Κάηκαν στον χυλό οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες και τώρα φυσάνε και το γιαούρτι. Η δις δυσφημισμένη United Airlines, την πρώτη φορά γιατί απαγόρευσε σε επιβάτιδες να πετάξουν επειδή δεν ήταν ευπρεπώς ενδεδυμένες (φορούσαν κολάν) και τη δεύτερη επειδή πέταξε με τις κλωτσιές από αεροσκάφος της ως υπεράριθμο ηλικιωμένο επιβάτη, αποζημίωσε την περασμένη Δευτέρα νεαρό σέρφερ με 3.500 δολάρια για φθορές που προκλήθηκαν στις τέσσερις ιστιοσανίδες που μετέφερε σε πτήση της.
Η United Airlines περιόρισε επίσης τα προνόμια των υπαλλήλων της που ταξιδεύουν ως επιβάτες: θα πρέπει να εγγράφονται στους καταλόγους της πτήσης τουλάχιστον μία ώρα προτού αναχωρήσει η πτήση ενώ έως τώρα μπορούσαν να κάνουν «check in» ακόμα και την τελευταία στιγμή. Ωστόσο, την παράσταση στο έργο «Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» κλέβει προσώρας η Delta Air Lines, η οποία ανακοίνωσε ότι θα αποζημιώνει με κάτι λιγότερο από… 10.000 δολάρια όσους επιβάτες δέχονται να εγκαταλείψουν τη θέση τους σε περίπτωση που υπάρχουν υπεράριθμοι! Και σε κάθε πτήση υπάρχουν υπεράριθμοι καθώς όλες οι αεροπορικές εταιρείες κλείνουν σε κάθε πτήση περισσότερες θέσεις από αυτές που διαθέτουν τα αεροσκάφη.
Συγκεκριμένα η Delta ανακοίνωσε τη Μεγάλη Παρασκευή ότι εφεξής αυξάνει την αποζημίωση για όποιον δέχεται να αφήσει τη θέση του σε μια πτήση από τα 1.350 δολάρια (1.271 ευρώ) στα 9.950 δολάρια (9.374 ευρώ). Οσο για τους υπαλλήλους της στα αεροδρόμια θα προτείνουν πλέον 2.000 δολάρια (1.884 ευρώ) αντί για 800 δολάρια (754 ευρώ) στους υπεράριθμους επιβάτες για να αφήσουν τη θέση τους. Τόσα είχε προτείνει και η United Airlines στον ασιατικής καταγωγής γιατρό Ντέιβιντ Ντάο που όμως δεν τα δέχθηκε και εν τέλει απομακρύνθηκε διά της βίας από το αεροσκάφος με σπασμένη μύτη και εγκεφαλική διάσειση.
Δεν διευκρινίζει, πάντως, η Delta αν τα χρήματα τα δίνει σε ρευστό ή ως έκπτωση ή πίστωση (βάσει του προγράμματος Delta Dollars) σε επόμενες πτήσεις της, πρακτική που ακολουθούν άλλες αεροπορικές εταιρείες όπως η Air France, για παράδειγμα. Σημειωτέον ότι αν η Delta εφάρμοζε πέρυσι τους νέους κανόνες αποζημιώσεων, θα επέστρεφε στο σύνολο των 180 εκατ. επιβατών που μετέφερε περί τα 12 εκατ. δολάρια. Το 2016 η εταιρεία εμφάνισε κέρδη 4,4 δισ. δολ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ