Σε συνέντευξη που είχε δώσει η Βαϊόλα Ντέιβις στην Ελεν Ντε Τζενέρις πέρυσι, ενώ είχε ξεκινήσει ο πρώτος κύκλος του «How to get away with murder», είχε αποκαλύψει πως όποτε πλησίαζε η προβολή ερωτικής σκηνής έβρισκε μία δικαιολογία για να στείλει τη μαμά της στο διπλανό δωμάτιο: «Ποτέ δεν ένιωσα βολικά γυρίζοντας τέτοιες σκηνές, ούτε θα μπορούσα να τις παρακολουθώ μαζί της». Εφέτος που οι ερωτικές σκηνές είναι ακόμη πιο τολμηρές, η διάσημη ηθοποιός έχει καταφύγει σε δραστικότερες λύσεις: «Κάθε φορά που πρόκειται να προβληθεί ένα επεισόδιο με πράγματα που δεν πρέπει να δει η μαμά μου, της δίνω χρήματα και τη στέλνω στο καζίνο, ποτέ δεν λέει όχι, ο τζόγος είναι το πάθος της».
Βεβαίως, η μαμά της Ντέιβις έχει πολύ πιο σοβαρούς λόγους για να σοκαριστεί με τον χαρακτήρα, τη δικηγόρο Αναλίζ Κίτινγκ, που ερμηνεύει η κόρη της: αν οι σκηνές όπου εκδηλώνεται η σχεδόν ζωώδης σεξουαλικότητά της μπορεί να την κάνουν να αισθανθεί άβολα, οι απερίγραπτες πράξεις της Βαϊόλα-Αναλίζ, ο τρόπος με τον οποίο ενορχηστρώνει τις παρανομίες και τα εγκλήματά της, η μαεστρία με την οποία χειραγωγεί τους πάντες κάνοντάς τους υποχείριά της, σίγουρα θα την κάνουν να τρομάξει. Αλλά και να νιώσει, την ίδια στιγμή, υπερήφανη που η κόρη της είναι τόσο καλή ηθοποιός ώστε καταφέρνει (με τη βοήθεια εμπνευσμένων σεναριογράφων – σκηνοθετών) το ακατόρθωτο: να ερμηνεύει την πιο σατανική γυναίκα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στην τηλεόραση και να μας κάνει όχι απλώς να μην την αντιπαθούμε, αλλά και να τη συμπαθούμε, να τη νοιαζόμαστε, να μη θέλουμε να πάθει κακό!
Γιατί ναι, περνώντας από παρανομία σε παρανομία και από έγκλημα σε έγκλημα, παρασύροντας στην προσωπική της Κόλαση (μια Κόλαση την οποία η ίδια δημιουργεί και ταΐζει με τύψεις και δάκρυα) τους δικούς της ανθρώπους, συγγενείς, φίλους, συνεργάτες, ακόμη και τους μαθητές της στη σχολή Νομικής όπου διδάσκει, η Αναλίζ Κίτινγκ αναδεικνύεται σε μια από τις πιο φρικτές γυναίκες που έχουμε δει στη μικρή οθόνη. Η Αλέξις της Τζόαν Κόλινς (από την ιστορική «Δυναστεία») με τις ίντριγκες και τα κολπάκια της μοιάζει χαρακτήρας ανάλαφρης κομεντί μπροστά στη σκοτεινή Αναλίζ. Αλλαξαν οι εποχές, έγιναν πιο βίαιες, μαζί τους άλλαξαν και οι από τηλεοράσεως μέγαιρες. Εγιναν πιο κακές, πιο σκληρές, πιο τρομακτικές.
Γιατί δεν είναι μόνο η Αναλίζ που μας κόβει το αίμα όποτε, βγαίνοντας μέσα από το σκοτάδι, λέει σε όποιον έχει (έχει;) την ανάγκη της «είμαι εδώ για να διορθώσω τα πράγματα». Είναι και η Κλερ Αντεργουντ (την υποδύεται η Ρόμπιν Ράιτ) στο «House of cards», μια σύγχρονη εκδοχή της Λαίδης Μακμπέθ, δίπλα στον μεταμοντέρνο Μακμπέθ του Κέβιν Σπέισι. Ο τέταρτος κύκλος της σειράς θα προβληθεί μέσα στο 2016. Τον Απρίλιο του 2016 θα κάνει πρεμιέρα και ο 6ος κύκλος του «Game of thrones», με την αρχετυπική κακιά Σέρσεϊ Λάνιστερ (την ερμηνεύει η Λένα Χίντεϊ) να επιστρέφει για να μας θυμίσει πόση κακία μπορεί να κρύβει η ομορφιά.
Παρά το χιούμορ με το οποίο προσπάθησαν να επενδύσουν και τις πιο τρομακτικές σκηνές του «True blood» οι δημιουργοί του, η Σάρα Νιούλιν (την ερμηνεύει η Αν Καμπ) παρέμεινε από την αρχή ως το τέλος η θηλυκή ενσάρκωση του Σατανά, μια έχιδνα που προσπαθούσε να κρυφτεί κάτω από το συντηρητικό και ατσαλάκωτο ντύσιμό της, πάντα έτοιμη όμως να σταλάξει το δηλητήριό της σε όποιον την πλησίαζε. Στα παιδιά που καλούνταν να διδάξει εκδήλωνε όλον τον σαδισμό της η γυμνάστρια του «Glee», ρόλος (κωμικός) με τον οποίο γνώρισε τη μεγαλύτερη επιτυχία της μέχρι σήμερα καριέρας της η Σου Σιλβέστερ. Η Τζέσικα Λανγκ και η Κάθι Μπέιτς συναγωνίζονταν η μία την άλλη σε κακία στο «American Horror Story: Coven», το φινάλε όμως το οποίου έστελνε βροντερό μήνυμα: ό,τι και αν γίνει, στο τέλος το καλό θα θριαμβεύσει. Πόσο όμως περίεργο… Ακόμη και τότε, τις κακές και τους κακούς (της τηλεοπτικής ψυχαγωγίας μας) θυμόμαστε και μνημονεύουμε. Γι’ αυτό όσα χρόνια και να πέρασαν από το τέλος της «Δυναστείας» η ογδοντάχρονη σήμερα Κόλινς παραμένει ταυτισμένη με τον ρόλο της Αλέξις Κάρινγκτον, όσο ξεπερασμένο και αν φαίνεται σήμερα το «Melrose Place» η Χίδερ Λόκλιαρ είναι πάντα η αμείλικτη Αμάντα Γούντγουορντ που εύκολα ξεχώρισε από τους συμπρωταγωνιστές της. Οσο για την Αναλίζ της Βαϊόλα Ντέιβις, πιθανώς σε μια μελλοντική λίστα με τις διαβολικές γυναίκες της τηλεοπτικής ψυχαγωγίας θα έχει εκτοπίσει όλες τις άλλες και θα βασιλεύει στην πρώτη θέση, αφού «nobody stops her!», όπως ψιθυρίζουν μεταξύ τους οι στενοί συνεργάτες της.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ