Με το Q2 να μην έχει αποκτήσει, τουλάχιστον με βάση τα τρέχοντα δεδομένα, προοπτική διαδοχής, η άρτι αποκαλυφθείσα τρίτη κατά σειρά γενιά του Q3 θα επωμιστεί τον κρίσιμο ρόλο του εισαγωγικού SUV στην γκάμα των Γερμανών, οι οποίοι έχουν φροντίσει να το εξελίξουν υπό το σκεπτικό της ευρείας αποδοχής, δημιουργώντας ένα βελτιωμένο όσο και πληρέστερο από ποτέ σε κάθε πτυχή του σύνολο χωρίς πειραματισμούς και ανούσιες κορόνες.

Την αυλαία για τη νέα εποχή του Q3 άνοιξε η παραδοσιακή SUV εκδοχή αμαξώματος, αν και θα πρέπει να θεωρείται παραπάνω από δεδομένο ότι σε λίγο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσει η πιο δυναμική Sportback έκδοση, όπως και ότι τις εκδόσεις που ανακοινώθηκαν και στις οποίες περιλαμβάνεται συμβατική τεχνολογία βενζίνης, ήπια υβριδική, plug-in υβριδική αλλά και diesel, θα προστεθούν προοδευτικά και οι συνήθεις «ύποπτες» ισχυρότερες S και RS.

Για όσους έχουν κατά νου το σχετικά πρόσφατο και εξίσου νέο Q5, η σχεδίαση του Q3 δείχνει να σμιλεύτηκε ως μια μικρογραφία του παγκόσμιου best-seller των Γερμανών. Μη βιαστείτε να χαρακτηρίσετε τη συγκεκριμένη κίνηση πριν αναλογιστείτε ότι το μικρότερο μέγεθος του Q3 και ο διαφορετικός προσανατολισμός του, με δεδομένο ότι πολλές από τις εκδόσεις είναι εμπροσθοκίνητες, αποτέλεσαν μια ιδιαίτερη πρόκληση για τους μηχανικούς της Audi σε σχέση με το εύρος των τεχνολογιών που θέλησαν να προσφέρουν αλλά και τη δεδομένη άνεση που οφείλει να προσφέρει ένα premium SUV.

Με οδηγό το Q5 λοιπόν, η αισθητική του Q3 χαρακτηρίζεται από τη «Single Frame» γρίλια, όπως ονομάζει η Audi το συγκεκριμένο μοτίβο που χαρακτηρίζει την όψη των νεότερων μοντέλων της. Ακροβολισμένα, ψηλότερα τοποθετούνται τα αιχμηρά LED ημέρας, κάτω από τα οποία βρίσκονται τα «κρυμμένα» πίσω από σκούρο γυαλί κεντρικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Matrix LED, σε μια νέα εκδοχή υπό σμίκρυνση που σημαίνει ότι κάθε προβολέας φιλοξενεί στο εσωτερικό του 25.600 micro LED μεγέθους όσο το μισό μιας ανθρώπινης τρίχας.

Κατ’ αναλογία, πίσω, τα πολύπλοκα ως σχήματα φωτιστικά σώματα υιοθετούν τεχνολογία OLED, η οποία επιτρέπει τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικών γραφικών κατά τις πάγιες συνήθειες της Audi. Στο ενδιάμεσό τους, εκτός από την οριζόντια λωρίδα ως το νέο αγαπημένο trend των σχεδιαστών, ξεχωρίζει το φωτιζόμενο πλέον σήμα της Audi, ενώ χαμηλότερα διακρίνεται ένα μοτίβο που μιμείται την μπροστινή γρίλια και το οποίο διαδέχεται ο αεροδυναμικός διαχύτης που κρύβει σοφά τις απολήξεις της εξάτμισης.

Βελτιώσεις ουσίας

Ανεξαρτήτως λεπτομερειών πάντως, η νέα σχεδίαση έχει μειώσει τον συντελεστή οπισθέλκουσας του μοντέλου σε 0.30 διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στα οφέλη που προκύπτουν από τη συνολικά βελτιωμένη όσο και επαυξημένη γκάμα κινητήρων. Αυτή «ανοίγει» με τον νέο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία αλλά και σύστημα αδρανοποίησης των μισών κυλίνδρων όταν δεν απαιτείται η συνδρομή τους, εξασφαλίζοντας απόδοση 150 ίππων.

Την ίδια ακριβώς ισχύ προσφέρει και ο δίλιτρος diesel κινητήρας που εξακολουθεί να αποτελεί επιλογή στην γκάμα του Q3 σε μια επίσης εμπροσθοκίνητη υλοποίηση και σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Για όσους επιθυμούν τετρακίνηση το Q3 θα προσφέρεται σε έκδοση quattro με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης απόδοσης 265 ίππων, ενώ προοδευτικά αναμένεται να προστεθεί ακόμα μία έκδοση με κίνηση στους τέσσερις τροχούς με μικρότερη ισχύ.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στη νέα plug-in υβριδική έκδοση, η οποία συνδυάζοντας έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων, ηλεκτρικό μοτέρ που τοποθετείται ανάμεσα σε κινητήρα και σύστημα μετάδοσης και μια μεγαλύτερη μπαταρία 25,7 kWh εγγυάται ισχύ 272 ίππων και 400 Nm ροπής αλλά και τη δυνατότητα να διανύσει έως 119 χλμ. διαδρομών βασιζόμενη αποκλειστικά στην ηλεκτρική ενέργεια με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξοικονόμηση ενέργειας, καθώς οι τιμές για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της έκδοσης e-hybrid, όπως ονομάζεται, οριοθετούνται μεταξύ 39-49 γρ./χλμ., ανάλογα και με το επίπεδο εξοπλισμού.

Ενας άλλος κόσμος

Πολύ σημαντικές αλλαγές έχουν συντελεστεί στο εσωτερικό του Q3 και παρότι ίσως το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 11,9 ιντσών και η νέα κεντρική οθόνη αφής των 12,8 ιντσών η οποία πλέον βασίζεται σε λειτουργικό Android Automotive και διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη και ψηφιακό βοηθό με ό,τι αυτό σημαίνει για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, εφαρμογές και τη συνδεσιμότητα, η Audi έχει αναθεωρήσει πλήρως τον σχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας αλλά και της κολόνας του τιμονιού.

Εκεί στα δεξιά έχει βρει «καταφύγιο» ο επιλογέας ταχυτήτων, με τα υπόλοιπα χειριστήρια να μεταφέρονται αριστερά σε μια εντελώς νέα υλοποίηση. Αυτό έχει ελευθερώσει χώρο στην κεντρική κονσόλα όπου φιλοξενείται και μια βάση επαγωγικής φόρτισης smartphones. Πλην των όσων διαπιστώνει κανείς με την παρατήρηση σε ό,τι αφορά το design αξίζει να σημειωθεί ότι η Audi έχει τοποθετήσει στα μπροστινά πλευρικά παράθυρα νέα κρύσταλλα που συμβάλλουν αποτελεσματικότερα στην ηχομόνωση και προσφέρονται για πρώτη φορά σε compact μοντέλο των Γερμανών, ενισχύοντας την άνεση.

Μιλώντας για άνεση οφείλουμε να σημειώσουμε ότι πλήρως ανασχεδιασμένη είναι και η ανάρτηση η οποία προσφέρει τρεις επιλογές, ελατήρια από χάλυβα, τη σπορ διαμόρφωση και την πιο σοφιστικέ υλοποίηση με τα αμορτισέρ δύο βαλβίδων. Κάθε μία από τις υλοποιήσεις έχει αναπροσαρμοστεί ώστε να προσφέρει υψηλότερη ακρίβεια ενώ τα αμορτισέρ δύο βαλβίδων προσφέρουν ένα μεγαλύτερο φάσμα προσαρμογής στις εκάστοτε συνθήκες, σε συνάρτηση και με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Σε όρους πρακτικότητας αξίζει να σημειωθεί ότι το πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 488 λίτρα και φτάνει έως τα 1.386 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, τα οποία επιπλέον μπορούν να μετακινηθούν κατά μήκος όσο και σε ό,τι αφορά την κλίση τους. Η λογική πληθωρικών επιλογών αντικατοπτρίζεται και στη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης-ασφάλειας, όπου στις νέες δυνατότητες συμπεριλαμβάνεται ένα διευρυμένων λειτουργιών και ταχύτητας (έως 210 χλμ./ώρα) σύστημα υποβοήθησης οδήγησης σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμων, το οποίο μπορεί πλέον να σταθμεύσει ασφαλώς το αυτοκίνητο εφόσον ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται.

Επιπλέον χάρη στα συστήματα επιτήρησης το Q3 μπορεί να διδαχθεί και να απομνημονεύσει ελιγμούς στάθμευσης, σταθμεύοντας ουσιαστικά τον εαυτό του ή… βγάζοντας αυτόν και τον οδηγό από τη δύσκολη θέση. Tο Q3 είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στη χώρα μας ξεκινώντας από τα 41.980 ευρώ.