Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά ο Πειραιάς «φιλοξενεί» την έκθεση σκαφών αναψυχής East Med Yacht Show η οποία θα πραγματοποιηθεί από την Παρασκευή 10 έως τη Δευτέρα 13 Μαΐου στη Μαρίνα Ζέας όπου επισκέπτες και στελέχη του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού θα μπορούν να δουν περισσότερα από 60 σκάφη από όλον τον κόσμο, 40 περίπτερα ναύλωσης σκαφών και ναυλομεσιτών, αλλά και δεκάδων εταιρειών.
Στη φετινή έκθεση θα υπάρχουν επίσης θεματικά σεμινάρια που θα γίνουν στο παρακείμενο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος αλλά και πολιτιστικές εκδηλώσεις για το ευρύ κοινό, όπως σεμινάρια καταδύσεων και ιστιοπλοϊκοί αγώνες.
«Η πόλη έχει αγκαλιάσει το συγκεκριμένο θεσμό και θα συνεχίσει να το αγκαλιάζει. Θέλουμε να συνεχιστεί το συγκεκριμένο σαλόνι σκαφών να γίνεται στη Μαρίνα Ζέας» τόνισε ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης προσθέτοντας ότι η ματιά της πόλης είναι προς τη θάλασσα, τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Επίσης κάλεσε όλους τους Πειραιώτες και τους πολίτες της Αττικής να επισκεφθούν την Έκθεση που συνδυάζεται και με τις εκδηλώσεις  του δήμου «Ημέρες Θάλασσας».

Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Διονύσης Τεμπονέρας, είπε ότι φέτος και ειδικά μετά το Πάσχα ,σύμφωνα και με στοιχεία, οι ναυλώσεις των σκαφών θα κυμανθούν σε ανοδικά και καλύτερα επίπεδα από πέρυσι, ενώ κάλεσε όλους τους επαγγελματίες του κλάδου να εγγράψουν τα σκάφη τους στο ηλεκτρονικό μητρώο που ήδη λειτουργεί ήδη.

«Σήμερα» πρόσθεσε επίσης, «είναι η παρουσίαση του ηλεκτρονικού  ναυλοσυμφώνου, μία υπηρεσία που μειώνει τη γραφειοκρατία και βοηθά του επαγγελματίες που ασχολούνται με το θαλάσσιο τουρισμό να έχουν μία εύκολη πρόσβαση στις παρεχόμενες υπηρεσίες».

Ο κ. Τεμπονέρας είπε ότι ο υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να διευκολύνει τους επαγγελματίες του κλάδου προχώρησε σε αναδιάταξη του προσωπικού κυρίως στα λιμεναρχεία το τελευταίο διάστημα, ενόψει και της θερινής περιόδου, προκειμένου να μην υπάρχουν καθυστερήσεις και γραφειοκρατία και να διευκολυνθούν οι επαγγελματίες του κλάδου.

«Στόχος μας είναι να έχουμε μία ανάπτυξη που να αποφέρει οφέλη όχι μόνο σε πελάτες και τουρίστες αλλά και στην τοπική και εθνική οικονομία» σημείωσε.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού Αντώνης Στελλιάτος, ανέφερε ότι στόχος φέτος είναι διαφημιστεί το ελληνικό επαγγελματικό σκάφος και να αναδειχθεί παράλληλα προς τον ξένο τουρισμό ότι  ότι η Ελλάδα είναι ο μοναδικός προορισμός για θαλάσσιο τουρισμό και γιώτινγκ καθώς σε όποιο ελληνικό πέλαγος και να πλέεις αναπνέεις αέρα  ιστορίας και πολιτισμό.

Πρόσθεσε ότι από το 2016 και μετά οι ναυλώσεις των σκαφών αναψυχής με την αύξηση του ελληνικού τουρισμού έφθασε σε πρωτόγνωρα επίπεδα και ότι σε αυτό συντέλεσε ουσιαστικά το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό Σώμα προστατεύοντας την ελληνική σημαία.

Είπε εξάλλου ότι  αυτή τη στιγμή στον κλάδο απασχολούνται σε όλη την ελληνική επικράτεια περίπου 7.200 σκάφη ενώ 2000 από αυτά έως σήμερα έχουν εγγραφεί στο ηλεκτρονικό μητρώο.

«Η Περιφέρεια Αττικής υποδέχεται για άλλη μία φορά αυτή την εξαιρετική έκθεση σκαφών της ανατολικής Μεσογείου που εξελίσσεται σε θεσμό και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το θαλάσσιο τουρισμό», επεσήμανε  ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης.

Ο Γιώργος Βερνίκος, Πρόεδρος της Οικονομική και Κοινωνικής Επιτροπής και εκπρόσωπος του ΣΕΤΕ τόνισε ότι «η συνέχιση αυτού του θεσμού είναι πολύ σημαντικό για τον Πειραιά και τους γύρω δήμους.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά ΕΒΕΠ Βασίλης Κροκίδης τόνισε ότι ο κλάδος του «Yachting» αποτελεί βασικό παράγοντα ενίσχυσης του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας, δεδομένου ότι η «πολυνησία» και οι αμέτρητες παραλίες προκαλούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στους απαιτητικούς πελάτες του.

Αναφέρθηκε επίσης στο σημαντικό ρόλο που έχει το υπουργείο Ναυτιλίας για την αναβάθμιση και τη λειτουργία των λιμενικών εγκαταστάσεων προσθέτοντας ότι η Ελλάδα έχει συνολικά  1068 λιμενικές εγκαταστάσεις και 400 λιμάνια εμπορικά επιβατηγά και μεικτής χρήσης ενώ από φέτος πρόσθεσε οι λιμενικές εγκαταστάσεις και συγκεκριμένα οι μαρίνες για τους παρόχους και χρήστες είναι στην εποπτεία της ρυθμιστικής αρχής λιμένος λέγοντας ότι φέτος οι μαρίνες καλούνται να πληρώσουν 2 (‰)της χιλίοις ετησίως στη ρυθμιστική αρχή λιμένος.

Δήλωσε επίσης ότι επειδή το ΕΒΕΠ εκπροσωπεί την επιχειρηματικότητα πρέπει οι πάροχοι και οι χρήστες να πάρουν την αξία των χρημάτων που πληρώνουν και να μη δουν τη ΡΑΛ ως μία εποπτική αρχή αλλά μία ρυθμιστική αρχή που θα μπορεί να τους λύσει τα προβλήματα και τις παθογένειες πάρα πολλών ετών.