• Αναζήτηση
  • Πάτρα – Πύργος: «Εγκαινιάζονται» τα έργα που δεν… ξεκίνησαν

    Τα πάθη του πολύπαθου αυτοκινητοδρόμου, η εκκρεμότητα Καλογρίτσα και ο προϋπολογισμός του έργου

    Στη συμβολική θεμελίωση των έργων στο κομμάτι Πάτρα – Πύργος, όπου θα στηθούν τα εργοτάξια για τις τέσσερις πρώτες εργολαβίες, στις οποίες και έπεσαν οι υπογραφές, από τις συνολικά οκτώ που συνθέτουν το παζλ του πολύπαθου αυτοκινητοδρόμου, θα προχωρήσει τη Μεγάλη Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης. Δεδομένου ότι η Μεγάλη Εβδομάδα είναι γεμάτη συμβολισμούς, και τα παθήματα του έργου μέχρι σήμερα πολλά, αναμένεται η έναρξη των εργασιών μέσα στο καλοκαίρι για να άρει τις όποιες αμφιβολίες για τη βιωσιμότητά του, λόγω των υψηλών εκπτώσεων, της δικαστικής εμπλοκής, αλλά και του αστάθμητου επιχειρηματικού παράγοντα.

    Η θεμελίωση για τις δύο εκ των τεσσάρων εργολαβιών που αντιστοιχούν συνολικά στο 50% του άξονα θα γίνει στον Αλισσό, στο 11ο χλμ., και στη διασταύρωση Βάρδας, στο 35ο χλμ. από το τέλος της παράκαμψης Πατρών. Για να μπουν μπουλντόζες στο τμήμα Πάτρα – Πύργος στις αρχές του καλοκαιριού και να μη μείνουμε μόνο στους συμβολισμούς, μένει η παραλαβή της έκτασης όπου θα εκτελεστεί το έργο, για την οποία θα πρέπει να προσκομιστούν στην αρμόδια υπηρεσία τα προβλεπόμενα τοπογραφικά διαγράμματα, το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης εργασιών και τα οργανογράμματα. Ο ορίζοντας ολοκλήρωσης του συνόλου του έργου είναι τριάμισι χρόνια.

    Οι δύο πρώτες συμβάσεις τις οποίες αναλαμβάνει η GD Infrastrutture SRL (συνεργάζεται με τη Μηχανική) υπογράφηκαν την περασμένη Παρασκευή και αφορούν τα τμήματα Μιντιλόγλι – ΑΚ ΒΙΠΕ Πάτρας και Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα. Ακολούθησε τη Μεγάλη Δευτέρα η υπογραφή των δύο συμβάσεων για τα τμήματα Σαγαίικα – Βάρδα και ΒΙΠΕ Πάτρας – Κάτω Αχαΐα με ανάδοχο την εταιρεία ΙΝΤΕΡΚΑΤ.

    Στην αναμονή για τις εγγυητικές Καλογρίτσα

    Την περασμένη εβδομάδα ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης ενημέρωσε την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την εργολαβία του τμήματος Αμαλιάδα – Δουναίικα, τελικός ανάδοχος της οποίας είναι η INTRAKAT. Αυτή αναμένεται να υπογραφεί σε ορίζοντα διμήνου.

    Επτά από τις οκτώ εργολαβίες έχουν βρει λοιπόν τον ανάδοχό τους, όμως για τις δύο που αφορούν τα τμήματα Δουναίικα – Πύργος και Βάρδα – Κυλλήνη, όπου ανάδοχος είναι το σχήμα Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα, προς το παρόν δεν έχουν προσκομιστεί οι απαραίτητες εγγυητικές επιστολές.

    Η όγδοη εργολαβία από την Αμαλιάδα μέχρι την Κυλλήνη παραμένει εγκλωβισμένη λόγω δικαστικών προσφυγών στο ΣτΕ, με τη δικάσιμο να έχει οριστεί για τις 11 Ιουνίου 2019.

    Το προφίλ του άξονα

    Ο οδικός άξονας από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, που ήταν αρχικά ενταγμένος στο φυσικό αντικείμενο της Ολυμπίας Οδού, αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού δικτύου αυτοκινητοδρόμων. Συνολικά το μήκος του είναι περί τα 75 χλμ., εκ των οποίων τα 13 χλμ. αφορούν διαπλάτυνση και βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης της Εθνικής Οδού. Τα υπόλοιπα περίπου 62 χλμ. διαμορφώνονται με νέα χάραξη.

    Ο αυτοκινητόδρομος προβλέπεται να έχει τετράιχνη διατομή πλάτους 21,3 μ. με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, Λωρίδες Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου jersey.

    Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, δηλαδή και των οκτώ εργολαβιών, ανέρχεται στα 502 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), στα οποία περιλαμβάνονται και έργα προαίρεσης ύψους 11,3 εκατ. ευρώ για κόμβους ή άλλες τοπικές ανάγκες πέριξ του αυτοκινητοδρόμου. Από τα συνολικά 300 εκατ. ευρώ της επένδυσης έχουν ήδη καταβληθεί τα 80 εκατ. ευρώ από την περίοδο της ενιαίας παραχώρησης, το 2013, οπότε και «αποκόπηκε» το κομμάτι του άξονα από την Πάτρα ως τον Πύργο. Αφορούσαν τεχνικά και εκσκαφές που είχαν κατασκευαστεί από την παραχώρηση.

    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Στη σκιά του ηφαιστείου… Η χρυσόξανθη πλεξούδα με τη χαρακτηριστική πορτοκαλί κορδέλα του Hermes στο κάτω μέρος μπλέχτηκε ξαφνικά στις… μεταξένιες ψηφίδες του... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk