«Δεν θυμάμαι να έχω βρεθεί στην Ελλάδα, αν και πολύ θα το ήθελα. Τα νησιά σας με γοητεύουν.Πώς είναι όμως εκεί τα πράγματα; Διαβάζω και ακούω ότι περνάτε δύσκολα». Η σκωτσέζικη φωνή στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής ακούγεται βαριά αλλά ευχάριστη. Ουδόλως θυμίζει τη φωνή του παιδιού που είχα συναντήσει πριν από 11 χρόνια στις Κάννες. Ο Τζέιμι Μπελ, γνωστός και ως «Μπίλι», έχει πια μεγαλώσει.
Το 2000 και ενώ ήταν μόλις 14 ετών, ο Μπελ έγινε σταρ εν μια νυκτί χάρη στην ταινία του Στίβεν Ντόλντρεϊ «Μπίλι Ελιοτ, γεννημένος χορευτής», η οποία μάλιστα έφερε αρκετά αυτοβιογραφικά στοιχεία, όπως ο ίδιος θυμάται: « Στην οικογένειά μου όλες οι γυναίκες ήταν χορεύτριες και όταν η αδελφή μου έκανε μάθημα μπαλέτουκαθόμουν έξω από την αίθουσα και μιμούμουν τις κινήσεις της ». Στην ηλικία των έξι ο Μπελ, ο οποίος δεν γνώρισε ποτέ τον πατέρα του και γεννήθηκε όταν η μητέρα του ήταν μόλις δεκαέξι ετών, είχε ξεκινήσει μαθήματα μπαλέτου. Οπως και ο Μπίλι Ελιοτ όμως το κράτησε κρυφό από τους φίλους του, οι οποίοι όταν το ανακάλυψαν τον κορόιδευαν.
«Δύσκολη απόφαση για ένα αγόρι που μεγαλώνει χωρίς πατέρα στο Μπίλιγχαμ της Αγγλίας να ασχοληθεί με το μπαλέτο και όχι με το ποδόσφαιρο ή το ράγκμπι » λέει, «σκοντάφτοντας» σε ένα αμήχανο γέλιο. Πάντως ο ρόλος του Μπίλι Ελιοτ του χάρισε πολλά βραβεία και έστρωσε το χαλί μιας καριέρας που εξακολουθεί να έχει ανοδική πορεία.
«Μου μιλούν ακόμη γι΄ αυτή την ταινία, ο αντίκτυπος που είχε ήταν απίστευ τος, στην πραγματικότητα όμως ο “Μπίλι Ελιοτ” δεν ήταν η αρχή μου» λέει. «Οταν έκανα τον “Μπίλι Ελιοτ” δεν γνώριζα τίποτε. Η μάθηση και η σκληρή δουλειά ήρθαν μετά, γιατί έπρεπε να αποδείξω ότι μπορούσα να σταθώ εκεί που ήμουν. Και αυτό το πετυχαίνεις μόνο με προετοιμασία και τύχη. Νιώθω μεν τυχερός,αλλά την ίδια ώρα νιώθω ότι δούλεψα για να βρίσκομαι εδώ που βρίσκομαι».

Τι μπαλέτο, τι μάχη

Στην τελευταία ταινία του, «Ο αετός της αυτοκρατορίας»- μια από τις πολλές στις οποίες θα τον δούμε εφέτος- ο Μπελ υποδύεται τον Εσκ, έναν Κέλτη του οποίου τη ζωή έσωσε ο κεντρικός ήρωας του έργου, ένας ρωμαίος εκατόνταρχος ονόματι Μάρκους Ακίλα ( Τσάνινγκ Τέιτουμ ). Οι δύο άνδρες θα κάνουν ένα ταξίδι στον Βορρά προκειμένου να βρουν τον Αετό της Ενάτης Λεγεώνας, το θρυλικό χρυσό λάβαρο που χάθηκε πριν από δεκαπέντε χρόνια, όταν ο πατέρας του Ρωμαίου εκστράτευσε στη Σκωτία και δεν επέστρεψε ποτέ. Ο Τζέιμι Μπελ δεν γνώριζε το μυθιστόρημα της Ρόζμαρι Σάτλκιφ Ο αετός της αυτοκρατορίας , στο οποίο βασίστηκε το σενάριο. « Με ενδιέφερε όμως η ιστορία της σχέσης δύο εντελώς διαφορετικών ανδρών μπροστά στην ίδια πρόκληση, μια αποστολή αυτοκτονίας.Διάβασα το βιβλίο αφού έκανα την ταινία».
Οπως συνέβη και στον «Μπίλι Ελιοτ», ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς του ηθοποιού στον «Αετό της αυτοκρατορίας» είχε να κάνει με τη φυσική του κατάσταση. «Βοηθά το να βάζεις τον εαυτό σου στη διαδικασία της εκπαίδευσης, εφόσον ο ήρωας που υποδύεσαι το απαιτεί» λέει ο Μπελ. «Για μένα, μια σκηνή μάχης,όπου απαιτείται από το σώμα σου να είναι διαρκώς σε εγρήγορση,δεν έχει τεράστιες διαφορές από μια σκηνή μπαλέτου, όπου η αφοσίωση του ηθοποιού οφείλει να είναι η ίδια. Τα προβλήματα είναι τα ίδια,γιατί πάντοτε πρέπει να θυμάσαι ότι απευθύνεσαι σε ένα κοινό που θα πρέπει να σε πιστέψει». Για την ηλικία του (24 ετών) ο Τζέιμι Μπελ έχει να επιδείξει συνεργασίες με σημαντικούς σκηνοθέτες του κινηματογράφου. Εχει συνεργαστεί με τον Πίτερ Τζάκσον στον «Κινγκ Κονγκ», με τον Τόμας Βίντερμπεργκ στο «Dear Wendy», με τον Κλιντ Ιστγουντ στις «Σημαίες των προγόνων μας» και με τον Ντέιβιντ Μακένζι στο «Ηallam Foe». « Κάθε εμπειρία για μέναείναι μια εμπειρία μάθησης. Από τη στιγμή που σταματάς να μαθαίνεις,παραδίδεις τα όπλα. Ο στόχος μου είναι να μη σταματώ ποτέ να μαθαίνω από αυτούς τους ανθρώπους,των οποίων το στυλ μπορεί να διαφέρει αλλά έχουν ένα κοινό:είναι καλοί “παραμυθάδες” και μπορούν να με δεσμεύσουν συναισθηματικά».

ΟΤΑΝ Ο ΣΠΙΛΜΠΕΡΓΚ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕ ΤΟΝ ΕΡΖ

ΟΣτίβεν Σπίλμπεργκ επέλεξε τον Τζέιμι Μπελ για να λάβει μέρος στην υλοποίηση ενός από τα πιο φιλόδοξα σχέδια της καριέρας του: την κινηματογραφική προσαρμογή του Τεν Τεν στον κινηματογράφο.Η ιδέα του αμερικανού σκηνοθέτη έχει τις ρίζες της στις αρχές της δεκαετίας του ΄80,όταν είχε πλησιάσει τον γάλλο κομίστα Ερζ,«πατέρα» του Τεν Τεν,για την αγορά του δικαιώματος της χρήσης του ήρωα στον κινηματογράφο.Το 1982,έναν χρόνο πριν από τον θάνατο του Ζορζ Ρεμί,όπως ήταν το πραγματικό όνομα του Ερζ,ο Σπίλμπεργκ είχε πάρει αυτό που ήθελε,ωστόσο οικονομικοί λόγοι εμπόδιζαν τη δημιουργία της ταινίας.
Ολα αυτά ως πριν από δύο χρόνια.Τότε, στο Φεστιβάλ Καννών,ο Σπίλμπεργκ ανακοίνωσε ότι θα συνεργαζόταν με τονΠίτερ Τζάκσονστη δημιουργία τριών ταινιών Τεν Τεν.Ολοι οι βασικοί ηθοποιοί που θα συμμετάσχουν στην πρώτη ταινία είναι Βρετανοί.Ανάμεσά τους,εκτός από τον Μπελ,ο τελευταίος Τζέιμς Μποντ,Ντάνιελ Κρεγκ, στον ρόλο του Ρεντ Ράκαμ,ενός από τους «κακούς» της ιστορίας,και οΑντι Σέρκις, το Γκόλουμ στον «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών» του Τζάκσον,που θα παίξει τον σύντροφο του Τεν Τεν,Κάπτεν Χάντοκ. «Αν είσαι φαν του Τεν Τεν και ξέρεις τις ιστορίες»,λέει ο Μπελ,«ή αν έχεις διαβάσει μόνο μία και σε έχει ελκύσει,τότε αυτή θα είναι η ταινία σου.Εξαιρετική γραφιστική δουλειά,πλήρως κινηματογραφική.Ο Σπίλμπεργκ έχει προσκυνήσει τον καλλιτεχνικό κόσμο του Ερζ και έχει προσπαθήσει να τον αποδώσει όσο το δυνατόν πιο πιστά.Νομίζω ότι θα ενθουσιάσει πολύ κόσμο και νιώθω υπερήφανος που συμμετέχω στο ταξίδι του».

ΠΟΤΕ & ΠΟΥ

Η ταινία «Ο αετός της αυτοκρατορίας» προβάλλεται στις αίθουσες σε διανομή Οdeon.Το ομότιτλο μυθιστόρημα της Ρόζμαρι Σάτκλιφ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αιώρα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ