Είκοσι επτά νέοι επιστήμονες οι οποίοι εργάζονται στην εταιρεία αεροναυπηγικής ALTHOM Engineering ΕΠΕ στην Πάτρα ετοιμάζονται να αναλάβουν τη σχεδίαση των τεχνικών εγχειριδίων για επιλεγμένα τμήματα του νέου Airbus A350.
Πρόκειται για το πρώτο σημαντικό διεθνές συμβόλαιο που αναλαμβάνει η θυγατρική της ΑLTHOM GmbH, την οποία ίδρυσε στα τέλη του 2012 ο έλληνας επιχειρηματίας και μηχανικός από το Αμβούργο κ. Αλκιβιάδης Θωμάς.
«Η ομάδα μας στην Πάτρα μεγάλωσε, μετακομίσαμε σε νέο χώρο με πολλαπλάσιο εμβαδόν και πλέον θα είμαστε 27 άτομα –στην πλειονότητά τους μηχανικοί –από εννέα πέρυσι» σημειώνει ο κ. Θωμάς μιλώντας προς «Το Βήμα».
Η πρώτη μεγάλη δουλειά της ALTHOM προέκυψε έπειτα από την ανάθεση στη μητρική της ΑLTHOM GmbH της ανάπτυξης διαφόρων τεχνικών εγχειριδίων για το Airbus Α350. Η εταιρεία από το Αμβούργο ξεκινά να παραδίδει στην Airbus τον Σεπτέμβριο.
Η μονάδα της Πάτρας θα αναλάβει τη δημιουργία δύο εγχειριδίων. Το πρώτο αφορά τη συντήρηση του αεροσκάφους (maintenance manual) και το δεύτερο τον αναλυτικό κατάλογο των εξαρτημάτων, γνωστότερο ως IPD (Illustrated Parts Description). Η συγγραφή των εγχειριδίων των αεροσκαφών δεν είναι κάτι απλό. Πρόκειται για ιδιαίτερα δύσκολη και πολυσύνθετη διαδικασία, η οποία συνεπάγεται την «ακτινογραφία» του αεροπλάνου. Κάθε manual γράφεται για κάθε αεροσκάφος ξεχωριστά και με την ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταφορτώνεται σε ειδική βάση δεδομένων.
Ο κ. Θωμάς εργάζεται στην αεροναυπηγική από το 1988, διετέλεσε υψηλόβαθμο στέλεχος σε πολυάριθμα πρότζεκτ της Airbus και ανέκαθεν ήθελε να επενδύσει στην Ελλάδα, την οποία άφησε στα εννέα του χρόνια, όταν το 1970 ακολούθησε τον μετανάστη πατέρα του στη Γερμανία και άφησε πίσω του το χωριό του, τον Αγιο Βλάσιο Ηγουμενίτσας. Το 2010 ίδρυσε την ALTHOM στο Αμβούργο.
Η ALTHOM συνεργάζεται με την Airbus στο συγκεκριμένο πρότζεκτ ως υπεργολάβος της Rheinmetall, η οποία έχει αναλάβει για λογαριασμό της αεροδιαστημικής εταιρείας μέρος του έργου του A350.
Η ALTHOM έχει εμπειρία στον συγκεκριμένο τομέα και συνεργάζεται με την αεροδιαστημική βιομηχανία σε διεθνές επίπεδο εκτελώντας σχετικό έργο στη Γερμανία, στην Πολωνία και στην Ινδία. Το 2013 είχε τζίρο 6,3 εκατ. ευρώ ενώ το 2012 5,7 εκατ. ευρώ.
Οπως λέει, η εταιρεία δημιουργεί τα σχέδια και όλη την τεχνική τεκμηρίωση για τα υποσυστήματα των αεροσκαφών και όχι μόνο, γνώση η οποία στη συνέχεια περνάει στα τεχνικά τους εγχειρίδια και αποτελεί μια δουλειά που γίνεται από ελάχιστες εταιρείες στην Ευρώπη. Το μεγαλύτερο μερίδιο παραγγελιών, όπως λέει, αφορά πρωτίστως την Πολιτική Αεροπορία, αν και σιγά-σιγά η εταιρεία εισέρχεται και στο στρατιωτικό κομμάτι.
Ο κ. Θωμάς επέλεξε την περιοχή του Επιστημονικού Πάρκου της Πάτρας καθώς πιστεύει ότι το πανεπιστήμιο της πόλης θα παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό και θα συνεργάζεται με την εταιρεία. Αλλωστε κατέληξε εκεί έπειτα από προσεκτικό «φιλτράρισμα» πανεπιστημιακών τμημάτων της Ελλάδας αλλά και έπειτα από την προτροπή ελλήνων επιστημόνων της Γερμανίας.
Ο ιδρυτής της ALTHOM είναι πεπεισμένος για την επιτυχία του εγχειρήματος καθώς πιστεύει ότι «αφού μπορούν να τα κάνουν οι Ιταλοί και οι Γερμανοί μπορούμε κι εμείς». «Χρειάζεται καλή οργάνωση και πίστη στο όραμα. Και φυσικά ένα καλό business plan, διότι στο τέλος οι αριθμοί πρέπει να είναι σωστοί» τονίζει μιλώντας για το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης των μηχανικών στη χώρα μας.
«Το πιο δύσκολο είναι η καλή φήμη που έχουμε χάσει ως χώρα στο εξωτερικό» εξηγεί ο κ. Θωμάς και τονίζει ότι η χώρα μας θα πρέπει να ακολουθήσει την εμπειρία χωρών όπως η Πολωνία ή η Τουρκία που προσπάθησαν σκληρά και κατάφεραν να δημιουργήσουν μια βιομηχανική βάση.
Το Airbus A350 XWB θα είναι η ευρωπαϊκή απάντηση στο αμερικανικό Boeing 787 «Dreamliner». Η πρώτη δοκιμαστική πτήση ολοκληρώθηκε με επιτυχία το καλοκαίρι του 2013 έπειτα από χρόνια έρευνας και ανάπτυξης.
Ηδη η Airbus καταγράφει 812 παραγγελίες από 39 πελάτες σε όλον τον κόσμο.
Οι τιμές είναι ιλιγγιώδεις. Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της Airbus τον Ιανουάριο του 2013, το μοντέλο A350-800 είχε μέση τιμή 254,3 εκατ. δολάρια, το μοντέλο A350-900 κόστιζε κατά μέσον όρο 287,7 εκατ. δολάρια και το μεγαλύτερο A350-1000 περί τα 332,1 εκατ. δολάρια.
Οι καλύτεροι πελάτες του πολυαναμενόμενου αεροσκάφους έρχονται μέχρι στιγμής από τον Περσικό Κόλπο. Η Qatar έχει παραγγείλει 80 κομμάτια και η Etihad 62.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ