Vivartia: Μείωση στις πωλήσεις, αύξηση στα συγκρίσιμα ebitda το 2016

Οι πωλήσεις του ομίλου Vivartia το 2016 διαμορφώθηκαν στα 572 εκ., καταγράφοντας μείωση της τάξης του 4,9% έναντι του ποσού των 601,4 εκ. κατά την χρήση του 2015 (μείωση 3,4% σε συγκρίσιμο επίπεδο).

Οι πωλήσεις του ομίλου Vivartia το 2016 διαμορφώθηκαν στα 572 εκ., καταγράφοντας μείωση της τάξης του 4,9% έναντι του ποσού των 601,4 εκ. κατά την χρήση του 2015 (μείωση 3,4% σε συγκρίσιμο επίπεδο). Οι πωλήσεις ανά λειτουργικό τομέα αναλύονται ως εξής: Γαλακτοκομικά: 278,5 εκ., Κατεψυγμένα: 139,8 εκ. και Εστίαση και Ψυχαγωγία: 160,7 εκ. (συμπεριλαμβάνονται διεταιρικές πωλήσεις ύψους 7εκ.). Οι συγκρίσιμες πωλήσεις του κλάδου γαλακτοκομικών του ομίλου κατέγραψαν μείωση της τάξης του 6,5% σε σχέση με το 2015, ο κλάδος εστίασης παρουσίασε μείωση πωλήσεων της τάξης του 2,6% ενώ ο κλάδος κατεψυγμένων παρουσίασε αύξηση επί συγκρίσιμων μεγεθών της τάξης του 2,9%.
Τα αναπροσαρμοσμένα αποτελέσματα EBITDA του ομίλου (εξαιρουμένης της επιβάρυνσης ποσού 14 εκ. από τη διενέργεια απομείωσης στα υπόλοιπα απαιτήσεων από τον όμιλο ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ) διαμορφώθηκαν σε κέρδη 60 εκ. έναντι κερδών 50 εκ. το 2015. Η εν λόγω αύξηση (20%) αποδίδεται στη βελτίωση της αποδοτικότητας και στη συνεχιζόμενη αποτελεσματική διαχείριση του κόστους όπως αυτή απεικονίζεται στη διεύρυνση του αναπροσαρμοσμένου περιθωρίου κέρδους EBITDA κατά σχεδόν 2 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του 2015, στο 10,4%.
Εξαιρουμένης της επίδρασης από την απομείωση της απαίτησης του ομίλου ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ (προβλέψεις πέραν της συνήθους δραστηριότητας), ο όμιλος Vivartia το 2016 παρουσίασε οριακές προ φόρων ζημιές ύψους 0,4 εκ. έναντι ζημιών 13,3 εκ. το 2015.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο όμιλος παρά τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης, διατήρησε την ηγετική του θέση στους κύριους τομείς δραστηριότητας τόσο στην αγορά του φρέσκου γάλακτος (μερίδιο αγοράς 33% το 2016) όσο και στην αγορά των κατεψυγμένων λαχανικών (μερίδιο αγοράς 63% το 2016). Η Vivartia παραμένει ηγέτιδα εταιρία στη συνολική αγορά λευκού γάλακτος στην Ελλάδα (μερίδιο αγοράς 28% το 2016), στους κλάδους καταψυγμένων λαχανικών και ζυμών καθώς και στον κλάδο εστίασης με παρουσία 518 σημείων στη χώρα.
Όπως επισημαίνει η διοίκηση, το 2017 αναμένεται η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού των εταιρειών του oμίλου, ενώ προτεραιότητα παραμένει η περαιτέρω βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας των θυγατρικών εταιρειών, η διατήρηση της κυρίαρχης θέσης τους στις αγορές που δραστηριοποιούνται, η καινοτομία και η ενίσχυση των εξαγωγικών τους δραστηριοτήτων.

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk