Μόλις ανέλαβε, τον περασμένο Νοέμβριο, την άλλοτε κραταιά –αλλά σήμερα ζημιογόνο –BlackΒerry, ο Τζον Τσεν δήλωσε ότι θα ήταν ευτυχής αν κατάφερνε να ανακόψει την κατρακύλα των πωλήσεων των τηλεφωνικών συσκευών, καθώς η εταιρεία θα στρέφει την προσοχή της προς τους κλάδους του λογισμικού και της παροχής υπηρεσιών. Αλλά την τελευταία ημέρα του Μαρτίου προανήγγειλε την αναβίωση του κλάδου τηλεφωνικών συσκευών και μάλιστα με μια επιστροφή στις παλιές καλές και δοκιμασμένες συνταγές: την επανακατασκευή του Bold.
Ζημιές 423 εκατ. δολαρίων
«Ο τομέας των έξυπνων τηλεφώνων πρέπει να ξαναγίνει κερδοφόρος» είπε χαρακτηριστικά ο Τσεν σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές του κλάδου. Και πρόσθεσε ότι αυτό πρέπει να συμβεί «έως ότου αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς οι μεταρρυθμίσεις και οι καινοτομίες της εταιρείας στους άλλους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιείται», δηλαδή το λογισμικό και οι υπηρεσίες. Σημειωτέον ότι για το τέταρτο τρίμηνο του οικονομικού της έτους, που έληξε την 1η Μαρτίου, η εδρεύουσα στο Βατερλό του Οντάριο εταιρεία εμφάνισε καθαρές ζημιές 423 εκατ. δολαρίων, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι είχε εμφανίσει κέρδη 98 εκατ. δολ. Ο τζίρος της επιχείρησης μειώθηκε κατά 64% και συρρικνώθηκε στα 976 εκατ. δολάρια.
Σχέσεις εξάρτησης
Τα BlackΒerry αποτέλεσαν τα πρώτα κινητά τηλέφωνα που προσέφεραν σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες και υπηρεσίες προκάλεσαν σχέσεις εξάρτησης με τους κατόχους τους. Ομως η έλευση των λεγόμενων «έξυπνων κινητών», σε συνδυασμό με την αδυναμία των αυστηρά «επαγγελματικών» προηγούμενων μοντέλων της BlackΒerry να ακολουθήσουν την εργονομία, την αισθητική αλλά και τις υπηρεσίες των smartphones, οδηγήσε στην υποχώρηση των συσκευών στην αγορά.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ