Την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε στους Μπάμπη Παπαπαναγιώτου και Άρη Ραβανό για την αξιολόγηση, τον έλεγχο των πλαστών πιστοποιητικών, τους μισθούς στο Δημόσιο, τις απολύσεις και τις δηλώσεις Γεωργιάδη.{{{ audio1 }}}
Για τους ελέγχους πιστοποιητικών στους δήμους και την άρνηση δημάρχων να συμμορφωθούν στην αποστολή στοιχείων
«Έχω τα στοιχεία από το ΑΣΕΠ και επιλέξαμε τους 10 δήμους με το μεγαλύτερο αριθμό μετατροπών συμβάσεων. Δεν υπάρχει κανένα πολιτικό κριτήριο. Υπάρχει ένα κίνημα δημάρχων που πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι αντιτάχθηκαν επί της αρχής σ’ αυτόν τον έλεγχο και ήταν ευρύτερο των πέντε δήμων που αρνήθηκαν τον έλεγχο και περιλαμβάνει και δήμους που δεν έχουν πάει ακόμη οι ελεγκτές. Ουσιαστικά, αυτό έγινε, με την απόλυτη πολιτική κάλυψη του ΣΥΡΙΖΑ.»
Για το ενδεχόμενο δικαστικής διένεξης, μετά την αποστολή των στοιχείων από τον ίδιο στον Άρειο Πάγο
«Αυτό δεν θα το κρίνω εγώ. Θα το κρίνει η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου. Οφείλω να το διαβιβάσω στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου που είναι πιο αρμόδια και δεν θέλω σε καμία περίπτωση να μιλήσω για λογαριασμό της.»
Για τις αιτιάσεις των αιρετών ότι αλλάζουν τα κριτήρια του Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση
«Δεν αλλάζουμε τα κριτήρια, γιατί το άκουσα και αυτό. Τα κριτήρια είναι τα ίδια, αλλά το ερώτημα είναι αν πληρούνταν τα κριτήρια με βάση τα οποία μετατράπηκαν οι συμβάσεις και μονιμοποιήθηκαν κάποιοι άνθρωποι. Αυτό θέλουμε να ελέγξουμε. Στο κάτω-κάτω, ποιος φοβάται αυτόν τον έλεγχο; Αν έγιναν παρατυπίες πριν από πέντε-έξι χρόνια, θα τις βάλουμε κάτω από το χαλί; Με ποιο τρόπο θα χτίσουμε σ’ αυτή τη χώρα ένα κράτος δικαίου; Πώς θα αποδείξουμε ότι αφήνουμε στην άκρη τις πελατειακές σχέσεις; Ο ΣΥΡΙΖΑ θα έπρεπε να είναι πρώτος σ’ αυτή τη λογική. Η κυρία Δούρου και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ θα έπρεπε να είναι πρώτοι σ’ αυτήν την προσπάθεια, υπερασπιστικοί. Να βάζουν πρώτοι τα στήθη τους μπροστά.
Δεν αλλάζει το Προεδρικό Διάταγμα (Παυλόπουλου). Ο τελικός κριτής του αν εμπίπτει ή όχι κάποιος στο ΠΔ είναι το ΑΣΕΠ. Αυτό που ερχόμαστε και λέμε εμείς είναι ότι ενδεχομένως το ΑΣΕΠ να παραπλανήθηκε, διότι εστάλησαν ψευδή στοιχεία. Και το ΑΣΕΠ θα ανακαλέσει τις μετατροπές των συμβάσεων. Έχει γίνει σε ορισμένες πρώτες περιπτώσεις, αλλά για να γίνει, πρέπει πρώτα να γίνει ο έλεγχος. Και ο έλεγχος γίνεται οριζόντια, από τις Διευθύνσεις Διοικητικού και για όλους τους υπαλλήλους. Δεν με ενδιαφέρει η συνδικαλιστική ιδιότητα κάποιου υπαλλήλου ούτε πρόκειται να επιλέξω τους συνδικαλιστές ή μη ή τους ξανθούς ή μελαχρινούς.
Με μια νομοθετική ρύθμιση που καταθέσαμε χθες στη Βουλή, θέλουμε να εξασφαλίσουμε ότι κανείς δεν θα μπορεί πια να μπει στο Δημόσιο με πλαστά πιστοποιητικά και θα υπάρχει αυτεπάγγελτος έλεγχος των δικαιολογητικών για να προσληφθεί κάποιος στο Δημόσιο. Δύσκολο είναι να γίνεται έλεγχος πριν την πρόσληψη; Και έχουμε και κάποιες ενδιαφέρουσες περιπτώσεις παραιτήσεων, οι οποίες δεν εξηγούνται, για κάποιες περιπτώσεις που διαπιστώνουμε στη συνέχεια ότι ήταν κάτοχοι πλαστών πτυχίων. Και τα ασφαλιστικά ταμεία και ο δημόσιος φορέας έχουν εκεί τη δυνατότητα να κινηθούν και πειθαρχικά και ποινικά κατά του υπαλλήλου που τους εξαπάτησε. Βεβαίως (και με επιστροφή χρημάτων από τους μισθούς).»
Για την αξιολόγηση στο Δημόσιο
«Η αξιολόγηση από τη φύση της ενέχει, με βάση μια κλίμακα, στοιχεία συγκριτικότητας. Κατ’ αρχάς, δίνει τη δυνατότητα στους διευθυντές να επιμερίσουν τα ποσοστά της αξιολόγησης με βάση την απόδοση μιας οργανικής μονάδας. Υπάρχει μια κάποια ευελιξία στο σύστημα. Έπρεπε να σπάσουμε το απόστημα μιας αξιολόγησης που έδινε σε όλους άριστα. Από εκεί και πέρα, έχουμε πει ότι είναι ένα μεταβατικό σύστημα που έχει σκοπό να εισάγει στη Δημόσια Διοίκηση μια κουλτούρα ότι δεν είμαστε όλοι ίσοι και έχουμε πει ότι θα φέρουμε έως το τέλος του χρόνου το πλήρως αναμορφωμένο σύστημα αξιολόγησης, γιατί δεν φέραμε ένα καινούργιο σύστημα αξιολόγησης, αλλά βάλαμε μία κλίμακα στην αξιολόγηση. Βεβαίως θα την ξαναδούμε. Και την κλίμακα και τη βαθμολόγηση. Μπορεί να ξεφύγουμε από την αριθμητική λογική και να πάμε σε μια τελείως διαφορετική λογική βαθμολόγησης.»
Για το ενδεχόμενο νέων απολύσεων στο Δημόσιο
Δεν υπάρχουν άλλοι ποσοτικοί στόχοι απολύσεων από το 2014 και μετά. Οι απολύσεις έως το τέλος του 2014 θα προχωρήσουν όπως έχουμε συμφωνήσει. Αλλά δεν συνδέονται σε καμία περίπτωση με την αξιολόγηση.
Για τα σενάρια περί χαμηλότερου εισαγωγικού μισθού για τους νεοπροσλαμβανόμενους
«Μία από τις σκέψεις που κάνουμε είναι η αποσυμπίεση του μισθολογίου. Η ελληνική Δημόσια Διοίκηση έχει το πιο συμπιεσμένο μισθολόγιο. Η διαφορά δηλαδή μεταξύ του εισαγωγικού και του καταληκτικού μισθού είναι πάρα πολύ μικρή. Αυτό δίνει λίγα κίνητρα σε κάποιον να προχωρήσει πραγματικά μέσα στη Δημόσια Διοίκηση. Έτσι, μία από τις σκέψεις που κάνουμε, είναι η αποσυμπίεση του μισθολογίου, ενδεχομένως με έναν χαμηλότερο εισαγωγικό μισθό μόνο για τους νεοπροσλαμβανόμενους, υπό την προϋπόθεση της σύνδεσης με μια πραγματική διετή δοκιμαστική περίοδο. Υπάρχουν εκεί κάποιες εσωτερικές διαφωνίες που πρέπει να συζητηθούν. Υπάρχει π.χ. η διαφωνία αν πρέπει να συνοδεύεται αυτό από κατώτερο μισθό. Η όποια παρέμβαση πρέπει να είναι μισθολογικά ουδέτερη. Άρα, πρέπει ό,τι κόψουμε, να το δώσουμε κάπου αλλού. Υπάρχει λοιπόν μια εσωτερική διαφωνία με τον κυβερνητικό εταίρο, αλλά γι’ αυτό είμαστε εδώ, όχι για να συμφωνούμε σε όλα. Είμαστε διαφορετικά κόμματα και γι’ αυτό συζητάμε, για να βρίσκουμε κοινά αποδεκτές λύσεις. Τα εν οίκω μη εν δήμω.»
Για τις δηλώσεις Γεωργιάδη
«Ότι θα υπάρχουν ενδεχόμενες επιπτώσεις στη λειτουργία της οικονομίας και του τραπεζικού συστήματος από μία εκλογή ΣΥΡΙΖΑ είναι πιθανό, όταν υπάρχουν σκέψεις για περαιτέρω πλήρη κρατικοποίηση τραπεζών ή για έναν άλλο ρόλο του ΤΧΣ. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να το αποκλείσει κανείς. Αλλά το να θέλει να πάρει τα λεφτά του κάποιος και να φύγει, που είναι δικαίωμά του, καλό είναι να μην το λέει.»
Για τα 40 χρόνια της Ν.Δ.
«Δεν αδικεί λίγο την ιστορία της παράταξης όλη αυτή η συζήτηση; Το αν δηλαδή θα γυρίσει το ένα ή το άλλο στέλεχος; Το σημαντικό για την παράταξη είναι το πώς θα πορευθεί από εδώ και στο εξής, στο μέλλον. Τι πολιτικές θα προτάξει και ποια δυναμικά στρώματα της κοινωνίας θα εκφράσει. Αυτό δεν είναι θέμα προσώπων, αλλά ζήτημα πολιτικών. Κάθε επέτειος είναι ευκαιρία για να γίνονται τέτοιες συζητήσεις, διότι οι επέτειοι έχουν διττό ρόλο. Είναι για να αναπολούμε το παρελθόν μας και αυτό έχει μια ιδιαίτερη αξία για τη Ν.Δ., διότι η ιστορία της είναι ανεξίτηλη στη σύγχρονη ιστορία της χώρας, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να σχεδιάζουμε και το μέλλον.»



