το #5 BRABUS είναι δίχως αμφιβολία εντυπωσιακό εξωτερικά: επιβλητικά πλατύ, με μικρότερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις του (Pro, Pro+, Premium, Pulse και Summit Edition), έναν μικρό διαχύτη μπροστά, κόκκινες λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία του αμαξώματος και κόκκινες δαγκάνες στα φρένα οι οποίες «κρύβονται» μέσα στους τροχούς των 21 ιντσών με ελαστικά διάστασης 255/40, που γεμίζουν τους θόλους και καλούνται να διαχειριστούν την εξωπραγματική ισχύ του τετρακίνητου μοντέλου προς όφελος της πρόσφυσης.

Τη σπορτίφ πολυτέλεια που απαιτεί μια κορυφαία (και από τιμολογιακής πλευράς) έκδοση υπηρετεί το Alcantara ως επένδυση στο πολυλειτουργικό τιμόνι, στις κολόνες των θυρών και αλλού, με τα θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα να αφήνουν τον ίδιο χώρο φιλοξενίας για τους επιβάτες που συναντάμε στις άλλες εκδόσεις (και χώρο αποσκευών 43 λίτρων μπροστά, αν και τα 630 λίτρα πίσω εδώ αφορούν μέτρηση μέχρι την οροφή), ενώ στο ταμπλό οι δίδυμες οθόνες τεχνολογίας OLED των 13 ιντσών πλαισιώνουν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Full HD 10,25 ιντσών. Ξεχωριστό ρόλο στη συγκεκριμένη υλοποίηση διαδραματίζει ως αποκλειστικό προνόμιο του οδηγού το Head-Up Display, επαυξημένης πραγματικότητας, διάστασης 25,6 ιντσών, με τον φωνητικό βοηθό που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη να συνδυάζεται με το λειτουργικό σύστημα smart OS 2.0 το οποίο προσφέρει πλοήγηση παραμετροποιημένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα.

Ταυτόχρονα, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), όπως το smart Pilot Assist και το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και Highway Assist, έχουν παραμετροποιηθεί από την ομάδα έρευνας και ανάπτυξης της smart στην Ευρώπη, ενώ το ηχοσύστημα Sennheiser Signature Sound System των 1.190 Watt, με 20 ηχεία που υποστηρίζουν πολλαπλές μορφές εισόδου, από stereo και surround έως την πλήρη διαμόρφωση 7.1.4 Dolby Atmos, όχι μόνο συνδυάζεται με αναδυόμενο ηχείο στο ταμπλό και επιλογές όπως Sound Effect Adjustment, Immersion Level, Bass Level και Sound Focus Zones, αλλά και εκπέμπει τον ήχο του προγράμματος οδήγησης που έχει επιλεγεί.

Ικανό για όλα
Πριν αναφερθούμε στην αμιγώς τεχνολογική διάσταση του #5 BRABUS αξίζει να γνωρίζετε πως η ηλεκτρική τετρακίνηση καθιστά το αυτοκίνητο ικανό να «πατήσει» με αξιώσεις εκτός δρόμου, όχι ως «off-road εργαλείο» αλλά προσδίδοντας τη βεβαιότητα ότι με τα κατάλληλα ελαστικά μπορεί να διαχειριστεί τις συνήθεις προκλήσεις που δημιουργεί ένας πιθανά μειωμένος βαθμός πρόσφυσης.
Στην καρδιά του #5 BRABUS, με μήκος 4,695 μέτρα, βρίσκεται η βελτιωμένη από τους Γερμανούς τεχνολογία ηλεκτροκίνησης συνολικής απόδοσης 475 kW (ή 646 ίππων), μέγεθος που επιτρέπει με τη συνδρομή του συστήματος Launch Control την επιτάχυνση από στάση σε 3,8 δευτερόλεπτα (και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα), ενώ η λειτουργία BRABUS παρέχει τον προσομοιωμένο ήχο θερμικού κινητήρα.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο smart συναντάμε ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, η οποία επιτρέπει την υπερταχεία φόρτιση σε σταθμό συνεχούς DC ρεύματος με ισχύ έως και 400 kW, διαδικασία που διαρκεί λιγότερο από 18 λεπτά για την ανάκτηση ενέργειας έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας (94 kWh), η οποία με πλήρη φόρτιση (που απαιτεί λιγότερο από πεντέμισι ώρες σε wallbox 22 kW) εξασφαλίζει αυτονομία 540 χλμ.
Στην επίδειξη φόρτισης σε υπερταχυφορτιστή ονομαστικής ισχύος 400 kW που παρακολουθήσαμε LIVE στην Πορτογαλία, χρειάστηκαν μόλις 15 λεπτά της ώρας ώστε η μπαταρία να φτάσει από το 7% στο 79% της χωρητικότητάς της με peak φόρτισης τα 426 kW. Αυτά τα μεγέθη δεν είναι απλώς εντυπωσιακά, αλλά και αποδεικνύουν τη φιλοδοξία της μάρκας να πρωταγωνιστεί τώρα και στο μέλλον με αυτοκίνητα στα οποία μπορεί να εφαρμοστεί ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V.

Οδηγώντας
Αν και βρισκόμαστε σε SUV, η θέση οδήγησης είναι χαμηλότερη από άλλα μοντέλα της κατηγορίας και σε συνδυασμό με τη «γεμάτη» στεφάνη του τιμονιού δημιουργεί έναν σαφή σπορ προσανατολισμό, ο οποίος όμως είναι απολύτως ελεγχόμενος. Αυτό σημαίνει πως ακόμα και στο βίαιο πάτημα του δεξιού πεντάλ με στόχο την επίτευξη του απόλυτου χρόνου των 3,8 δευτερολέπτων για το 0-100 χλμ./ώρα, η εμπειρία δεν προκαλεί άγχος καθώς η δύναμη περνά αβίαστα μεν, ομαλά δε στους τροχούς. Ακόμη πιο εντυπωσιακή ωστόσο είναι η απόδοση της ανάρτησης, η οποία, αν και δεν είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, αποσβένει και απορροφά εξαιρετικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος όχι μόνο στο πρόγραμμα Comfort αλλά και στα υπόλοιπα.

Αν μάλιστα σκεφτούμε το πολύ χαμηλό προφίλ των ελαστικών και το βάρος των 2.378 κιλών του αμαξώματος, δεν μπορούμε παρά να αποδώσουμε εύσημα στους μηχανικούς της smart για το set-up και την ποιότητα κύλισης. Η κατανομή του βάρους και η τοποθέτηση της θηριώδους μπαταρίας στο δάπεδο αναδεικνύουν την ευστάθεια στις γρήγορες καμπές, σε βαθμό που να αναζητείς την επόμενη στροφή για να απολαύσεις την εμπειρία οδήγησης. Εμπειρία η οποία ενισχύεται από την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, με το τιμόνι να είναι ελαφρύ στους επιτόπιους ελιγμούς και αισθητά πιο βαρύ στο Sport και το BRABUS πρόγραμμα, σε βαθμό που δημιουργεί την ιδανική συνθήκη για τον οδηγό.
Κάπως έτσι το #5 BRABUS, που από τις επόμενες εβδομάδες θα διατίθεται και στην Ελλάδα, είναι ένα από τα διασκεδαστικότερα SUV της κατηγορίας του, το οποίο αξίζει να οδηγήσετε για να διαπιστώσετε πώς η τεχνολογία αλλάζει τον κόσμο αλλά και την ιστορία μιας μάρκας.
