Μειώθηκαν τα έσοδα της Vodafone στην Ελλάδα

Η ύφεση, ο έντονος ανταγωνισμός και η μείωση των τελών τερματισμού κλήσεων κλόνισαν τα έσοδα της Vodafone στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2013, που παρουσίασε την Τρίτη ο όμιλος στο Λονδίνο.

Η ύφεση, ο έντονος ανταγωνισμός και η μείωση των τελών τερματισμού κλήσεων κλόνισαν τα έσοδα της Vodafone στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2013, που παρουσίασε την Τρίτη ο όμιλος στο Λονδίνο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 597 εκατ. στερλίνες έναντι 742 εκατ. στερλινών.
Μάλιστα, εάν ληφθεί υπόψη η ισοτιμία ευρώ – στερλίνας που χρησιμοποίησε ως παραδοχή η Vodafone (1,19 ευρώ για το 2013 και 1,23 ευρώ για το 2012), τότε ο κύκλος εργασιών της εν Ελλάδι μειώθηκε κατά 22%, διαμορφώμενος στα 710,4 εκατ. ευρώ, αντί 912,6 εκατ. ευρώ, το προηγούμενο έτος.
Αντίστοιχη πορεία ακολούθησαν και τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA), μειωμένα κατά 165 εκατ. στερλίνες, αντί 201 εκατ. στερλινών (μετά την μετατροπή) και διαμορφούμενα σε 196,3 εκατ. ευρώ για το 2013, αντί 247,2 εκατ. ευρώ το 2012 (-20,6%).
Έτσι, τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 54 εκατ. στερλίνες (αντί 78 εκατ. το 2012) ή στα 64,3 εκατ. ευρώ (αντί 95,9 εκατ. ευρώ). Ωστόσο, σύμφωνα με τα ίδια αποτελέσματα, οι επενδύσεις αυξήθηκαν σε 71 εκατ. στερλίνες (αντί 66 εκατ. το 2012 ) ή αλλιώς 84,5 εκατ. ευρώ (έναντι 81,2 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος).
Οι πελάτες της Vodafone Ελλάδος αυξήθηκαν κατά 23.000 στο τελευταίο τρίμηνο οικονομικού έτους του ομίλου και ανήλθαν σε 4,899 εκατ. στο τέλος Μαρτίου του 2014.
Το μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη (ARPU) μειώθηκε σε 9,5 ευρώ, αντί 11,5 ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Στα συμβόλαια έπεσε στα 23,5 ευρώ (από 26,3 ευρώ), ενώ στην καρτοκινητή στα 3 ευρώ (από 3,6 ευρώ).
Πάντως, η ζήτηση για data βαίνει αυξανόμενη, καθώς η χρήση τους έφθασε τα 1,156 δισ. MB, στο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2014, αντί 803 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Μάλιστα, πλέον το 55,9% των συνδέσεων διαθέτει υπηρεσία δεδομένων, αντί 52%) το 2012. Η διείσδυση smartphones αυξήθηκε στην πελατειακή βάση σε 24,5% από 21,8%.
Επίσης, οι πελάτες της εταιρίες «κατανάλωσαν» 2,371 δισ. λεπτά ομιλίας στο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2014, έναντι 2,134 δισ. λεπτών την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Πάντως, τα SMS μειώθηκαν σε 300 εκατ. μηνύματα το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2014, αντί 329 εκατ. το 2012.
Πάντως, σε επίπεδο ομίλου, παρόλο που η αύξηση των εσόδων ήταν μικρή (0,8%) τα κέρδη ήταν τεράστια και έφτασαν τα 59,42 δισ. στερλίνες, χάρη στην πώληση της Verizon στην Αμερική.
Στο μεταξύ, ο όμιλος επιβεβαιώσε το ενδιαφέρον του για περισσότερες εξαγορές στην Ευρώπη, όπου ήδη έχει αγοράσει τους τηλεοπτικούς παρόχους Kabel Deutschland (Γερμανία) και Ono (Ισπανία), επιδιώκωντας «τετραπλές» υπηρεσίες σταθερής, κινητής, ίντερνετ και τηλεόρασης.
Ωστόσο, όπως τόνισε η διοίκησή του, αυτό θα προχωρήσει εάν οι τιμές είναι εύλογες. Σημειωτέον ότι στην χώρα μας, η Vodafone βρίσκεται κοντά στην εξαγορά της hol, ενώ έχει πατήσει «πόδι» και στην Forthnet.
Πάντως, σύμφωνα με έρευνα της GfK στην αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, οι τηλεπικοινωνίες δεν πηγαίνουν καλά. «Η εντυπωσιακή άνοδος των προηγούμενων ετών για τα έξυπνα τηλέφωνα έχει αναστραφεί, καθώς η αγορά έχει εισέλθει στην φάση του κορεσμού και η μέση τιμή έχει πέσει σημαντικά. Μάλιστα, είναι το πρώτο τρίμηνο που καταγράφεται διψήφια πτώση στα smartphones» αναφέρεται.
«Τα απλά κινητά τηλέφωνα συνεχίζουν την καθοδική τους πορεία με -40% συγκριτικά με πέρυσι. Η μόνη ‘πράσινη’ κατηγορία στις τηλεπικοινωνίες είναι τα ακουστικά τηλεφώνου. Η εξέλιξη αυτή είναι απόρροια συνδυασμού ζήτησης και προσφοράς, με τα αξεσουάρ τηλεφωνίας να ανεβαίνουν στο μέλλον γενικά» καταλήγει.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk