Οι μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες πλοίων στον κόσμο συνεχίζουν τα σχέδια συνεργασιών και συγχωνεύσεων, επισημαίνει η εταιρεία ΕΥ στη μηνιαία ανασκόπησή της για τη ναυλαγορά. Σύμφωνα με τους αναλυτές της ΕΥ, «μετά την απόρριψη της συμμαχίας P3 από το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου τον Ιούνιο, ως αποτέλεσμα της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, οι δύο κορυφαίες εταιρείες Maersk και MSC προχώρησαν στον σχηματισμό νέας συμμαχίας, της Μ2, την οποία χαρακτήρισαν μια τυπική συμφωνία ανταλλαγής και κοινής χρήσης πλοίων με σκοπό τη μείωση των εξόδων και όχι την ενοποίηση του στόλου, όπως εμπίπτει στην αντιμονοπωλιακή νομοθεσία».
Διαπραγματεύσεις για πιθανή συγχώνευση με παγκόσμιες συμμαχίες επιδιώκει και ο ισραηλινός μεταφορέας ZIM, ενώ η ναυτιλιακή εταιρεία Hamburg Sud ανακοίνωσε την αγορά της χιλιανής ναυτιλιακής εταιρείας CCNI στα τέλη του 2014 σε μια προσπάθεια να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς της και στη γραμμή από και προς τη Νότια Αμερική.
Η Star Bulk Carriers ανακοίνωσε την εξαγορά 34 φορτηγών πλοίων της Excel Maritime προς 635 εκατ. δολάρια μεγεθύνοντας τον στόλο της σε συνέχεια της απόκτησης 15 πλοίων και 26 σε κατασκευή της Oceanbulk στα μέσα Ιουνίου.
Η εγκατεστημένη στις ΗΠΑ Overseas Shipholding Group (OSG) ανακοίνωσε την αναβίωσή της από το καθεστώς χρεοκοπίας, αναδιοργάνωσης και δικαστικής προστασίας από τους δανειστές της (Chapter 11). Η ανασυσταθείσα εταιρεία (OSG Shipmanagement Inc.) διαχειρίζεται στόλο 4 LNG και 85 δεξαμενοπλοίων (περιλαμβανομένων και 24 πλοίων υπό την αμερικανική σημαία).
Στον αντίποδα, η εγκατεστημένη στις ΗΠΑ Eagle Bulk Shipping, ιδιοκτήτρια 45 πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, εισήλθε κατόπιν προσυνεννόησης με τους δανειστές της σε καθεστώς χρεοκοπίας, αναδιοργάνωσης και δικαστικής προστασίας από τους δανειστές (Chapter 11).
Οσον αφορά τη ναυλαγορά, τα ημερήσια έσοδα από τη μεταφορά φορτίων για τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC αλλά και για τα δεξαμενόπλοια τύπου Aframax παρουσίασαν σημαντική αύξηση της τάξεως του 72% τον Ιούλιο λόγω της απόσυρσης πλοίων στον κόλπο της Μέσης Ανατολής.
Στον αντίποδα οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη γραμμή Ασία – Βόρεια Ευρώπη μειώθηκαν σημαντικά τον Αύγουστο. Η πτωτική τάση εκτιμάται από την ΕΥ ότι είναι πιθανόν να συνεχιστεί και τις επόμενες εβδομάδες.
Η ΕΥ κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στον χώρο των ελεγκτικών, φορολογικών, χρηματοοικονομικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ