Αντιμετώπισε την κρίση με εξωστρέφεια και επέκταση δραστηριοτήτων. Αυτά τα δύο στοιχεία χαρακτηρίζουν την πορεία του ομίλου Goldair τα τελευταία χρόνια στον τουρισμό, τις μεταφορές, τη διακίνηση επιβατών και φορτίων στην Ελλάδα καθώς και την επίγεια εξυπηρέτηση αεροδρομίων.
«Πατώντας» πάνω στην αναπτυξιακή προοπτική που δίνουν ο τουρισμός και οι διεθνείς συνεργασίες, «άνοιξε φτερά» στο εξωτερικό και στο εσωτερικό. Με βασικούς άξονες δραστηριότητας το handling και τα logistics, ο ελληνικός όμιλος, ο οποίος σήμερα αποτελείται από 11 εταιρείες και απασχολεί 3.200 εργαζομένους, το 2013 είχε κύκλο εργασιών 146 εκατ. ευρώ, ενισχυμένο κατά 2%-3% σε σχέση με το 2012. Το 2014, με τα μηνύματα από τον τουρισμό να είναι ιδιαίτερα θετικά, η αύξηση και για τον όμιλο προβλέπεται διψήφια.
«Αναμένεται μια αύξηση της τουριστικής κίνησης περίπου στο 10% που θα επηρεάσει αντίστοιχα και την πορεία της εταιρείας μας» δηλώνει στο «Βήμα» ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλουGoldair κ. Καλλίνικος Καλλίνικος. «Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι και το 2014 θα είναι μια καλή τουριστική περίοδος για τη χώρα μας. Αρκεί αυτή η περίοδος να μην επηρεαστεί από γεγονότα που θα δυσφημήσουν τη χώρα, θα προκαλέσουν αστάθεια και ανασφάλειες και κατ’ επέκταση θα επηρεάσουν αρνητικά το τουριστικό προϊόν» τονίζει.
Την τελευταία τετραετία η εταιρεία επέλεξε την επέκταση για να αντισταθμίσει τις απώλειες της κρίσης. Η απόφαση «εδώ και τέσσερα χρόνια, δηλαδή στην αρχή της κρίσης, να επενδύουμε στη δραστηριότητα με τη μεγαλύτερη εξωστρέφεια, που είναι η Goldair Handling, και να επεκταθούμε με σημαντικές επενδύσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό μάς δικαιώνει. Η ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού αλλά και οι μελετημένες επενδύσεις δείχνουν να έχουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα» υπογραμμίζει.
Διακίνηση
Παράλληλα, «οι επενδύσεις στα logistics και στις διεθνείς μεταφορές, η επέκταση του ναυτιλιακού τμήματος καθώς και η διεύρυνση του δικτύου των ανταποκριτών μας ανά τον κόσμο επέτρεψαν την αύξηση του πελατολογίου μας με σημαντικούς πελάτες», ορισμένοι από τους οποίους θα χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα ως κέντρο διακίνησης και αποθήκευσης των εμπορευμάτων τους για τη ΝΑ Ευρώπη. Ταυτόχρονα, ο όμιλος προχωρά σε μια «συντηρητικά σχεδιασμένη επένδυση σε αποθήκες σε ορισμένες επαρχιακές πόλεις της Ελλάδας», εκτός από τη Θεσσαλονίκη, όπου δραστηριοποιείται από το 1994. «Κύριος στόχος του ομίλου είναι η εξωστρέφεια» επισημαίνει ο κ. Καλλίνικος και προσθέτει ότι ο όμιλος πέρα από τις παραδοσιακές δράσεις του «προσβλέπει στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διεθνή παρουσία του. Οι δύο κύριοι άξονες είναι η δραστηριότητα της επίγειας εξυπηρέτησης καθώς και αυτή των διεθνών μεταφορών εμπορευμάτων και logistics».
Τη διετία 2010 έως 2012 η Goldair Handling ξεκίνησε συνεργασία σε 19 περιφερειακά αεροδρόμια, αυξάνοντας τον αριθμό τους σε 26 συνολικά και αποκτώντας πλέον παρουσία σε όλα τα τουριστικά αεροδρόμια της χώρας. Μετά την Ελλάδα, την Κύπρο (Λάρνακα, Πάφος) και τη Βουλγαρία (Σόφια και Μπουργκάς), όπου έχει ξεκινήσει η διαδικασία αδειοδότησης για το τρίτο αεροδρόμιο στη Βάρνα, η εταιρεία προσβλέπει στην είσοδό της και σε άλλες γειτονικές αγορές. Σε αυτές εντάσσονται όσες έχουν «ομοειδές προϊόν», είναι δηλαδή προορισμοί με τουριστικό ενδιαφέρον και δέχονται προγραμματισμένες και charter πτήσεις.
Το «όχημα»
Την ίδια ώρα, η στρατηγική συμφωνία με την εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης του αεροδρομίου του Μονάχου Aeroground θα λειτουργήσει ως «όχημα» για επέκταση της Goldair σε πιο μακρινές αγορές, παρέχοντας επίσης το δίκτυο για πιθανές συνεργασίες με εταιρείες handling και σε άλλες χώρες. «Εχοντας συμμαχία με μια από τις μεγαλύτερες γερμανικές εταιρείες, μας δίνεται η προοπτική συμμετοχής σε πολύ περισσότερα αεροδρόμια από αυτά που είμαστε σήμερα, καλύτερη προσέγγιση σε χρηματοδότηση για νέες επενδύσεις και φυσικά δυνατότητα διεύρυνσης της πελατειακής μας βάσης» λέει ο κ. Καλλίνικος.
Το 2013 η Goldair Handling εξυπηρέτησε 67.000 πτήσεις, δέκα εκατ. επιβάτες και 37.000 τόνους φορτίου. Η δραστηριότητα αυτή απασχόλησε την περσινή χρονιά 2.159 εργαζομένους την καλοκαιρινή περίοδο στην Ελλάδα, 450 εργαζομένους στην Κύπρο και 140 στη Βουλγαρία, με το σύνολο της μισθοδοσίας και των εργοδοτικών εισφορών την τελευταία δεκαετία να ανέρχεται στα 211 εκατ. ευρώ.
«Να προσελκύσουμε εταιρείες»
Η εγχώρια αγορά αερομεταφορών «δείχνει να εξορθολογίζεται μετά την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean και την ύπαρξη μικρών περιφερειακών αεροπορικών εταιρειών» επισημαίνει ο κ. Καλλίνικος. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι «η χώρα μας βασίζει την τουριστική της ανάπτυξη κυρίως στις αεροπορικές συνδέσεις με ξένους προορισμούς, αφού το 80% των ξένων επισκεπτών που έρχονται στη χώρα μας είναι αεροπορικώς. Αυτό στο οποίο πρέπει να επιμείνουν οι τουριστικοί φορείς αλλά και να προωθήσει η πολιτική ηγεσία είναι η εφαρμογή της πολιτικής “ανοιχτών ουρανών” (open sky policy), δηλαδή η προσέλκυση όσο γίνεται μεγαλύτερου αριθμού ξένων αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες θα συνδέουν τη χώρα μας με τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό χωρών, πράγμα που καμία ξένη αεροπορική εταιρεία, και πολύ περισσότερο ελληνική, δεν μπορεί να πετύχει μεμονωμένα. Η πολιτική αυτή πρέπει να εφαρμοστεί χωρίς περιορισμούς και στρεβλώσεις, διότι το παρελθόν μάς διδάσκει ότι ο προστατευτισμός έχει καταστροφικές συνέπειες για τον ελληνικό τουρισμό».
Η εγχώρια αγορά αερομεταφορών «δείχνει να εξορθολογίζεται μετά την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean και την ύπαρξη μικρών περιφερειακών αεροπορικών εταιρειών» επισημαίνει ο κ. Καλλίνικος. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι «η χώρα μας βασίζει την τουριστική της ανάπτυξη κυρίως στις αεροπορικές συνδέσεις με ξένους προορισμούς, αφού το 80% των ξένων επισκεπτών που έρχονται στη χώρα μας είναι αεροπορικώς. Αυτό στο οποίο πρέπει να επιμείνουν οι τουριστικοί φορείς αλλά και να προωθήσει η πολιτική ηγεσία είναι η εφαρμογή της πολιτικής “ανοιχτών ουρανών” (open sky policy), δηλαδή η προσέλκυση όσο γίνεται μεγαλύτερου αριθμού ξένων αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες θα συνδέουν τη χώρα μας με τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό χωρών, πράγμα που καμία ξένη αεροπορική εταιρεία, και πολύ περισσότερο ελληνική, δεν μπορεί να πετύχει μεμονωμένα. Η πολιτική αυτή πρέπει να εφαρμοστεί χωρίς περιορισμούς και στρεβλώσεις, διότι το παρελθόν μάς διδάσκει ότι ο προστατευτισμός έχει καταστροφικές συνέπειες για τον ελληνικό τουρισμό».
Η Dem. Golemis Co. ιδρύθηκε το 1925 ως εμπορική επιχείρηση, διαβλέποντας όμως τον ρόλο των αερομεταφορών υπέγραψε το 1955 την πρώτη συμφωνία με την πολωνική εταιρεία LOT Airlines για αποκλειστική αντιπροσώπευση στην Ελλάδα ξένων αεροπορικών εταιρειών και το 1971 μετονομάστηκε σε Goldair.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



