Οι φίρμες αντέχουν στην κρίση

Οι καλές επώνυμες φίρμες πουλάνε ακόμη και στην κρίση, καθώς στους έλληνες καταναλωτές αρέσει περισσότερο να εκφράζονται μέσα από τις μάρκες των προϊόντων που καταναλώνουν, διότι πιστεύουν ότι υποδηλώνουν τις προσωπικές τους αξίες και τους προσδιορίζουν.

Οι καλές επώνυμες φίρμες πουλάνε ακόμη και στην κρίση, καθώς στους έλληνες καταναλωτές αρέσει περισσότερο να εκφράζονται μέσα από τις μάρκες των προϊόντων που καταναλώνουν, διότι πιστεύουν ότι υποδηλώνουν τις προσωπικές τους αξίες και τους προσδιορίζουν.

Μάλιστα οι καλές επώνυμες φίρμες ένδυσης και υπόδησης άντεξαν περισσότερο στην κρίση σε σχέση με ανώνυμα ρούχα, καθώς κατέγραψαν μικρότερη πτώση πωλήσεων.
Γι’ αυτό άλλωστε και οι επιχειρηματίες συνεχίζουν να ερευνούν την εκπροσώπηση νέων φιρμών ρούχων και άλλων προϊόντων στην Ελλάδα, καθώς φαίνεται ότι οι καλές μάρκες επηρεάστηκαν και αυτές τα τελευταία τέσσερα χρόνια στη χώρα μας, αλλά σε μικρό βαθμό, ενώ εφέτος η αγορά συνολικά φαίνεται ότι ανακάμπτει.
Παραμένουν πιστοί


Περίπου το 50% των ελλήνων καταναλωτών θεωρεί ότι οι μάρκες που υπάρχουν για αρκετό καιρό στην αγορά είναι και οι καλύτερες, ενώ το 45% δηλώνει πως αν ανταμειφθεί από το προϊόν που αγοράζει παραμένει πιστό σε αυτό, με πάνω από το 40% να το προωθεί σε φίλους και γνωστούς, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας The Boston Consulting Group (BCG).
Οπως ανέφερε ο διευθυντής μάρκετινγκ του ομίλου μόδας και ομορφιάς Notos Com κ. Νίκος Αηδίνης, «οι έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν επώνυμα ρούχα γιατί τους προσφέρουν εμπιστοσύνη, ενώ παίζει ρόλο και η επιβεβαίωση στην κοινωνία ότι αυτό που φοράνε είναι καλό». Πάντως, όπως συνεχίζει ο ίδιος, «στην Ελλάδα της κρίσης επιβιώνουν οι μάρκες που έχουν χτίσει το όνομά τους και ακολουθούν τη μόδα, ενώ παράλληλα υπάρχει ποιότητα που δικαιολογεί την τιμή τους. Σε γενικές γραμμές οι μάρκες που δεν είναι γνωστές επηρεάζονται περισσότερο στην Ελλάδα την εποχή των δυσκολιών, ενώ έδαφος κερδίζουν οι αλυσίδες προσιτής ένδυσης (fast fashion)».
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι το 2014 παρατηρήθηκε σε όλη την αγορά φρενάρισμα της πτώσης και αναμένεται ανάκαμψη, διότι, πέραν της θετικότερης ψυχολογίας και των καλύτερων μηνυμάτων από την οικονομία, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις και οι ανοιχτές Κυριακές συμβάλλουν θετικά.
Οικονομικά αλλά επώνυμα


Για τις επώνυμες φίρμες ρούχων και την πορεία τους στην Ελλάδα, ο διευθύνων σύμβουλος των πολυκαταστημάτων Attica κ. Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος ανέφερε ότι και οι ακριβές επώνυμες φίρμες έχουν σημειώσει πτώση πωλήσεων, ενώ οι Ελληνες ψάχνουν και αγοράζουν πιο οικονομικά αλλά επώνυμα ρούχα.
Μάλιστα οι πολύ ακριβές μάρκες σημείωσαν μικρότερη πτώση σε σχέση με τις λιγότερο ακριβές, όπως τόνισαν στελέχη της Lamda Development, που διαχειρίζεται τα εμπορικά κέντρα Mall, Golden Hall και Mediterranean Cosmos, αλλά οι μεγάλοι κερδισμένοι στα χρόνια της κρίσης ήταν και εξακολουθούν να είναι τα γνωστά, προσιτά ρούχα, όπως ZARA και H&M.
Το γεγονός πάντως ότι οι καλές, επώνυμες μάρκες κρατήθηκαν και σε δύσκολες συνθήκες στη χώρα μας, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, οφείλεται στο ότι οι Ελληνες προτιμούν φίρμες που εμπιστεύονται για την ποιότητα αλλά και λόγω της ένδειξης του κοινωνικού status που υπάρχει, κυρίως στις μεσογειακές χώρες, μέσω των επώνυμων προϊόντων.
Παράλληλα, η διάθεση και η ευεξία των ελλήνων καταναλωτών, και όχι μόνο, μπορεί να επηρεαστεί θετικά όταν περιστοιχίζονται από καλοσχεδιασμένα αντικείμενα καθημερινής χρήσης, ακριβώς όπως συμβαίνει όταν κοιτάνε και ένα έργο τέχνης ή όταν ασκούνται, όπως προκύπτει από παγκόσμια έρευνα που εκπονήθηκε για λογαριασμό της HTC, εταιρείας κατασκευής συσκευών κινητής τηλεφωνίας. Αυτό αποδεικνύεται από την ανταπόκριση των καταναλωτών παγκοσμίως και στην Ελλάδα για τα smartphone που διακρίνονται για τον σχεδιασμό τους, καθώς και για άλλα προϊόντα, όπως ρούχα και υπολογιστές.
Θετικά συναισθήματα


Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, οι καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα καλά σχεδιασμένα προϊόντα που φέρουν την υπογραφή μιας επώνυμης φίρμας, κάτι που αποδεικνύεται από σχετικές έρευνες αλλά και τα ικανοποιητικά μεγέθη πολυκαταστημάτων με επώνυμα ρούχα.
Σύμφωνα με την έρευνα τα καλοσχεδιασμένα αντικείμενα που είναι και όμορφα και λειτουργικά προκαλούν θετικά συναισθήματα όπως η ηρεμία και η ικανοποίηση, μειώνοντας τα αρνητικά συναισθήματα όπως ο θυμός και η ενόχληση κατά σχεδόν ένα τρίτο (29%).
Τα αμιγώς λειτουργικά αντικείμενα που δεν είναι όμορφα αυξάνουν τα αρνητικά συναισθήματα όπως η κατήφεια και η κατάθλιψη κατά 23%. Η κακή λειτουργικότητα λειτουργεί ανασταλτικά για τη δημιουργικότητα, κάνοντας 45% πιο δύσκολο να είναι κάποιος δημιουργικός.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk