Γεννηματά: Ο Τσίπρας τώρα θυμήθηκε να μιλήσει για διάλογο

Από το βήμα της ημερίδας του ΙΣΤΑΜΕ-Ανδρέας Παπανδρέου για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση, η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Φώφη Γεννηματά, απάντησε στην πρόταση της κυβέρνησης για διάλογο λέγοντας ότι γίνεται για προσχηματικούς λόγους.

Την πλήρη διαφωνία της με τις προτάσεις της κυβέρνησης για το Ασφαλιστικό εξέφρασε η πρόεδρος του ΠαΣοΚ Φώφη Γεννηματά, στην ομιλία της σε ημερίδα του ΙΣΤΑΜΕ-Ανδρέας Παπανδρέου για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση. «Ο κ. Τσίπρας θυμήθηκε τώρα να μιλήσει για διάλογο. Τώρα που η κρίση και τα αδιέξοδα της κυβέρνησής του είναι σε όλους ορατά. Ο διάλογος που ζητά είναι προσχηματικός. Αναζητά «συνενόχους», συνυπεύθυνους στις προειλημμένες καταστροφικές αποφάσεις του», επισήμανε. «Η κυβέρνηση της δήθεν αριστεράς αποδομεί και διαλύει το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης», πρόσθεσε η κυρία Γεννηματά, η οποία έδωσε στον δημόσιο διάλογο τις αλλαγές που προτείνει το ΠαΣοΚ.

Ωπως φαίνεται, είπε η πρόεδρος του ΠαΣοΚ, ο Υπουργός Εργασίας εισηγείται: Τη μείωση, μέσω «επαναϋπολογισμού», των συντάξεων των σημερινών συνταξιούχων. Την κατάργηση του ΕΚΑΣ. Την αύξηση των εισφορών για μισθωτούς και επιχειρήσεις. «Και ελπίζουμε να μην ισχύει η διαρροή των προηγούμενων ημερών για φαλκίδευση της συμμετοχής του κράτους στην κοινωνική ασφάλιση. Τον Ιούνιο του 2011 στους αγανακτισμένους στο Σύνταγμα ο κ. Κατρούγκαλος έλεγε ότι «φυσάει ένα αεράκι που θα διώξει τα σύννεφα του μνημονίου». Όμως επί ημερών τους έγινε τυφώνας και παρασύρει τα πάντα. Τώρα ως υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης ακολουθεί πειθήνια τις εντολές της τρόικας», τόνισε η κυρία Γεννηματά. «Δεν θα βρείτε στο ΠαΣοΚ συνενόχους», πρόσθεσε χειροκροτούμενη θερμά από το ακροατήριο.

Κατέκρινε την πολιτική της ΝΔ στο ασφαλιστικό, επισημαίνοντας ότι είχε «καταστροφικές συνέπειες» για τα ασφαλιστικά Ταμεία. Και παρέθεσε τα ακόλουθα στοιχεία: Το 2003 τα ελλείμματα στα 4 μεγάλα Ταμεία (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΟΠΑΔ) ανέρχονται στα 530 εκ. ευρώ. Το 2009 έφθασαν στα 5,4 δις ευρώ (10 φορές πάνω)
Το 2003 οι οφειλές των Ταμείων στα Νοσοκομεία ήταν 580 εκ. ευρώ. Το 2009 έφθασαν στα 3,6 δις ευρώ (6 φορές πάνω). Η περιουσία των Ταμείων μεταξύ 2008-2009 μειώθηκε περίπου κατά 25%. Από 31 δις η αποτίμηση της κατέβηκε στα 23.5 δις -σε αυτό συντέλεσε και το σκάνδαλο των δομημένων ομολόγων.

Αποδέχθηκε όμως και τα λάθη του ΠαΣοΚ, σημειώνοντας ότι προχώρησε σε περικοπές συντάξεων λόγω της βιαιότητας της κρίσης, «ποτέ όμως δεν δεχθήκαμε περικοπές στις χαμηλές συντάξεις, στους πιο αδύναμους.
Έχουμε πλήρη επίγνωση των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν στους συνταξιούχους και στις οικογένειες τους. Θα κάνουμε τα πάντα, για να μην ξαναζήσουμε ποτέ τέτοιες στιγμές».

Το ίδιο μήνυμα έστειλε και ο πρόεδρος του ΙΣΤΑΜΕ Κώστας Σκανδαλίδης, στην εισαγωγική του τοποθέτηση. «Για αυτό το μεγάλο θέμα που αφορά τον λαό μας, θα δώσουμε μεγάλη μάχη στη Βουλή όπως δεν έχουμε ξαναδώσει», τόνισε.

Η πρόεδρος του ΠαΣοΚ, προειδοποίησε την κυβέρνηση «να μη διανοηθεί να αλλάξει το νόμο ΠαΣοΚ για την ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων της χώρας από τα δημόσια έσοδα υδρογονανθράκων και απαιτούμε ταυτόχρονα την άμεση προώθηση και συνέχιση της εθνικής προσπάθειας αξιοποίησής τους όπως την είχαμε εμείς δρομολογήσει». Και έδωσε ένα παράδειγμα: Από το θαλάσσιο οικόπεδο του Πατραϊκού εκτιμήθηκε ότι τα δημόσια έσοδα είναι της τάξης των 400 εκατομμυρίων δολαρίων κάθε χρόνο για τα επόμενα πολλά χρόνια και μέχρι την εξάντλησή του. Τα έσοδα δε αυτά μπορούν να προεισπραχθούν, κάτι που ήδη πράττει η Κύπρος προχωρώντας στην πώληση αντίστοιχων δικών της δικαιωμάτων.

Ασκησε κριτική στην κυβέρνηση και σε όσους «έχουν αναγάγει το θέμα του PSI σε κυρίαρχο και εκεί αποδίδουν δήθεν το πρόβλημα του Ασφαλιστικού. Από το PSI τα ταμεία είχαν απώλειες 11,8 δις ευρώ και όχι 26 που ακούγεται από τους ίδιους και αντιστοιχεί σε χρηματοδότηση από το κράτος προς τα ταμεία για λιγότερο από ένα έτος. Δεν βλέπω βέβαια να έχουν την ίδια «ευαισθησία» για τα δισεκατομμύρια που έχασαν τα ασφαλιστικά Ταμεία αυτές τις ημέρες, μέσω της εξαΰλωσης των μετοχών τους στις ελληνικές τράπεζες».

Η κυρία Γεννηματά, έθεσε δύο προϋποθέσεις για την επίλυση των προβλημάτων της ασφάλισης. Η πρώτη: Να προχωρήσει το Εθνικό Σχέδιο για την επανεκκίνηση της οικονομίας και την Ανάπτυξη, στην βάση του νέου παραγωγικού μοντέλου που χρειάζεται η χώρα. Με επενδύσεις, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, με «σπάσιμο» του φαύλου κύκλου της ύφεσης που ταλανίζει την χώρα. Η δεύτερη: Προώθηση αλλαγών στο ασφαλιστικό σύστημα για να διατηρηθεί το ευρωπαϊκό κεκτημένο, για προστασία και ασφάλεια για τις σημερινές και τις ερχόμενες γενιές. Να εγγυηθούμε στους νέους ανθρώπους ότι θα έχουν και αυτοί σύνταξη και δεν θα πληρώνουν απλά για να χρηματοδοτήσουν τις σημερινές συντάξεις. Πρέπει να ολοκληρωθεί , να εφαρμοστεί πλήρως η μεταρρύθμιση που ξεκινήσαμε το 2010 και να συμπληρωθεί με νέες παρεμβάσεις όπου κριθεί αναγκαίο. Στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι: Πρέπει να αντιμετωπιστεί το ταμειακό πρόβλημα μέχρι το τέλος του 2018, αποτρέποντας νέες μειώσεις στις συντάξεις. Η σύνδεση του ασφαλιστικού με την πορεία της οικονομίας σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποδομήσει το σύστημα και να ανατρέψει τις προσδοκίες εργαζομένων και συνταξιούχων.

Στη συνέχεια της εκδήλωσης έκαναν παρεμβάσεις οι: Ντούσας Βασίλης εκ μέρους του FEPS, ο καθηγητής και πρόεδρος του Ιδρύματος Θεμιστοκλή και Δημήτρη Τσάτσου Ξενοφών Κοντιάδης, ο εργατολόγος Δημήτρης Μπούρλος, ο πρώην διοικητής του ΙΚΑ Μιλτιάδης Νεκτάριος, και ο υπουργός Γιώργος Κουτρουμάνης, ενώ την παρακολούθησαν ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ Θανάσης Θεοχαρόπουλος, με στελέχη του κόμματος καθώς και στελέχη του ΠαΣοΚ. Ο Σάββας Ρομπόλης, λόγω προβλήματος υγείας, δεν συμμετείχε στην εκδήλωση, την οποία συντόνιζαν η Εύη Χριστοφιλοπούλου και ο Δημήτρης Καρύδης.

Ολοι οι ομιλητές, παρότι ο καθένας είχε τη δική του οπτική στο πρόβλημα του ασφαλιστικού, συμφώνησαν σε ένα σημείο: Η λύση του ασφαλιστικού βρίσκεται έξω από το ασφαλιστικό, στην ανάπτυξη και στην ενίσχυση της οικονομίας.

«Οσοι μιλούν μόνο για λογιστική θεώρηση του ασφαλιστικού κοροϊδεύουν την κοινωνία», επισήμανε ο κ. Κοντιάδης μέλος της Επιτροπής Σοφών. «Υπάρχει αλληλεπίδραση με την κοινωνία και την οικονομία. Η Επιτροπή Σοφών παρέδωσε το πόρισμα με τις προτάσεις της αλλά δεν της δόθηκε χρόνος να ολοκληρώσει τις μεταβατικές προτάσεις. Και τώρα θα κατατεθεί για ψήφιση ένα σχέδιο χωρίς επαρκή διαβούλευση και επιστημονική επεξεργασία», είπε και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση διαρρηγνύει τη συνταγματική αρχή της εμπιστοσύνης του πολίτη προς το κράτος, αμφισβητεί θεμελιώδη δικαιώματα και υπονομεύει το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης.

Η Ελλάδα, παρατήρησε ο κ. Κοντιάδης, δεν είναι ακόμα έτοιμη να εφαρμόσει ένα σύστημα όπως αυτό που προτείνει η κυβέρνηση, η οποία παίρνει τεράστιο ρίσκο με κίνδυνο να ωφεληθούν στο τέλος οι ιδιωτικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις. Οι αλλαγές, πρόσθεσε, είναι αναγκαίες αλλά δεν πρέπει να εφαρμοστούν ανεπαρκώς προετοιμασμένες. «Η φιλοσοφία της κυβερνητικής πρότασης φαίνεται να θεμελιώνεται στην αρχή του υπολλειμματικού κράτους πρόνοιας, ενσωματώνει τις πιο ακραίες προτάσεις του ΔΝΤ και στρεβλώνει το καθεστώς κοινωνικής ασφάλισης στο χαμηλότερο σημείο διαβίωσης», είπε.

Από την πλευρά του ο κ. Μπούρλος, επίσης μέλος της Επιτροπής Σοφών, τόνισε ότι ο νομοθέτης θα πρέπει να πάρει υπόψιν του και τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το Ανώτατο Διακστήριο, εξήγησε, αποδέχθηκε τις περικοπές του πρώτου μνημονίου στις συντάξεις εκτιμώντας ότι υπήρχε έκτακτη ανάγκη για τη χώρα. Για τις μειώσεις του 2012 και του 2013, όμως, παρότι απέκλεισε την παρέμβαση του νομοθέτη, έθεσε όρους: τα μέτρα να λαμβάνονται υπό συνθήκες που να δικαιολογούν τέτοιες παρεμβάσεις, να τηρείται η αρχή της αλληλεγγύης, η αρχή της αναλογικότητας στη συνεισφορά στα δημόσια βάρη. Επίσης, να μην παραβιάζεται ο συμπαγής πυρήνας του ασφαλιστικού δικαιώματος, να διαβιώνει, δηλαδή, κάποιος με αξιοπρέπεια. Σχετικά με την πρόταση του υπουργείου Εργασίας, παρατήρησε ότι ενώ μοιάζει σε αρκετά σημεία με τον μόνο 3863/2010, έχει χαμηλότερους συντελεστές αναπλήρωσης και άρα οδηγεί σε χαμηλότερες συντάξεις. «Η μείωση των συντελεστών είναι τραγικό σφάλμα», επισήμανε ο κ. Μπούρλος, «το σωστό θα ήταν μια βελτίωση των συντελεστών ειδικά για όσους έχουν πολλά χρόνια ασφάλισης ώστε να δίνεται κίνητρο ασφάλισης, διαφορετικό το ασφαλιστικό σύστημα θα το πληρώσει μελλοντικά». Και πρότεινε να αντικατασταθεί η ρήτρα μηδενικού ελλείμματο ςμε τη ρήτρα ελεγχόμενου ελλείμματος.

Ο κ. Νεκτάριος, υπογράμμισε ότι από το 2000 είχε επισημανθεί ότι το 2015 – 2025 θα δημιουργηθεί δημογραφικό πρόβλημα εξαιτίας του μεγάλου κύματος συνταξιοδότησης των παιδιών του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου. «Υπήρχε αφανές χρέος ίσο με δύο ΑΕΠ, δηλαδή 400 δισ. ευρώ. Με τα μνημόνια μέχρι το 2050 θα απορροφηθεί τα 400 δισ. από το κράτος σε βάρος των συνταξιούχων. Αυτό έχει ένα καλό και ένα κακό. Το καλό είναι ότι θα απαλλαγούν τα παιδιά μας. Το κακό είναι ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για όσους χρειάζεται να συνταξιοδοτηθούν τώρα. Πρέπει να δούμε την πραγματικότητα. Βιώσιμο σύστημα όσο η χώρα βρίσκεται σε ύφεση -η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στον αναπτυγμένο κόσμο σε δεκαετή ύφεση – οι συντάξεις θα μειώνονται». Οι προτάσεις του για το τι πρέπει να γίνει είναι να ποσοτικοποιηθούν οι ανάγκες για τις απερχόμενες γενιές, συγχώνευση όλων των Ταμείων στο ΙΚΑ, κεφαλαιοποίηση των επικουρικών συντάξεων, αναλογιστική μελέτη ως το 2050.

Ο πρώην υπουργός κ. Κουτρουμάνης, παρατήρησε ότι ο διάλογος που έγινε στην εκδήλωση του ΙΣΤΑΜΕ δεν θα μπορούσε να γίνει το 2010. «Τότε δεν τολμούσαμε να μιλήσουμε, μας έλεγαν ότι καταστρέφουμε το ασφαλιστικό. Φτάσαμε στο χείλος του γκρεμού και παλεύαμε μόνοι μας στο ΠαΣοΚ. Σήμερα η κατάσταση επιδεινώθηκε», είπε. Κατά τον πρώην υπουργό Εργασίας, προέχει αυτή την ώρα να φτιαχθεί ένα σχέδιο για την επόμενη ημέρα με αιχμή την ανάπτυξη και την ενίσχυση των υποσυστημάτων της οικονομίας όπως το ασφαλιστικό. «Αν δεν το κάνουμε αυτό θα είναι σαν να αποδεχόμαστε τη γενοκτονία μας. Αν μειωθούν κι άλλο οι μισθοί θα μειωθούν και οι συντάξεις», σημείωσε. Συμφώνησε με την πρόταση της κυρίας Γεννηματά, να υπάρξουν τρία Ταμεία (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ) και αυτά να εξετάσουν τις προϋποθέσεις σύναψης δανείου από οποιοδήποτε χρηματοδοτικό φορέα της ΕΕ ή τραπεζικό φορέα , για το οποίο θα παρασχεθούν οι εγγυήσεις μέσα από την περιουσία τους και θα αποπληρωθεί μέσα στα επόμενα 20 χρόνια. Επίσης, πρότεινε να επισπευθεί η εφαρμογή του νόμου του 20120 και αντί για 25 χρόνια να γίνει το 2020.

Οι πρότασεις που καταθέτει το ΠαΣοΚ στον δημόσιο διάλογιο για το Ασφαλιστικό είναι οι ακόλουθες:

ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Ολοκλήρωση των ενοποιήσεων σε Τρία Ταμεία Κύριας Ασφάλισης ΙΚΑ ,ΟΑΕΕ , ΟΓΑ . Ενιαίες υπηρεσίες είσπραξης εισφορών , ελέγχων , απονομής σύνταξης.

Υποχρεωτική η Επικουρική Ασφάλιση για Μισθωτούς, διατήρηση της αυτονομίας των επικουρικών ταμείων ως δεύτερου πυλώνα της ασφάλισης .

Ενίσχυση του ρόλου της επαγγελματικής ασφάλισης και των επαγγελματικών ταμείων στα πλαίσια ανάπτυξης και διεύρυνσης των συμπληρωματικών παροχών.

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Ενιαίο σύστημα για όλους

Βάση ο νόμος 3863/2010 με τις αναγκαίες βελτιώσεις λόγω και της αλλαγής των μακροοικονομικών μεγεθών. Η κύρια σύνταξη είναι ενιαία και αποτελείται από το άθροισμα βασικής και αναλογικής .

Βασική σύνταξη ως αφετηρία για όλους τους συνταξιούχους – χωρίς εισοδηματικά κριτήρια.

Η σύνταξη προσαυξάνεται για κάθε έτος ασφάλισης πάνω από τη βασική.

Το σύστημα για την κύρια σύνταξη είναι αναδιανεμητικό και διανεμητικό προκαθορισμένων εισφορών και παροχών , με βασικό το στοιχείο της αλληλεγγύης μεταξύ των γενεών και ενιαίο για όλους ανεξάρτητα από το χρόνο υπαγωγής στην ασφάλιση.

Και φυσικά πρέπει να έχει και “ανταποδοτικότητα” για εκείνους που έχουν καταβάλλει περισσότερες εισφορές στο σύστημα.

Επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος εφαρμογής του νόμου 3863/2010 και επικαιροποίηση αναλογιστικών μελετών. Το χρονοδιάγραμμα για την μετάβαση από το παλαιό στο νέο σύστημα θα πρέπει να περιοριστεί, με βάση και τις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί.

Προτείνεται η ολοκλήρωση της εφαρμογής του νέου συστήματος μέχρι 31/12/2020 , αντί του 2035 που προέβλεπε ο νόμος 3863/2010. Έτσι θα οδηγηθούμε νωρίτερα στην ενοποίηση του συστήματος και στον έλεγχο της δαπάνης.

Για την επικουρική ασφάλιση η χρηματοδότηση είναι διμερής , από εργοδότη και εργαζόμενο και μονομερής για ελεύθερους επαγγελματίες .

Τα επικουρικά ταμεία καταβάλουν ανταποδοτικές συντάξεις με βάση το χρόνο ασφάλισης και τις καταβληθείσες εισφορές.

Η μετατροπή υφιστάμενων επικουρικών ταμείων σε επαγγελματικά ταμεία καθώς και η δημιουργία νέων, θα πρέπει να ενθαρρυνθεί με θεσμοθέτηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων για υπογραφή συμβάσεων στο συγκεκριμένο τομέα και δυνατότητα επιλογής του εργαζόμενου μεταξύ Επαγγελματικού Ταμείου και Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής ασφάλισης που λειτουργεί σήμερα ως ΕΤΕΑ.

ΕΚΑΣ

To επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης συνταξιούχων , γνωστό ως ΕΚΑΣ, υπήρξε ένας σημαντικός θεσμός αναδιανομής που φέρει τη σφραγίδα των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και για 15 χρόνια , οδήγησε σε σημαντική βελτίωση των εισοδημάτων για 400.000 χαμηλοσυνταξιούχους σε ετήσια βάση.

Οι Κυβερνητικοί σχεδιασμοί για κατάργηση του ΕΚΑΣ είναι απαράδεκτοι.

Το ΕΚΑΣ θα πρέπει να αναμορφωθεί ώστε να γίνει δικαιότερη κατανομή και να διατηρηθεί ως μηχανισμός διασφάλισης ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος για τους χαμηλοσυνταξιούχους.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Το δημόσιο συμμετέχει στη χρηματοδότηση του συστήματος σε ότι αφορά την κύρια ασφάλιση, στα πλαίσια της τριμερούς συμμετοχής για τα ταμεία μισθωτών και της διμερούς για τα ταμεία των ελεύθερων επαγγελματιών και των αγροτών.

Σε ότι αφορά την τρέχουσα περίοδο και τα οικονομικά προβλήματα των ταμείων τα οποία οφείλονται στη διατήρηση της ανεργίας σε υψηλά επίπεδα και της διάρκειας που είχε η ύφεση , μετά και τις πολιτικές εξελίξεις μέχρι σήμερα, θα πρέπει να αναζητήσουμε λύσεις έτσι ώστε να αποτρέψουμε την παραπέρα μείωση των συντάξεων

Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να εξεταστούν

Η δυνατότητα σύναψης δανείου 5-6 δις ευρώ από τα ίδια τα ταμεία με οποιοδήποτε χρηματοδοτικό φορέα της Ε.Ε. ή τραπεζικό φορέα , για το οποίο θα παρασχεθούν οι εγγυήσεις μέσα από την περιουσία τους και θα αποπληρωθεί μέσα στα επόμενα 20 χρόνια , όταν οι συνθήκες θα είναι ευνοϊκότερες σε σχέση με την ανάπτυξη και την απασχόληση

Η βελτίωση της εισπραξιμότητας των ταμείων που βρίσκεται σήμερα σε ορισμένα ταμεία στο 50%, με ενιαίο μηχανισμό ελέγχου και συνεχή και οργανωμένη ενημέρωση των ασφαλισμένων και των επιχειρήσεων για τις υποχρεώσεις και τις διευκολύνσεις πληρωμών.

Η βελτίωση της υφιστάμενης ρύθμισης των 100 δόσεων η οποία μπορεί ακόμη και να αυστηροποιηθεί για όσους αποδεδειγμένα έχουν και δεν πληρώνουν , αλλά ταυτόχρονα να διευκολύνει όσους καταβάλουν τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές, προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδα των ταμείων.

Εκτίμησή μας είναι ότι τα ταμεία κύριας ασφάλισης προκειμένου να αποφύγουν περαιτέρω μειώσεις στις συντάξεις από σήμερα και για τα επόμενα 4 χρόνια θα χρειαστούν πρόσθετους πόρους 2 δις ευρώ ετησίως, σύνολο 8 δις , τα οποία μπορούν να εξασφαλιστούν με τις ανωτέρω δράσεις.

Εισφορές

Είμαστε αντίθετοι στην αύξηση εισφορών είτε για τους εργοδότες γιατί θα υποστεί ένα ακόμη πλήγμα η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής επιχείρησης, είτε από τους εργαζόμενους γιατί θα σημαίνει μείωση μισθών.

Η μείωση των εισφορών δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς την ενίσχυση της εισπραξιμότητας γιατί θα οδηγούσε σε μείωση των εσόδων των ταμείων.

Στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να εξεταστεί η μείωση ή επιδότηση των εισφορών στοχευμένα με συγκεκριμένα κριτήρια και μέτρα όπως:

Την ενίσχυση της απασχόλησης για την οποία μπορεί να εφαρμοστεί και σχετική ρήτρα

Την έναρξη επαγγελματικής δραστηριότητας για νέους, οι οποίοι θα μπορούν για μια τριετία συνολικά να καταβάλουν εισφορές μόνο για περίθαλψη με δυνατότητα να αναγνωρίσουν το χρόνο αυτό για σύνταξη κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου.

Τη δημιουργία μιας κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας στην οποία θα μπορούν να εντάσσονται μικροεπαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε περιοχές κάτω των 1000 κατοίκων.

Το πιο κρίσιμο βέβαια ζήτημα παραμένει η πάταξη της Εισφοροδιαφυγής και η ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών των Ταμείων.

Ειδικά για τον ΟΓΑ

Η θέση μας είναι ότι το ταμείο των αγροτών θα πρέπει να παραμείνει αυτόνομο και να εφαρμοστεί η νομοθεσία σε σχέση με τη χρηματοδότησή του ,όπως προβλέπεται για τις υποχρεώσεις των ιδίων και του Κράτους. Επομένως είμαστε αντίθετοι στην κατάργηση της κρατικής συμμετοχής που αφορά την κύρια ασφάλιση των αγροτών.

Παράλληλα επιβάλλεται να ενισχυθεί η αυτοχρηματοδότηση του Ταμείου και για το σκοπό αυτό προτείνεται η γενίκευση της εφαρμογής του εργοσήμου που καθιερώσαμε το 2010, για όλους τους αγρεργάτες οι οποίοι θα πληρώνονται αποκλειστικά με εργόσημο με την προβλεπόμενη παρακράτηση της εισφοράς υπέρ ΟΓΑ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk