Μεγάλη επισκεψιμότητα, υψηλούς τζίρους και ελάχιστους κενούς χώρους διαθέτουν τα μεγάλα και οργανωμένα εμπορικά κέντρα της Ελλάδας δείχνοντας ότι αντέχουν στην κρίση. Οι καταναλωτές φαίνεται ότι προτιμούν τα εμπορικά κέντρα της τελευταίας δεκαετίας, τα οποία έχουν συγκεντρωμένα καταστήματα, φίρμες και διάφορες παροχές, όπως πάρκινγκ, εστιατόρια, παιδότοπους κ.τ.λ. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, τα malls σε σύγκριση με τις παραδοσιακές εμπορικές πιάτσες επηρεάστηκαν λιγότερο από τη συρρίκνωση της καταναλωτικής δαπάνης, που αγγίζει από το 2009 το 40%.
Βέβαια από το 2014 όλα τα καταστήματα, τουλάχιστον αυτά που επιβίωσαν, εμφανίζουν σημάδια ανάκαμψης, αφού η ψυχολογία και η καταναλωτική δύναμη φαίνεται να έχουν αυξηθεί και το επόμενο έτος, σύμφωνα με επιχειρηματίες του λιανεμπορίου, αναμένεται να υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη σταθεροποίηση και αύξηση πωλήσεων. Ειδικά τα εμπορικά κέντρα και δη το Mall, το Golden Hall και το Mediterranean Cosmos που διαχειρίζεται η LAMDA Development εμφάνισαν ανοδικές πωλήσεις τους τελευταίους 14 μήνες, ενώ το πεντάμηνο του 2014 σημείωσαν αύξηση 11%. Και τα πολυκαταστήματα Αttica σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είχαν αυξημένες πωλήσεις 9% στο εξάμηνο του 2014.
Η θετική τάση και η αντοχή των εμπορικών κέντρων είχε αρχίσει να φαίνεται και από την αρχή του 2014. Η κερδοφορία EBITDA των τριών εμπορικών κέντρων, Mall, Golden Hall και Mediterranean Cosmos, κινήθηκε ανοδικά το πρώτο τρίμηνο 2014 παρουσιάζοντας αύξηση 4% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο και ανήλθε στα 9,8 εκατ. ευρώ. Ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων παρουσίασε αύξηση 8% το πρώτο τρίμηνο του 2014 και 6% το δεύτερο εξάμηνο του 2013. Η συνολική επισκεψιμότητα των εμπορικών κέντρων κατά τις ίδιες χρονικές περιόδους παρουσίασε επίσης αύξηση κατά 3% και 1,5% αντίστοιχα. Η μέση πληρότητα των εμπορικών κέντρων της LAMDA εξακολουθεί να ξεπερνά το 98% και παρατηρείται αύξηση της ζήτησης για μισθώσεις.
Σύμφωνα με στελέχη της LAMDA, η θετική διαφοροποίηση της δραστηριότητας των εμπορικών κέντρων από την υπόλοιπη αγορά λιανικής συνεχίζεται καθώς αποτελούν σημεία αναφοράς και αποδοχής από το καταναλωτικό κοινό. Οι έμποροι λιανικής συνεχίζουν να έχουν μεγάλη υποστήριξη σε ενέργειες μάρκετινγκ και επικοινωνίας, καθώς και εξασφαλισμένη μεγάλη επισκεψιμότητα, όπως αποδεικνύει η ως σήμερα πορεία.

HeliosPlus