Τέλος εποχής για τη Suzuki Motor. Ο ιδρυτής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Οσάμου Σουζούκι, ανακοίνωσε την παραίτησή του από το αξίωμα του διευθύνοντος συμβούλου, υποσχόμενος οι τελευταίες ενέργειές του ως επικεφαλής να είναι το «κούρεμα» των αμοιβών και των μπόνους που θα εισπράξουν τα στελέχη της επιχείρησης για τη χρονιά που πέρασε.
Τον Οσάμου Σουζούκι θα ακολουθήσει στην έξοδο και ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας, Οσάμου Χόντα, ο οποίος προ ολίγων ετών παρείχε τις υπηρεσίες του στη Suzuki Motor ως επικεφαλής των τεχνικών υπηρεσιών της. Η αποχώρηση και των δύο αποδίδεται στο σκάνδαλο με τους εσφαλμένους ελέγχους μέτρησης κατανάλωσης καυσίμων στα μοντέλα της στην Ιαπωνία, που παραδέχθηκε τον περασμένο μήνα η επιχείρηση.
Ο Χόντα ανέλαβε εξ ολοκλήρου την ευθύνη για το σύνολο της ομάδας έρευνας και ανάπτυξης της Suzuki Motor, που βρίσκεται στην καρδιά του σκανδάλου. Σημειωτέον ότι η ομολογία ενοχής της ιαπωνικής εταιρείας έγινε κατόπιν αιτήματος του ιαπωνικού υπουργείου Μεταφορών προς όλους τους ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων να επανυποβάλουν τα στοιχεία που αφορούν την κατανάλωση καυσίμου των μοντέλων τους μετά το πρώτο σκάνδαλο που ξέσπασε τον Απρίλιο και αφορούσε τέσσερα μοντέλα της Mitsubishi Motors.
Η Suzuki Motor είναι η τέταρτη σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας. Ο Σουζούκι, ο οποίος διηύθυνε την επιχείρηση επί σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, είπε ότι το πρόβλημα εντοπίζεται στην αδιαφανή λειτουργία του Τμήματος Ερευνας και Ανάπτυξης της επιχείρησης και παραδέχθηκε ότι τα τελευταία χρόνια ήταν κάπως δύσκολο γι’ αυτόν να εποπτεύει προσωπικά όλες τις λειτουργίες και τις δραστηριότητες της επιχείρησης. Προ μηνών άλλωστε συμπλήρωσε αισίως τα 86 έτη της ηλικίας του. Ο «πατριάρχης» της Suzuki θα παραμείνει πρόεδρος της εταιρείας του, ο ρόλος του όμως σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της θα είναι πολύ περιορισμένος.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ