Στην εκπομπή Citizen One και τον Κώστα Γιαννακίδη μίλησε ο σκηνοθέτης και πρώην διευθυντής του καλλιτεχνικού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.

Για το πώς αισθάνεται για την αποχώρησή του από την διεύθυνση του καλλιτεχνικού φεστιβάλ, σημείωσε πως «έχει ένα στοιχείο ανακούφισης. Από την άλλη, δεν πρόλαβα να το καταλάβω, γιατί στις 30 Αυγούστου παρέδωσα και στην μία Σεπτεμβρίου ξεκίνησα πρόβες για το θέατρο». Ακολούθως μίλησε για τον πρώην επικεφαλής του φεστιβάλ αλλά και για όσα συνέβησαν στην θητεία του.

«Ο κ. Φαμπρ ήρθε στη χώρα μας χωρίς να ξέρει για την κουλτούρα και τον πολιτισμό μας. Είχε ζητήσει μια ομάδα Ελλήνων συμβούλων αλλά δεν του είχε δοθεί.

Έκανε αυτό που θα έκανα κι εγώ εάν με καλούσαν στο Βέλγιο ή την Γερμανία» σχολίασε και πρόσθεσε πως «όταν ανέλαβα δεν βρήκα ούτε χαρτί ούτε μολύβι στο γραφείο μου. Και οι περισσότεροι εργαζόμενοι ήταν σε άδεια».

Το μπάτζετ μας παρέμεινε τρία εκατομμύρια.

Το πρόβλημα είναι πως θα φτιάξεις ένα διεθνές πρόγραμμα σε Ηρώδειο και Επίδαυρο, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.  Είναι τρία φεστιβάλ ουσιαστικά. Μου είχαν προτείνει και νωρίτερα να αναλάβω αλλά δεν είχα δεχθεί» υποστήριξε σχετικά.

Για τις έριδες που αντιμετώπισε ως διευθυντής του θεσμού σημείωσε πως «αυτό συμβαίνει όταν δεν είναι οι κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις. Και βάζω και τον εαυτό μου προς κρίση. Δημιουργούνται εντάσεις. Ένας πρέπει να είναι ο κοινός σκοπός του φεστιβάλ. Να φτιάξουμε το πρόγραμμα.

Το κέντρο μας είναι ο πολιτισμός.

Δεν συναντιέσαι πάντα με τους ανθρώπους που θα ήθελες να συναντηθείς». «Είναι θέμα οργάνωσης. Και αυτό είναι το κακό όταν δεν υπάρχει συνέχεια. Ο επόμενος επικεφαλής αναλαμβάνει από το μηδέν. Όπως συμβαίνει και στην πολιτική. Πρώτη φορά μπήκα στο δημόσιο.

Η κ. Ευαγγελάτου που τώρα ανέλαβε είναι φίλη μου. Όχι δεν ήθελα να μείνω παραπάνω στο φεστιβάλ» συμπλήρωσε. Ακολούθως επεσήμανε την ηθικοπλαστική σημασία του θεάτρου.

«Ο πολιτισμός είναι πολύτιμος για τον άνθρωπο σε πολλά επίπεδα. Το θέατρο και όλες οι άλλες τέχνες, βοηθάνε στο να πιστεύουμε σε βασικές αξίες όπως η δημοκρατία και οι ανθρώπινες αξίες. Το να μπορείς να αφουγκράζεσαι την κοινωνία και να μπορείς να το μετατρέπεις αυτό σε τέχνη, είναι πολύ σημαντικό» τόνισε χαρακτηριστικά. «Μου ταιριάζει καλύτερα σα χαρακτήρας τον να σκηνοθετώ. Ως ηθοποιός κλεινόμουν στον εαυτό μου και γινόμουν δύσκολος. Πάντα μου άρεσαν οι συλλογικές διαδικασίες μέσα στο θέατρο.

Στη σκηνοθεσία, ελέγχοντας τα πράγματα, δηλαδή αποφασίζοντας με ποιους θα δουλέψεις, μου άρεσε περισσότερο.

Με αφορά το περιβάλλον και το κλίμα.

Το θέατρο είναι ομαδική δουλειά. Με τον αρχηγό της. Μου αρέσει που είμαι αρχηγός» είπε, εξηγώντας γιατί προτίμησε τη σκηνοθεσία από την υποκριτική. Χαρακτήρισε ως «σημαντικό το εγγλέζικο θέατρο. Όλοι οι καλοί συγγραφείς εκεί γίνονται δάσκαλοι στα Πανεπιστήμια πάνω στη γραφή.

Σ’ εμάς εδώ, αυτό δεν υπάρχει» ανέφερε και πρόσθεσε πως «η τέχνη δεν μπορεί από μόνη της. Χρειάζεται την χρηματοδότηση και την στήριξη της πολιτείας».

Ακόμα, μίλησε για τις προσεχείς του δουλειές. «Τώρα κάνουμε πρόβες για την παράσταση ‘’Ποιος σκότωσε τον σκύλο’’, η οποία θα ανέβει στις δύο Οκτωβρίου, ενώ στις πέντε Δεκεμβρίου, ανεβάζω ένα γαλλικό, το ‘’Ο γιός’’.

Σχετίζεται με την εφηβεία και την οικογένεια. Με ενδιαφέρουν πολύ αυτά τα θέματα» επεσήμανε. Τέλος, είπε πως μεγαλύτερος φόβος του είναι «το να νομίζω ότι έχω επαφή με την κοινωνία και να μην έχω».

Πηγή: onetv.gr