Ελληνικά προϊόντα, από 100% ελληνικά συστατικά, αγνές, παραδοσιακές γεύσεις, σε καλόγουστες συσκευασίες και σε λογικές τιμές είναι η ιδέα για τη δημιουργία της βιοτεχνίας Mr&Mrs Greek που παράγει και εμπορεύεται μαρμελάδες σε όλη την Ελλάδα, στην Αγγλία και στοχεύει να διεισδύσει και σε άλλες χώρες του εξωτερικού.
Η Mr&Mrs Greek ξεκίνησε τη δράση της πριν από τέσσερα χρόνια περίπου, το 2012, με έδρα τη Χίο. Η πρώτη βιοτεχνία δημιουργήθηκε εκεί, γιατί ο ένας από τους δημιουργούς είχε, εκτός από καταγωγή, και κτήμα με μανταρίνια, αλλά και τη μητέρα του που γνώριζε μια παραδοσιακή συνταγή για μαρμελάδα μανταρίνι.

«Αυτή είναι η φιλοσοφία σε όλα τα προϊόντα: Διαλέγουμε αυστηρά από συγκεκριμένους παραγωγούς τα φρούτα τους και χρησιμοποιούμε παραδοσιακές συνταγές. Κάθε μαρμελάδα βράζει αργά, σε μικρές ποσότητες, χωρίς καθόλου πηκτίνες. Γενικά, εκτός από τη ζάχαρη και τον χυμό λεμονιού δεν προστίθεται κανένα άλλο υλικό. Η υφή και η πλούσια γεύση σε όλα τα βαζάκια οφείλεται στο φρούτο, που χρησιμοποιείται σε ποσοστό 75%-85%. Τα φρούτα πάντα μαζεύονται φρέσκα και αμέσως παράγεται η μαρμελάδα» όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής, κ. Σταύρος Χαϊδεμένος, της Καλαμαία, συνέταιρος της Mr&Mrs Greek.

To brand Mr&Mrs Greek δημιουργήθηκε από τον Στέλιο Πολίτη το 2010. Το 2012 ο Στέλιος Πολίτης συνεταιρίστηκε με την Καλαμαία Τρόφιμα και πλέον είναι 50-50 συμμέτοχοι. O κ. Στέλιος Πολίτης διαχειρίζεται την παραγωγή και το NPD, ενώ η Καλαμαία έχει αναλάβει το εμπορικό κομμάτι (οικονομικό, μάρκετινγκ, αποθήκευση, διανομή και πωλήσεις στην Ελλάδα, και εξαγωγές).
Η παραγωγή γίνεται πλέον στα Γιαννιτσά. Η έδρα είναι στου Ρέντη (αποθήκευση, διανομή, πώληση, εμπορικό). Η Καλαμαία απασχολεί 20 άτομα. Στην Ελλάδα η Mr&Mrs Greek πουλάει σε περίπου 300 σημεία, και στο εξωτερικό προς το παρόν μόνο στην Αγγλία. Σημειώνεται ότι η εταιρεία δεν έχει πάρει καμία χρηματοδότηση, ενώ εφέτος για πρώτη φόρα προσπαθεί να πάρει επιδότηση μέσω του ΕΣΠΑ, με στόχο να αναβαθμίσει τη μονάδα παραγωγής και να ενισχύσει το μάρκετινγκ.
Τα σχέδια επέκτασης της εταιρείας, σύμφωνα με τον κ. Σταύρο Χαϊδεμένο, «δεν είναι απλά να πουλήσουμε 1-2-3 φορές σε κάποια χώρα του εξωτερικού. Στόχος μας είναι να χτίσουμε την κάθε χώρα στην οποία πουλάμε: σωστός διανομέας, σωστή εμπορική πολιτική & μάρκετινγκ, και μακροπρόθεσμος προγραμματισμός. Αυτός ο συνδυασμός είναι ιδιαίτερα δύσκολος διότι είναι χρονοβόρος, κοστίζει και απαιτεί υπομονή και επιμονή».
Μιλώντας για κρίση, σημειώνει ο ίδιος, «μας βοήθησε, διότι μας έκανε πιο προσεκτικούς και μας έσπρωξε να δημιουργήσουμε προϊόντα, τα οποία θεωρώ πως προσφέρουν πολύ καλή σχέση τιμής και ποιότητας στους καταναλωτές μας. Μας έμαθε επίσης πως ο διάολος είναι στη λεπτομέρεια, κάτι που είχαμε αψηφήσει τα προηγούμενα χρόνια».
«Το θέμα», συνεχίζει ο ίδιος, «δεν είναι απλά να «μπει» μία εταιρεία στο εξωτερικό –κάτι το οποίο είναι σε κάθε περίπτωση δύσκολο διότι χρειάζεται σωστό, ποιοτικό προϊόν, listing fees, ανάγκη για χαμηλές τιμές κ.λπ. Αυτό που μετράει είναι να μπει κάποιος με σωστές προϋποθέσεις και μακροπρόθεσμο προγραμματισμό».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ