Ο ρώσος σκηνοθέτης Κίριλ Σερεμπρένικοφ συνελήφθη ως ύποπτος για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος σε μια υπόθεση που έχει καταγγελθεί από πολυάριθμους εκπροσώπους του θεάτρου και του κινηματογράφου στην Ευρώπη, ανακοίνωσε την Τρίτη η ρωσική επιτροπή έρευνας.
Καλλιτεχνικός διευθυντής του Κέντρου Γκόγκολ, του διάσημου σύγχρονου θεάτρου της Μόσχας, και κινηματογραφικός σκηνοθέτης, 47 ετών, θεωρείται ύποπτος για «απάτη μεγάλης κλίμακας», αδίκημα που επισύρει ποινή δεκαετούς κάθειρξης, διευκρίνισε σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή, η υπηρεσία που αναλαμβάνει μεγάλες υποθέσεις και υπάγεται απευθείας στο Κρεμλίνο.
Ο Σερεμπρένικοφ αναμένει την επίσημη απαγγελία κατηγοριών σε βάρος του προτού αποφασιστεί ενδεχομένως η προφυλάκισή του ή ο περιορισμός του κατ΄οίκον.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, θεωρείται ύποπτος ότι «οργάνωσε την υπεξαίρεση τουλάχιστον 68 εκατομμυρίων ρουβλίων», λίγο λιγότερο από μισό εκατομμύριο ευρώ με την παρούσα ισοτιμία, που είχαν δοθεί από το κράτος από το 2011 έως το 2014 για το πρόγραμμα “Platforma” το οποίο διαχειριζόταν ο προηγούμενος θεατρικός οργανισμός του οποίου προΐστατο, το Studio-7.
Ρωσικά MME ανέφεραν πως ο σκηνοθέτης κατηγορείται ότι χρησιμοποίησε δημόσιο χρήμα για ένα θέαμα που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, ενώ ανέβηκαν πολλές άλλες παραστάσεις.
Ο Κίριλ Σερεμπρένικοφ είχε τιμηθεί με το βραβείο Φρανσουά Σαλέ στις Κάννες για την ταινία του «Ο πιστός», ενώ η τελευταία ταινία του με τίτλο «Προδοσία» θα προβληθεί στο διαγωνιστικό τμήμα της Μόστρας στη Βενετία. Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Κέντρου Γκόγκολ το οποίο μεταμόρφωσε σε σημαντικό κέντρο της σύγχρονης θεατρικής σκηνής στη Μόσχα και του οποίου η τόλμη επικρίθηκε από ακτιβιστές της ορθοδοξίας και το υπουργείο Πολιτισμού.
Η έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί στην κατοικία του τον Μάιο στο πλαίσιο της υπόθεσης αυτής είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στους πολιτιστικούς κύκλους τόσο στη Ρωσία όσο και στο εξωτερικό προσφέροντάς του πολλά μηνύματα συμπαράστασης κυρίως από τη γαλλίδα ηθοποιό Ιζαμπέλ Ιπέρ.
Γάλλοι ηθοποιοί και θεατρικοί σκηνοθέτες μεταξύ των οποίων ο διευθυντής του φεστιβάλ της Αβινιόν Ολιβιέ Πι κατήγγειλαν σε επιστολή τους την «αναντίστοιχη μεταχείριση» που επιφυλάχθηκε σε «αυτόν τον μεγαλοφυή ταραξία της ρωσικής θεατρικής σκηνής και του κινηματογράφου (που) πληρώνει οδυνηρά την ελευθερία του στη δημιουργία».