Βαφτίζουν τους υδραυλικούς και τους ηλεκτρολόγους των δημοσίων νοσοκομείων οδηγούς αυτοκινήτων προκειμένου να μεταφέρουν φάρμακα και τρόφιμα στους νοσηλευόμενους ασθενείς. Απαραίτητη προϋπόθεση, να διαθέτουν άδεια οδήγησης. Οι εργαζόμενοι στην τεχνική υπηρεσία των νοσοκομείων είναι αυτοί που καλούνται πλέον να καλύψουν τα σημαντικά κενά που προέκυψαν μετά τις 8 Απριλίου, οπότε τέθηκαν σε διαθεσιμότητα οι επαγγελματίες οδηγοί των Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων.
Από την εξέλιξη αυτή πρόβλημα αντιμετωπίζει το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής (ΨΝΑ), αφού διαθέτει περισσότερες από 100 εξωτερικές δομές, δηλαδή ξενώνες και διαμερίσματα. Ως τώρα το ΨΝΑ διέθετε 20 οδηγούς. Η δουλειά τους ήταν να μεταφέρουν φάρμακα και τρόφιμα. Ηταν επίσης υπεύθυνοι για τις μετακινήσεις των ασθενών, τόσο τις εσωτερικές (εντός του νοσοκομείου), όσο και τις εξωτερικές (προκειμένου να υποβληθούν σε ιατρικές εξετάσεις). Τα δρομολόγια είχαν χωριστεί σε τέσσερις τομείς και κάλυπταν πολλές περιοχές της Αττικής, από την Καλλιθέα ως την Πετρούπολη. Σήμερα, στέλνουν από το υπουργείο Υγείας και την Υγειονομική Περιφέρεια από έξι ως εννέα οδηγούς σε καθημερινή βάση. «Την πρώτη ημέρα της διαθεσιμότητας βεβαίως και μπορεί να υπήρξε κάποια μικροκαθυστέρηση. Επί του πρακτέου όμως δεν αντιμετωπίζουμε πλέον θέμα. Πριν είχαμε 20 οδηγούς αλλά με τις βάρδιες και τα Σαββατοκύριακα δεν έβγαιναν περισσότεροι από εννέα την ημέρα» διαβεβαιώνει ο διοικητής του νοσοκομείου κ. Παύλος Θεοδωράκης.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος (ΟΕΝΓΕ) κ. Δημήτρης Βαρνάβας σημειώνει ότι τα προβλήματα είναι υπαρκτά και μεγάλα, καθώς έχουν σταματήσει βασικές λειτουργίες των νοσοκομείων. Ως παράδειγμα φέρνει την ακινητοποίηση των κινητών μονάδων αιμοδοσίας των νοσοκομείων. «Εισέφεραν χιλιάδες μονάδες αίματος στα νοσοκομεία. Αυτή την περίοδο είναι ακινητοποιημένες και πολύ φοβάμαι ότι σύντομα θα προκληθεί πρόβλημα στα χειρουργεία λόγω έλλειψης αίματος».
Την ίδια στιγμή, γιατροί και εργαζόμενοι του ΨΝΑ καταγγέλλουν ότι η διοίκηση μελετά το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει εργαζομένους από την τεχνική υπηρεσία ως οδηγούς προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, κάτι το οποίο διαψεύδει ο κ. Θεοδωράκης. «Θεωρώ ότι η καταγγελία είναι υπερβολική, χωρίς ουσία και βάθος» δηλώνει. Ανάλογες αναφορές υπάρχουν και για άλλα νοσοκομεία, όπως το Αττικόν, το Ασκληπιείο, το Τζάνειο και το «Μεταξά».
Πάντως, να σημειωθεί ότι οι ενέργειες αυτές καλύπτονται από τον πρόσφατο νόμο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης (άρθρο 47 του νόμου 4250/2014). Συγκεκριμένα, στο άρθρο αναφέρεται ότι επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση παροχή έγκρισης οδήγησης αυτοκινήτων «… σε ειδικές περιπτώσεις και μόνο όταν δεν υπάρχουν, κωλύονται ή δεν επαρκούν οι διαθέσιμοι υπάλληλοι για την άσκηση του καθήκοντος αυτού, από μόνιμους ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλους που έχουν την απαιτούμενη κατά περίπτωση άδεια οδήγησης, ανεξάρτητα από την κατηγορία, κλάδο ή ειδικότητα στην οποία ανήκουν και εφόσον τούτο δεν αντίκειται στις οικείες διατάξεις που διέπουν τους οργανισμούς τους».
Σοβαρό πρόβλημα από τις ελλείψεις οδηγών αντιμετωπίζουν και νησιά του Αιγαίου που διαθέτουν νοσοκομείο (οι οδηγοί των Κέντρων Υγείας έχουν εξαιρεθεί) αλλά όχι ΕΚΑΒ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ