Διευκρινίσεις δόθηκαν από το υπουργείο Παιδείας για τα θέματα βαθμολόγησης των εξετάσεων στο Λύκειο καθώς πολλά σχολεία χρησιμοποίησαν εφέτος λανθασμένα στοιχεία και βαθμολόγησαν με διαφορετικό τρόπο τα γραπτά των μαθητών που έδωσαν προαγωγικές εξετάσεις. Το θέμα δεν σχετίζεται ωστόσο με τις εξετάσεις στην Α΄τάξη του Λυκείου και την Τράπεζα Θεμάτων, για την πρώτη εφαρμογή της οποίας θα γίνει ελεγχος και σύγκριση των περυσιονών και των εφετινών στοιχείων.
Κύκλοι του γραφείου του υφυπουργού Παιδείας κ. Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου διευκρίνιζαν σήμερα τα εξής:
Σύμφωνα με τον νόμο 4186/2013 και το Προεδρικό Διάταγμα 68/2014 που εκδόθηκε τον Απρίλιο του 2014 καθορίζεται ο τρόπος προαγωγής και της βαθμολόγησης των μαθητών.
Ωστόσο, σήμερα, η βαθμολόγηση μπορεί να γίνει έχοντας πάντα υπόψη τα προαναφερόμενα ή με τη διαδικασία υπολογισμού της βαθμολογίας με τον παραδοσιακό τρόπο ή με τη χρήση του προγράμματος myschool που επιβλέπεται από την ομάδα τεχνικής υποστήριξης «Διόφαντος».
Ορισμένα σχολεία που επέλεξαν την εξαγωγή των αποτελεσμάτων με το δεύτερο τρόπο διαπίστωσαν ότι τα αποτελέσματα που έβγαλαν δεν ήταν σωστά, γεγονός που οφειλόταν σε τεχνικό πρόβλημα του αλγορίθμου που είχε ετοιμάσει η ομάδα υποστήριξης.
Μόλις η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ενημερώθηκε δόθηκε άμεσα εντολή για διόρθωση του αλγορίθμου και ενημερώθηκαν οι διευθύνσεις που χρησιμοποίησαν αυτή τη διαδικασία να επανεκδώσουν τα αποτελέσματα.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές του υπουργείου Παιδείας:
– Στα γλωσσικά μαθήματα (Γλώσσα, Λογοτεχνία, Αρχαία) ο βαθμός προαγωγής είναι τουλάχιστον 10 στο καθένα.
– Στα Μαθηματικά (Άλγεβρα, Γεωμετρία) ο βαθμός προαγωγής είναι τουλάχιστον 10 στο καθένα.
– Στα μαθήματα Φυσικών Επιστημών (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) προϋπόθεση προαγωγής είναι ο Μέσος Όρος (Μ.Ο) πάνω από 8.